jury ongeintereseerd?? waar blijven de opmerkingen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Climax

Re: jury ongeintereseerd?? waar blijven de opmerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:41

momo schreef:
Nee, je hoeft het niet allemaal zelf op te lossen want zo goed ben je vast niet. Maar zoveel kritiek ergens op hebben is heel makkelijk en ik zou wel eens willen zien hoe jij zou jureren. Die uitdaging ligt er dus ga maar eens een onderlinge wedstrijd jureren en dan kan je eens zien dat sommige dingen helemaal niet meevallen.

En aangezien je blijkbaar helemaal geen dressuur meer rijdt ............

Het ging in deze topic over omgeinteresseerde jury's. En over commentaar op protocollen. Slapen

Ik had het ook over ongeïnteresseerde jury's en commentaar op coupons hoor, totdat jij op de man ging spelen, ik weet niet waar jij je ogen hebt zitten Verward

We leven hier in een vrij land dus ik mag commentaar hebben waar en wanneer ik wil, en ik wil best een onderlinge jureren hoor, geen probleem, 1 ding weet ik wel, ik zou het heel anders aanpakken dan het gros van de lichting jury's die er nu rondloopt!
En dat heel veel dingen niet meevallen is gewoon onzin, op ieder gebied heb je wel moeilijke punten maar je haalt je jurypapiertje niet om een beetje op zn janboerenfluitjes wat punten te gaan roepen, dus dan moet je ook met dingen die niet meevallen een beetje kunnen omgaan.
En kun je dat niet, dan leer je dat maar.
Laatst bijgewerkt door Climax op 03-02-05 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:42

En dat ik geen dressuur meer rijdt zegt juist wat over hoe het met de jury's gesteld is, want mede daarom (en doordat ik er het paard niet meer voor heb) rijd ik geen dressuur meer.
Dat zegt niet echt wat over wat ik wel en niet weet en/of kan hoor..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:44

Melf schreef:
Dames (en heren),

Hebben jullie je wel eens afgevraagd hoe het gaat bij het toekennen van stijlpunten in de klasse B van het springen?

Ik schrijf daar regelmatig en hoor soms:

-Wat denk jij, voldoende of niet?
-Houd jij de stijlpunten even bij? Geef ze allemaal maar voldoende en de besten net even iets meer....

Dat is toch ook werk van de jury? Men wordt dan toch ook niet eerlijk behandeld? De waarde van deze stijlpunten is echt nul komma nul...

Zo zie je, het komt helaas in alle takken van de sport voor.

Stijlpunten zeggen ook heel weinig, maar bij stijlpunten in een springparcours is het toch minder belangrijk hoe er gepunt wordt dan bij een dressuurproef, aangezien je bij het springen in de eerste plaats afhankelijk bent van het aantal strafpunten dat je rijdt en daarna pas van je stijlpunten en bij de dressuur ben je alleen maar van de jurybeoordeling afhankelijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:25

Over het algemeen moeten mijn schrijvers heel hard werken. Er wordt op de cursus ook gezegd dat het aanbevolen wordt om vooral bij de punten 4 tm 7 commentaar te geven. Bij een 3 weet je zelf ook wel wat er mis ging en bij een 8 weet je zelf ook wel dat het heel goed ging.

Echter, ik krijg wel eens schrijvers mee die bijv. pas 9 jaar zijn. Die kunnen het tempo niet bijhouden en maken ook veel teveel schrijffouten. Ze hebben al moeite met alleen de punten. In zo'n geval kan het dus voorkomen dat ik aan het einde van de proef zelf iets algemeens eronder schrijf en de ruiter met weinig commentaar naar huis moet. Meer kan ik er op dat moment niet aan doen. Er zijn overigens ook oudere schrijvers die het niet kunnen bijhouden of ontzettend veel fouten maken. Dan moet je ook je commentaar beperken.

Ik ben overigens al naar de bijscholing geweest, en ik vond dat de meeste jury's heel positief commentaar gaven wat ook passend was.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:36

Ik had afgelopen zondag mijn (1e) wedstrijd en er stond juist een hoop commentaar op (waar ik het wel mee eens was) ik heb dus nog geen ervaring met weinig commentaar.

Ergens in een bericht haalde iemand aan dat de combinaties zo beroerd reden. Als iemand echter beroerd rijdt en dan toch door mag stromen uit de B, is dat dan ook niet een foute beoordeling van de jury? Want een jury moet eigenlijk pas een winstpunt geven als zij vindt dat de combinatie klaar is voor de opvolgende klasse.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:43

Ptries schreef:
Ik had afgelopen zondag mijn (1e) wedstrijd en er stond juist een hoop commentaar op (waar ik het wel mee eens was) ik heb dus nog geen ervaring met weinig commentaar.

Ergens in een bericht haalde iemand aan dat de combinaties zo beroerd reden. Als iemand echter beroerd rijdt en dan toch door mag stromen uit de B, is dat dan ook niet een foute beoordeling van de jury? Want een jury moet eigenlijk pas een winstpunt geven als zij vindt dat de combinatie klaar is voor de opvolgende klasse.

Gebeurt ook erg veel, vind ik, dat combinaties die eigenlijk nog niet klaar zijn voor de volgende klasse toch iedere keer net een winstpunt rijden en zo rustig voorthobbelen tot ze in een klasse komen die ze gewoonweg nog niet aankunnen en daar vies worden afgestraft met hele lage punten.
Lijkt me ook niet de bedoeling..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:44

@ Scum, er zijn idd ook heel veel slechte schrijvers ja, dat het daardoor misgaat.
Bij onze club moet ik zeggen dat ze daar wel goed op letten.
Schrijvers vanaf middelbare school, bij uitzondering eentje uit groep acht en ze zijn eigenlijk nooit ouder dan een jaar of 50 (moeders van de ponyclub).

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 21:15

momo niet zo boos!
Ik rij meestal ruim een winstpunt maar ik wel evengoed graag weten waarom ik een 5 kreeg. of waarom ik een keer geen winst heb.
ik hoef ook geen opmerkingen onderaan mijn protocol en mijn instructeur en ik werken zeker wel wedstrijd gericht.

Maar is het nu werkelijk te veel gevraagd om meer dan 1 opmerking op het protocol te zetten?? (vooral als die opmerking dan is: scheef). Soms is het echt bar weinig

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 21:24

ah dat kan natuurlijk ook: dat de schrijver het niet bij kan houden.
Dan ga ik daar de volgende keer maar vanuit. dat geeft een minder sneu gevoel dan dat ik naar huis ga met het idee dat de jury geen interresse had in onze combinatie.
dan de volgende keer maar om een toelichting vragen na de proef (zoals aangehaald wordt in een ander topic)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:45

Het ligt idd aan de jury. Ook als ik mee moet schrijven. Sommige laten je heeeeeel veel schrijven, maar anderen ook bijna niet.

Ik was laats met iemand mee op wedstrijd en de jury heeft zo'n 6 á 7 keer gekeken (nouja, in ieder geval echt bijna niet) en toen kwam er nog iemand om aan te melden (twas een buitenwedstrijd) daar ging hij gewoon mee praten, dat vind ik dus echt belachelijk.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:24

Ik heb zelfs een keer gehad tijden een Z-proef dat de jury zijn mobieltje afging. Wat denk je hij nam gewoon op heeft de halve proef zitten bellen. Toen hij ophing ging hij nog snel even een stuk of 10 cijfers opnoemen die hij achterliep.
Die waren natuurlijk zonder opmerkingen.. Verder vond ik hem wel goed jureren, gaf cijfers van een 2 tot een 9. Redelijk wat commentaar, en meestal wat ik het wel eens met zijn cijfers. Alleen dat telefoontje Verdrietig

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:06

Fleurtje100 schreef:
Ik heb zelfs een keer gehad tijden een Z-proef dat de jury zijn mobieltje afging. Wat denk je hij nam gewoon op heeft de halve proef zitten bellen. Toen hij ophing ging hij nog snel even een stuk of 10 cijfers opnoemen die hij achterliep.
Die waren natuurlijk zonder opmerkingen.. Verder vond ik hem wel goed jureren, gaf cijfers van een 2 tot een 9. Redelijk wat commentaar, en meestal wat ik het wel eens met zijn cijfers. Alleen dat telefoontje Verdrietig

Ja zulke dingen zijn echt belachelijk. Kijk, als er thuis iemand op sterven ligt ofzo dan snap ik wel dat je bereikbaar moet zijn, maar sommigen gaan gewoon een beetje onzinnige privégesprekken zitten voeren tijdens het jureren Scheve mond