Glimmende laarzen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Re: Glimmende laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:40

Ik heb ook zo'n blikje gekocht bij mij laarzen toen. Ik durf het alleen niet in de fik te steken en dan het dekseltje erop te doen. Ben TE bang voor ontploffingsgevaar. Dus toen heb ik maar gewone zwarte schoenpoets gekocht van kiwi.. zou het echt zoveel schelen dan?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:42

Als je Kiwi in de fik moet steken om vloeibaar te laten worden, waarom gebruik je dan niet gewoon vloeibare schoensmeer??? Zit al een sponsje op en je hebt hetzelfde effect. Bij mij werkt dat super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:07

Toch niet het zelfde effect hoor. Bovendien moet je heel erg oppassen met krassen.

Je moet het dekseltje er gewoon opschuiven, tot je nog een heel klein stukje overhoud. Meestal is het ook nog wel uit te blazen zelfs, maar met een nieuw potje stroomt het dan ook over de rand.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:16

Zep schreef:
De laarzen moeten om te beginnen goed schoon zijn. Ik doe dat rustig met een klein beetje zadelzeep als het te erg vast zit, werkt goed. Dat moet je niet dagelijks doen volgens meneer Petrie. (die natuurlijk liever heeft dat je zijn speciale "boot cleaner" koopt)

Van zadelzeep worden je laarzen juist dof, gewoon alleen (lauw) water gebruiken om ze schoon te maken.
En niet alleen meneer Petrie beweert dat, maar dat geld voor alle leren laarzen de glycerine legt een laagje op (ook al gebruik je het weinig) je laars en daar worden ze dof van.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:26

Ik had die kiwi ook aangestoken, met n lucifer, dat moet je dus niet doen, je moet het echt met een aansteker doen, want vuur werd me toch groot Bloos ik zag het hele huis al in de fik staan, uiteindelijk een pan eroverheen gelegd(die nu verbrand is, wat is mn moeder toch blij met mij Knipoog ) Maar mn laarzen glimmen echt supermooi, je moet er echt maar een dun laagje overheen doen, bij de eerste zag je het laagje niet zo goed, dus is uiteindelijk iets te dik geworden en die glimt dus ook minder, maar die ander Bloos

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:46

De laarzen moeten inderdaad goed schoon zijn, maar probeer zo min mogelijk te boenen.
Het glans effect krijg je door de laagjes over elkaar heen, hoe meer laagjes hoe meer glans!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:00

Ze gaan na een paar keer inderdaad steeds meer glimmen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:43

Ik denk dat ik nu alla direct mijn laarzen pak

Dat potje moet en zal fikken Boos! Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:49

Shanna16 schreef:

Weet jeanrene geen tip Tong uitsteken
Als ik hoor waar er allemaal brand is door in de fikgestokenschoensmeerpotjes dan weet ik waar het van komt Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:28

MissSisa schreef:
Shanna16 schreef:

Weet jeanrene geen tip Tong uitsteken
Als ik hoor waar er allemaal brand is door in de fikgestokenschoensmeerpotjes dan weet ik waar het van komt Haha!

Schijnheilig

Maaruh, ik kan mijn laarzen ook wel poetsen zonder Jean Rene hoor! Wat denk jij nu !

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:40

Ik heb eens op een huishoudbeurs zo'n potje "Glossy Leather" gekocht met lanoline olie. Laarzen schoonmaken (met zadelzeep), laten drogen, insmeren met sponsje en "Glossy Leather" en ze glimmen mooi (niet te hard). Ik gebruik dit spul ook voor mijn zadel en hoofdstel. Dat ziet er dan ook weer perfect uit. Voordeel van dit spul t.o.v. schoensmeer is dat als je per ongeluk met je benen overelkaar gaat zitten je tenminste geen zwarte vlek op je knie krijgt! (of zou ik het dan niet goed genoeg uitgepoetst hebben.... Haha! Pling Haha! )

Ik ga beslist dat in de fik steken van Kiwi schoensmeer uitproberen... eens zien wat dat voor resultaat geeft op mijn laarzen... (en op mijn witte rijbroek)

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:01

Remember schreef:
Groen?? Ik haal het er inderdaad ook altijd weer vanaf (niet bewust), mijn laarzen maak ik regelmatig even met een doekje schoon en zadel en hoofdstellen idem dito. Snap dat het niet echt gezond is voor je leer, maar nog nooit gehoord dat het groen werd Haha! !

Jah groen Clown Heb het gehad met mn eerste paar leren rijlaarzen, wat was ik er trots op.Ik volgde ook de 'tip'op om ze in te spuiten met haarlak.Kreeg het er niet meer afgepoetst en ze sloegen serieus, eerlijk waar groen uit.Vooral als de zon erop scheen.Doe ik dus nooit meer.Maar ja......al doende leert men zullen we maar zeggen Ach gut

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:07

Let wel op dat je dus het BLIKJE Kiwi koopt,
ze hebben het namelijk ook in glazen potjes, maar dat is creme en dat brandt dus niet.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:11

Sjuimpje schreef:
ze hebben het namelijk ook in glazen potjes, maar dat is creme en dat brandt dus niet.

he, misschien moet ik eerst eens kijken wat voor potje wij hebben dan... Haha!

Bedankt.. Tong uitsteken

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:33

Shanna16 schreef:
Sjuimpje schreef:

he, misschien moet ik eerst eens kijken wat voor potje wij hebben dan... Haha!

Bedankt.. Tong uitsteken
Dan heb ik dus het verkeerde potje gekocht Tong uitsteken

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 10:13

Het glazen potje met creme wilde bij mij wel branden maar het hele potje knalde uit elkaar Boos!
Bij het blikje nooit last van, werkt perfect!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:15

Mijn moeder gaat als het goed is vandaag ook kijken voor een blikje!

Tot nu toe werden mijn laarzen behandeld met Kiwi uit een glazen potje. Moet zeggen dat ze ontzettend mooi daarvan worden, maar ik wil toch nog wat extra's Clown

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:34

Ik heb me laatst ook ongans gezocht naar de blikjes,
en waar lagen ze 2 breed, 8 rijen lang en 5 hoog opgestapeld denk je?

Gewoon in de supermarkt... Dromen

robinbeekink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:27

Sjuimpje schreef:
Ik heb me laatst ook ongans gezocht naar de blikjes,
en waar lagen ze 2 breed, 8 rijen lang en 5 hoog opgestapeld denk je?

Gewoon in de supermarkt... Dromen

Ja inderdaad gewoon in een supermarkt.
Ik zou ze in ieder geval niet met haarlak bespuiten, daar scheurt je leer van, dat wordt na een paar keer super lelijk! En je hoeft niet bang te zijn op ontploffings gevaar hoor Knipoog er zit een gaatje in het dekseltje om dat tegen te gaan...
Maar vloeibare kiwi trekt niet goed in het leer en verzorgt het niet, het is wel fijn wanneer je even snel weer glanzende laarzen moet hebben, maar voor wedstrijd kun je ze beter met gesmolten kiwi doen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:50

Het fikt en glimt Haha!

Wedden dat ik volgende week op de Kampioenschappen nep laklaarzen heb? Clown

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:30

Ik heb nu van dat "schoenenglans" van de hema... Daar gaan me laarzen wel erg van glimmen... Ik dacht eigenlijk dat t gewone schoensmeer was Schijnheilig ... Nou ja, dan maar met glimlaarzen op wedstrijd....

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:26

Ik gebruik altijd sla olie of zonnebloem olie, heeft altijd nog goed geholpen!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:48

Kylan schreef:
Ik heb nu van dat "schoenenglans" van de hema... Daar gaan me laarzen wel erg van glimmen... Ik dacht eigenlijk dat t gewone schoensmeer was Schijnheilig ... Nou ja, dan maar met glimlaarzen op wedstrijd....

Het wordt al bijna eng, Kylan Nagelbijten / Gniffelen

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:49

Ik deed dat trucje ook altijd met de Kiwi schoenmeer, in de fik steken en de volgende ochtend goed uitwrijven met een oude panty. Nu gebruik ik vaak die zeep uit een flesje met pomp erop en dat uitwrijven, dan glimmen ze ook. Ik vind die laarzen met die hoogglans ook niet mooi, dan vind ik het net nepleer of rubberlaarzen ofzo. Ik snap ook niet hoe ze dat voor elkaar krijgen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 08:48

ff een vraagje dan: Hoe en waar moet je dat kiwi potje in de fik steken aan de binnenkant de vlam of van buitenaf laten smelten ofzo ik weet t niet Clown Bloos
Ik doe het altijd zonder dat het in de fik is geweest met kiwi spul en dat werkt toch niet zo goed dus dan maar ff in de fik steken Haha!