Chaam SGW 20 maart!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: Chaam SGW 20 maart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:07

Bento1988 schreef:
Ik sta á la Lielle ook op skies dat weekend Haha! .
Ik wens julllie allemaal heel veel succes en ik neem aan dat ik nog wat foto's en verslagen te zien/lezen krijg?

Absoluut!!!!! Hopelijk blijven beide paardjes (en ik) gezond, zodat we ook daadwerkelijk aan de start komen. Ik heb Chaam vorig jaar helaas niet kunnen starten door een blessure van Murphy, wel wezen kijken, maar ik wil dit jaar echt weer van de partij zijn hoor! Haha!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:42

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:47

Sammie, dit zijn echt heerlijke hindernissen om te springen!
Het lijkt wel een beetje imposant, maar de 1e en de 2e van de links die je geeft, zijn gewoon dubbel sprongen. De 3e zijn 2 opsprongen, die heerlijk springen. De 4e spring je vanaf het balkje, afsprongetje dus.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:48

Kylan schreef:
Die opsprongen (de laatste) zijn niet eng! Dat is echt veel makkelijker dan een gewone hindernis.

Hé ik heb het nog nooit gedaan hé. Haha! Hij lijkt mij echt eng op zo'n plaatje. Kan je hele paard op zo'n plateau staan om zich af te zetten dan?

Citaat:
Het lijkt wel een beetje imposant, maar de 1e en de 2e van de links die je geeft, zijn gewoon dubbel sprongen. De 3e zijn 2 opsprongen, die heerlijk springen. De 4e spring je vanaf het balkje, afsprongetje dus.
Wat vinden jullie dan een 'moeilijke' hindernis als ervaren sgw 's? Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:50

jawel hoor. Dat is een meter of 3 diep, het ziet er smaller uit zo.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:30

Voor mij is het water altijd het grootste probleem, dat durft mn ponytje nog steeds niet... Hij heeft ooit geleerd er overheen te springen, en dat wil niet met zo'n grote waterpartij in een cross . Verder heb ik nooit echte problemen... Ben ook pas L Clown

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:45

Ik vond met Murphy (vooral in de Z) de sprongen het moeilijkste waar de achtergrond lager was (dus niet zozeer afsprongen, maar meer schans sprongen ed). Hij is namelijk niet zo heel sterk in zijn voorbenen knieen en ik moet hem heel goed ondersteunen. Vooral als de grond dan ook nog is zwaar is na zo'n sprong is het moeilijk Murphy op zijn benen te houden..

Met Lucky en Cheval heb ik nog niet specifieke problemen ondervonden, zal ook nog wel komen, ze zijn nog maar L, bijna M.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:54

Ik doe ook mee in Chaam Ja (maar dat wist je geloof ik al Knipoog )

Vandaag met Ot op het strand geweest en hij was echt megabraaf. Liep zelfs zo de plassen in, alleen golven vond hij maar niets Tong uitsteken

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 01:53

Ik vind opsprongen inderdaad ook erg fijn springen, vind het eerder "ontspanning" in de cross in vergelijking met moeilijke combinaties of breedtesprongen!
De combinatiesprongen op de 1e twee foto's zijn ook goed te doen denk ik, de laatste met zo'n sprong naar beneden vind ik wel pittig, dan moet je wel echt goed terug zitten als je naar beneden springt!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 02:16

Even over de huiskamer:
Het lukt me nog steeds niet om daar te komen, maar ik volg het topic over het logo wel, dus reageer ik er hier even op.
Helemaal sponsoren lukt niet, maar ik kan wel kijken of ik de boel voor een leuk prijsje kan regelen!
En dan niet zo zeer om er aan te verdienen, maar dat ik wel uit de kosten ben.
Als jullie aangeven met hoeveel jullie zijn en wat voor shabrakje jullie zouden willen, dan zal ik eens navragen hoeveel dat gaat kosten.
Ik kan dekjes bestellen bij www.usg-reitsport.de of (vanaf volgende week) bij www.ukal-equitation.com of het kunnen polypads worden (zie www.Canter-Equipment.nl) ,deze zijn wel het duurst uiteraard!

Het zal het goedkoopst zijn als iedereen op hetzelfde dekje wil laten bedrukken, dus ik denk dat het democratisch besloten zal moeten worden welke het wordt! Haha!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:20

Dit jaar geen Chaam voor mij (als kijker dan Knipoog ) De 20e hebben we zelf wedstrijd en het ander weekend hou ik voorlopig even vrij Lachen

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:21

Ik start ook de 20e in Chaam. Heb er ontzettend veel zin in!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:51

Heb dit topic nu pas gevonden. Bloos

Ik ben er ook bij in Chaam. De 13e al met Djinny in het L-paarden en de 20e voor de laatste keer (als het goed is) B met Killea.

Als ik de hindernissen zo zie op de site van Chaam kan ik al niet meer wachten. Vooral die flessenhals vind ik zo gaaf! Ik baalde al dat ik die vorig jaar niet mocht springen (toen reed ik nog B met Djinny).

Wat ik ook een gave hindernis vind is de Paddestoel! Vorig jaar mocht je 'm niet nemen in de B, maar nu dus lekker wel in het L. Eigenlijk vind ik alle hindernissen leuk! Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:10

Bloos Nu ik hier toch ben schiet me opeens iets te binnen. Ik was benieuwd of jullie 1 van de 2 paarden herkennen?

Caribo v. Ultimaat een bruin ruin van 1.74 zou rond 1992 M sgw gelopen hebben of Carina een bruine merrie van 1.58 v. Ultimaat zou L sgw gelopen hebben. jaartal weet ik niet, maar waarschijnlijk vóór 1990.
Bloos

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:11

Oh Simmie, jij kon vorig jaar tenminste nog rijden... Ik heb wel op de startlijst gestaan voor Chaam 2004 in de Z pony's, maar Murphy kreeg een peesblessure... Huilen Ben toen wel in Chaam geweest maar als groom, oh je wilt niet weten met wat voorn gevoel ik daar rond liep, ik wilde zo graag zelf met paard over de hindernissen heen ipv iedereen eroverheen zien gaan..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:15

chantal_cs schreef:
Oh Simmie, jij kon vorig jaar tenminste nog rijden... Ik heb wel op de startlijst gestaan voor Chaam 2004 in de Z pony's, maar Murphy kreeg een peesblessure... Huilen Ben toen wel in Chaam geweest maar als groom, oh je wilt niet weten met wat voorn gevoel ik daar rond liep, ik wilde zo graag zelf met paard over de hindernissen heen ipv iedereen eroverheen zien gaan..

Dat is waar Chantal, maar als je terug denkt aan het weer van vorig jaar......................verschrikkelijk was dat toen (L,M,Z paarden). Weet niet of het Zpony's ook op diezelfde dag was.
Gelukkig was het een heel stuk beter toen ik een week later B ging rijden.
Maar ik kan me enigszins voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben toen je daar liep en niet reed.................. Huilen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:25

Ik ben er toen geweest in het eerste weekend (L,M,Z paarden) het weer zat toen idd niet echt mee, jee wat een regen/hagel buien!!!!, wij konden als 1 van de weinigen zonder gesleep in 1 keer met de vrachtwagen van het land afkomen.. gelukkig!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:43

chantal_cs schreef:
Ik ben er toen geweest in het eerste weekend (L,M,Z paarden) het weer zat toen idd niet echt mee, jee wat een regen/hagel buien!!!!, wij konden als 1 van de weinigen zonder gesleep in 1 keer met de vrachtwagen van het land afkomen.. gelukkig!

Ja, maar dat niet alleen! Wat dacht je van de bodem van de cross toen?! Vooral dat stuk met dat water aan weerszijden en waar je dus haaks de bocht om moet aan het einde..............brrrr, superglad was dat paadje!

Zoho, dan was je zeker als 1 van de eersten weggegaan, want op een gegeven ogenblik kwamen de 4 wheel drives niet eens meer vooruit.
Wij hebben 1,5 uur moeten wachten voor we van het veld gesleept werden. Boos!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:36

Ik doe dus ook mee.

En ik kan ook nog niet in de huiskamer Knipoog

Chantal bij mij scheurde mijn pony 2 dagen voor Chaam zijn pees ik baa;de ook vreselijk want die smurf zou voor het eerst Lpaarden gaan crossen.

Helaas is zijn cross/springcarriere nu voorbij Huilen en daar baal ik nog best wel van .
Het was zo'n fijn beestje in de cross,ging alleen altijd een beetje hard Haha!
(zijn vader was wereldkampioen op de renbaan)

Ik hoop dat mijn merrie het een beetje goed aanpakt maar daar heb ik alle vertrouwen in

XSimbaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:45

Ik zou in eerste instantie gaan, maar we konden er niet meer bij..... en k heb dat weekend de Nederlandse Haha!!!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:23

Citaat:
chantal_cs schreef:
Ik denk dat ze nog een smallere en lagere uitvoering van deze hindernis maken ofzo, dit lijkt me wel een beetje pittig voor de B...

eh, nog smaller.... Haha!

Ik doe mee de 20 ste, heb er zin in!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:40

Ah joh! Gewoon ogen dicht en gaan!! Haha!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:51

miss_jumpy schreef:
Citaat:
chantal_cs schreef:
Ik denk dat ze nog een smallere en lagere uitvoering van deze hindernis maken ofzo, dit lijkt me wel een beetje pittig voor de B...

eh, nog smaller.... Haha!

Ik doe mee de 20 ste, heb er zin in!!

haha ja dat bedoelde ik niet de zijkant mee maar van voor naar achter, wat minder breed dus.. Clown

Simmie, wij zijn toen weggegaan aardig aan het eind van de dag, alle vrachtwagens werden van het land gesleept, maar alleen de onze redde het in zijn uppie eraf te komen.. Tong uitsteken Maar idd, in de cross was de bodem ook zwaar bagger. 's Ochtends de dressuur was al mega zwaar..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:09

Wij zijn daar nog net droog weggekomen. We hebben lekker gewandeld en het M paarden toen nog bekeken. Daarna begon het een beetje te regenen en gingen we naar huis. Toen begon het echt keihard te regenen. Maar de bodem was zowiezo al erg slecht voordat het regende.

Wij moesten toen zelf pas de dag er na (of was dat de week erna?) rijden en toen hadden ze de dressuur verlegt en het parkeren ook. De bodem was toen stukken beter.