Jurylid Z2+ winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Jurylid Z2+ winst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 10:09

Schwung schreef:
Ik zie regelmatig een ZZLicht jurilid in de uitslagen van het ZZLicht staan zo rond de 56/57% af en toe een keertje 60%
Dat lijkt me niet zo goed voor je naam als jurilid in dezelfde klasse.....

DIt kan wel zo zijn, maar ik vind dat juryleden als ze slecht rijden daar niet op afgerekend moeten worden. Jij en ik kunnen ook weleens laag punten rijden. Maar dat is het nadeel als rijdend jurylid, je krijgt gelijk een naam dat je geen verstand hebt als je slecht rijdt...terwijl de kennis er wel is...moet je dan perse een topruiter zijn om te jureren? Nu ik er zo overdenk: regelmatig herscholingscursussen houden en wanneer een jurylid onrechtmatig jureert bijscholen ofwel schorsen/afwijzen. Het verschil is altijd al groot. Bij een jurycursus in het M afgelopen weekend werd er voor dezelfde proef 138 en 163 gegeven...mijn vraag is dan...hoe kan dit?? Dus er is wel degelijk onredelijke jurykennis, maar waarom wordt dit dan bij het Z doorgevoerd...? En niet bij andere klasse? dan wel hoger, lager??

Fleurtje100

Re: Jurylid Z2+ winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:13

Zeer goede regel. Ze zouden dat inderdaad bij alle jury's moeten doen. Ik zit weleens te schrijven en dan hoor je zo'n jurylid allemaal ze zou dat paard eens meer zus of zo moeten rijden. En dat zegt dan iemand waarvan je vrijwel zeker weet dat hij/zij zelf de afgelopen 10 jaar niet meer op een paard heeft gezeten. Meestal ben ik het dan ook niet helemaal eens met wat ik op moet schrijven. Dat komt niet zo heel vaak voor hoor, maar soms is het gewoon zooo onlogisch!