parcour hoogtes in verschillende regio's verschillend?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekbram

Re: parcour hoogtes in verschillende regio's verschillend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:38

Elm0MaiSj schreef:
Nouw,,het lijkt me niet helemaal gelogen.
Kijk naar Indoor Wierden
Dat staat ook altijd veel en veel hoger dan toegestaan is.

En als je zegt tegen de parcour bouwer dat het te hoog staat, dan trektie er zo nog een gat bij op.
Hier krijg je natuurlijk gezeur van,
maar helaas, het gebeurd wel.

Waarom hebben ze eigenlijk klasse's als ze toch apnormaal hoog gaan bouwen? Dan kunnen ze iedereen wel gelijk in het ZZ laten starten!

Precies!
In Wierden stond het echt hoog ja Ja
Als je zag hoe sommige pony's sprongen!
Zoals Balou b.v. met Stephanie Brugman die kunnen zo met de paarden meespringen! *LOL*

Maar ik vind dat in de EM niet zo'n hoog parcour mag staan
In Twente bouwen ze meestal ook een wat zwaardere parcour, toen op de overijsselse moest een clubgenootje van mij springen en dat was een makkelijk parcour! op de clubkampioenschappen staat het bijna nog moeilijker!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:42

Breitling schreef:
Meisje die mijn pony over gekocht heeft is sinds kort M gaan springen en nu zit ze in een dipje. Haar eerste wedstrijd had ze niet kunnen oefenen en met inspringen stopte de pony al een paar keer en daarna werd ze in de ring uit gebeld (niet echt goed voor het zelfvertrouwen van die 2 dus) nu had ze vandaag weer wedstrijd en had ze weer een stop en is ze er uit gegaan.

Toen vertelde ze dat het op ruim 1.30 stond, een M parcour, dat kan toch nooit? ze zei dat het erg hoog stond en dat iemand anders zei dat het op 1.30-1.40 stond
Het is een e pony dus normaal zou het 1.10 moeten staan.
Ze woont in friesland,

Ik kan me niet voor stellen dat ze daar zo verschrikkelijk hoog mogen bouwen. het is toch overal hetzelfde??

Het lijkt mij eerder dat het meisje door zenuwen ofzo alles een beetje verkeerd gezien heeft.. Ik heb namelijk t/m de Z gesprongen bij de E-pony's in Friesland en ik heb altijd het gevoel gehad dat het laag stond. Want altijd als ik naar Groningen/Drenthe/Overijssel of Gelderland op concours ging, schrok ik altijd weer van de hoogte.. Het staat in Friesland echt gigantisch laag.. Vooral op de kampioenschappen(die ik heb meegereden) merkte ik dat het erg laag stond, dit werd ook toegegeven. De reden daarvan was dat ze dachten anders geen foutloze combinaties te hebben, en dus weinig strijd. Ik heb dit altijd belachelijk gevonden, want dan kom je op t NK en kan je niet meer fatsoenlijk een parcours springen.
Ik denk dus dat het echt aan dat meisje heeft gelegen of ze hadden een parcoursbouwer uit een andere provincie! Clown

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:51

marije

idd, je hebt gelijk!! dat vind ik dus ook!! wij krijgen van het weekend Rob Jansen als parcoursbouwer!!)internationale parcoursbouwer, bouwde ook op Jumping Amsterdam... ik hoop ook dat hij de pony´s bouwt...en dan wil ik wel eens zien wie er dan nog rond komt! Bloos

en dat over Wierden...dat is natuurlijk ook het Roelofsen gebeuren of het Hartog..daar mogen ze van mij best groot bouwen!! je doet niet voor niets mee aan die competities...de roelofsenraalte trophy is bedoeld om die ponys klaar te maken voor het EK...dat wordt immers gebouwd tot 1.40!!!! en dat is niet niks voor zon D pony!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 01:06

reddytobias schreef:
marije

idd, je hebt gelijk!! dat vind ik dus ook!! wij krijgen van het weekend Rob Jansen als parcoursbouwer!!)internationale parcoursbouwer, bouwde ook op Jumping Amsterdam... ik hoop ook dat hij de pony´s bouwt...en dan wil ik wel eens zien wie er dan nog rond komt! Bloos

en dat over Wierden...dat is natuurlijk ook het Roelofsen gebeuren of het Hartog..daar mogen ze van mij best groot bouwen!! je doet niet voor niets mee aan die competities...de roelofsenraalte trophy is bedoeld om die ponys klaar te maken voor het EK...dat wordt immers gebouwd tot 1.40!!!! en dat is niet niks voor zon D pony!

maak mij maar even zenuwachtig hoor!!! Clown voor zaterdag ....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:15

JIj moet B rijden met een pony waarmee je L hebt gereden, dan moet het toch niet zo heel erg dramatisch zijn als ze wat hoger bouwen *LOL*

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:22

gomir schreef:
JIj moet B rijden met een pony waarmee je L hebt gereden, dan moet het toch niet zo heel erg dramatisch zijn als ze wat hoger bouwen *LOL*

Ja maar gewoon voor het gevoel Schijnheilig

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:28

Je was toch al bang dat ze het B te laag zou vinden *LOL* Daar heb je dan iig geen last meer van Tong uitsteken

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:34

gomir schreef:
Je was toch al bang dat ze het B te laag zou vinden *LOL* Daar heb je dan iig geen last meer van Tong uitsteken

ssstttt!!!!!!!

maar persoonlijk hou ik niet zo van dubbels ..ik ben er 1 x hard ingevallen en nogsteeds heb ik een beetje de bibbers daarvoor!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:45

er wordt hier toch niet geslowchat Knipoog

On topic
Ja, er bestaan wel verschillen tussen de regio's in zwaarte van de klassen maar dat is niet zo erg als jij beschrijft Breitling. Er zijn idd parcoursbouwers die bekend staan om hun lastige parcoursen (Rob Jansen ken ik idd ook, die had het bij ons ook bepaald niet simpel neergezet, wel eerlijk trouwens) maar er wordt wel rekening gehouden met de grootte en het niveau van de deelnemers.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:44

Het klopt dat ze in wierden altijd vrij hoog bouwen.
Maar heb je weleens gezien hoeveel ruiters daar starten? Wow!
Dan snap je dat heus wel hoor.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:45

Lielle schreef:

On topic
Ja, er bestaan wel verschillen tussen de regio's in zwaarte van de klassen maar dat is niet zo erg als jij beschrijft Breitling. Er zijn idd parcoursbouwers die bekend staan om hun lastige parcoursen (Rob Jansen ken ik idd ook, die had het bij ons ook bepaald niet simpel neergezet, wel eerlijk trouwens) maar er wordt wel rekening gehouden met de grootte en het niveau van de deelnemers.

DE Rob Jansen, of hebben jullie het nou over een andere? Knipoog

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:46

Scum schreef:
Lielle schreef:

On topic

DE Rob Jansen, of hebben jullie het nou over een andere? Knipoog

DE Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:58

Onze Rob dus. Ik wist niet dat die ook parcoursbouwer was.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:09

nee, andere Haha! Ik heb hem IRL gezien, onze Rob heeft een mooier buikje *LOL*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:32

Idd een andere Scum

Maar hier in de regio is deze Rob Jansen bekender, hij heeft oa op Jumping Amsterdam gebouwd dit jaar.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 00:38

2 rob jansens dus. En Lielle, je bedoelt denk ik meer een ronder buikje? Vork