Jury manipuleren?! Blijkbaar wel..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moowsy

Re: Jury manipuleren?! Blijkbaar wel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 19:46

Sonja schreef:
Dames mag ik jullie er aan herinneren dat in de dressuur een 5 VOLDOENDE is en een 6 RUIM VOLDOENDE? Dus wat zitten jullie te miepen op 6-jes?
Ik vind dat jury's veel te makkelijk 6-en geven,

Dan miep jij nu toch ook op 6-jes. Tong uitsteken

Oranje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:45

Nou dat kan toch echt niet hé ! die jury's en schrijfsters van tegenwoordig ! niet te doen ! toch proficiat met de al dan niet mooie prestaties ! *o/*

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:18

Sonja schreef:
Dames mag ik jullie er aan herinneren dat in de dressuur een 5 VOLDOENDE is en een 6 RUIM VOLDOENDE? Dus wat zitten jullie te miepen op 6-jes?
Ik vind dat jury's veel te makkelijk 6-en geven, omdat ook zij helemaal niet meer in de gaten houden hoe de punten gewaardeerd dienen te worden. En ik verwijs ook meteen even naar dit topic: viewtopic.php?f=29&t=363393

Als je een 5 haalt, is dat toch weer 1 punt verder van je winstpunt, want als je alleen maar zessen hebt, heb je een winstpunt, bij een 5 is dat dus een minpuntje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:17

Nee Melanie15, dat is niet de redenatie die achter het verschijnsel Winstpunt zit.
Als jij overal een 5 voor hebt gereden, dan heb je de proef gereden zoals die moet zijn. Dan heb je alles voldoende laten zien, maar krijg je geen winstpunt.
Een winstpunt is namelijk iets extra's. Dus laten zien dat je iets MEER kunt dan precies het gevraagde. Daarom mag je bij het behalen van voldoende winstpunten ook door naar een volgende klasse.

Als je voor alles wat je moet doen precies voldoende rijdt en dat zou dan een winstpunt zijn, dan ga je door n aar een volgende klasse terwijl je qua niveau nog niet boven de proef staat die je op dat moment rijdt.

Ik vind het jammer dat tegenwoordig nog maar weinig ruiters blijken te weten hoe het werkt met punten, en dat dat ook voor jurys geldt. En dat men inderdaad niet meer weet hoe het dient te werken, blijkt wel uit bv het aanpassen van het aantal punten dat gehaald moet worden om door te stromen. Komt doordat er te hoog gepunt wordt....

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:56

Sonja schreef:
Nee Melanie15, dat is niet de redenatie die achter het verschijnsel Winstpunt zit.
Als jij overal een 5 voor hebt gereden, dan heb je de proef gereden zoals die moet zijn. Dan heb je alles voldoende laten zien, maar krijg je geen winstpunt.
Een winstpunt is namelijk iets extra's. Dus laten zien dat je iets MEER kunt dan precies het gevraagde. Daarom mag je bij het behalen van voldoende winstpunten ook door naar een volgende klasse.

Als je voor alles wat je moet doen precies voldoende rijdt en dat zou dan een winstpunt zijn, dan ga je door n aar een volgende klasse terwijl je qua niveau nog niet boven de proef staat die je op dat moment rijdt.

Ik vind het jammer dat tegenwoordig nog maar weinig ruiters blijken te weten hoe het werkt met punten, en dat dat ook voor jurys geldt. En dat men inderdaad niet meer weet hoe het dient te werken, blijkt wel uit bv het aanpassen van het aantal punten dat gehaald moet worden om door te stromen. Komt doordat er te hoog gepunt wordt....

ik vind dat je inderdaad gelijk hebt.
maar je denkt uit jezelf dat een 6-je gewoon net goed genoeg is.
het is inderdaad erg vervelend als iemand je allen maar 6jes geeft of misshcien een 7 maar dat kan soms gebeuren.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 16:27

Eigenijk is dat wel waar ja.. Zo heb ik er eigenlijk nooit over gedacht... Bloos

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 22:03

Inmiddels is de jury gebeld door de organisatie en de fout zat idd bij de schrijfster..
Er zijn natuurlijk wel wat dingen gezegd in dat juryhok, maar er is nooit gezegd dat ze die dingen aan mij door moest geven..
Dus zo is alles toch weer op zijn pootjes terrecht gekomen. Tong uitsteken