Wie doen er mee aan de Overijsselse kampioenschappen 12-02?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

Re: Wie doen er mee aan de Overijsselse kampioenschappen 12-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:14

ik was er zaterdag ook bij. ik heb dan ook alleen de kur gezien en ik vond dat remy echt terecht de winnnaar was. en idd remy is een HIJ haha Haha!

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:45

Ik had in het Z1 ook goed gereden, maar had 193 punten bij de ene jury en 163 bij de andere. 30 punten verschil! Ik heb het op video staan en de jury die mij 163 punten heeft gegeven heeft andersom in zijn hokje gezeten volgens mij of hij had de verkeerde coupon!

Bij een appuyement zegt hij, achterhand meer meenemen. Als ik hem nog een fractie meer door zou drukken zou zijn achterhand voor gaan! Het was echt een super appuyement! Alle eenvoudige wissels waren goed, ik kreeg allemaal 6-jes van hem. Mijn travers waren ook echt super, paard gebogen, op vier sporen, wederom 6-jes. Als je die coupon ziet en de video, dan snap je er niets meer van. Die andere jury heeft mij daar wel allemaal 7-ens gegeven.

Maar ja het is nou eenmaal zo. Het scheelt weer een rit naar Wanroy.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 11:06

Oeps, haha, ik ken hem dus ook alleen van horen zeggen, maar ik ken dus een meisje remy, vandaar, haha!

Ja, ik zag ook bij de uitslagen dat er heel rare puntverschillen zaten, want meer als 30 kan, zeker bij een kampioenschap!, toch niet?

Zeg Garfield kun je met die video als bewijs niet wat doen dan?
Het kan natuurlijk idd zo zijn dat je een verkeerd coupon hebt gekregen of iets dergelijks???

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:08

Er zijn een aantal mensen die hebben gezegd dat ik melding moet maken bij het KNHS. Misschien dat ik dat ook ga doen.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 11:10

Garfield schreef:
Er zijn een aantal mensen die hebben gezegd dat ik melding moet maken bij het KNHS. Misschien dat ik dat ook ga doen.

Ja, je kunt het altijd proberen, aan een ander topic te zien zijn dit soort fouten absoluut niet uit te sluiten, zekfs niet bij een kampioenschap, je hebt immers bewijs, dus je staat vrij sterk!

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:12

Ik denk alleen dat ik er weinig mee bereik. Zal ik daar al die moeite voor doen? Die man zal misschien alleen een berisping krijgen.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 11:21

Ja, maar wanneer hij vaker berispingen heeft gekregen.........of gaat krijgen!

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:27

Tja dat is waar. Misschien dat het inderdaad toch verstandig is om te doen.

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:50

Zijn er misschien veranderingen aangebracht in de volgorde van ruiters zodat je misschien de punten van een ander op jou coupon hebt staan.

Dat is natuurlijk ook mogelijk

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:57

Ik heb geen idee, daar heb ik eigenlijk niet op gelet.

Het was in ieder geval een enorme teleurstelling.

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:14

En zoiets gebeurd dan net altijd op kamioenschappen Boos!
30 punten verschil is idd wel erg veel....ik had ook zulke rare puntenverschillen: ik had voor de uitgestrekte stap bij de een een 5 en bij de ander een 8 en zo waren er meerdere onderdelen waar ik bij de één een 7 en bij de ander een 5 had....
Maarja, dressuur is nu eenmaal een jurysport Knipoog

GeaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:35

Ik hoorde er zaterdag ook iets over door het bestuur van de OB. Dat verschil van Garfield hadden ze het over. Ze zijn daar na die tijd nog wel even voor gaan zitten, de twee jury's in kwestie. En ze kwamen tot de conclusie dat meneer met 163 punten het paard te stekerig vond lopen en daarom steeds een punt lager als "jury 193" zat. Dan kom je precies op 30 punten uit.

Ze hebben dus met z'n tweeen de coupons naast elkaar gelegd, want ze zullen dit ook zelf niet zo prettig hebben gevonden. Het is wel een verschil van 10%. Maar ik denk dat in beroep gaan bij KNHS nu niet zoveel zin meer heeft.

Uit bovenstaande blijkt wel dat de coupons iig niet zijn verwisseld. Maar het blijft vervelend, zeker op een kampioenschap. Dan zou je toch de betere juryleden verwachten.

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:00

Heb jou ook nog zien rijden Gea! Vond vooral Nostradamus een erg leuk paard *LOL*

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:57

Ikke doe met mijn pony Kassandro ook mee met de Overijsselse Kampioenschappen in de L1 Tong uitsteken:P

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 21:53

GeaB schreef:
Ik hoorde er zaterdag ook iets over door het bestuur van de OB. Dat verschil van Garfield hadden ze het over. Ze zijn daar na die tijd nog wel even voor gaan zitten, de twee jury's in kwestie. En ze kwamen tot de conclusie dat meneer met 163 punten het paard te stekerig vond lopen en daarom steeds een punt lager als "jury 193" zat. Dan kom je precies op 30 punten uit.

Ze hebben dus met z'n tweeen de coupons naast elkaar gelegd, want ze zullen dit ook zelf niet zo prettig hebben gevonden. Het is wel een verschil van 10%. Maar ik denk dat in beroep gaan bij KNHS nu niet zoveel zin meer heeft.

Uit bovenstaande blijkt wel dat de coupons iig niet zijn verwisseld. Maar het blijft vervelend, zeker op een kampioenschap. Dan zou je toch de betere juryleden verwachten.

Nou ja, dan is dit in elk geval wel wat opgehelderd..........
iig geen wissel van coupons of iets dergelijks......
Maar leuk is anders Knipoog

GeaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:02

chalotje schreef:
Heb jou ook nog zien rijden Gea! Vond vooral Nostradamus een erg leuk paard :))

Dank je, het is alleen wel een beetje een slungel en af en toe een echte hengst. Maar gaat steeds beter :D

Maar ik vind Ratio ook leuk, alleen die is binnen erg kijkerig en daardoor vaak gespannen. Hij heeft alleen zijn draf van Ferro geërft ;(

Die *** van jou mag er trouwens ook zijn. Indoor 2002 heb ik ook tegen hem gereden, toen reed ik op Orlando en won je vader het kampioenschap.

Ga je met hem junioren rijden?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-04-12 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 09:39

Het paard loopt helemaal niet stekerig. Ervan uitgaande dat hij dat wel zou doen, dan is het nog niet correct dat bij een goed uitgevoerde travers het paard een 6 krijgt. Ook is het dan niet correct dat bij goede wissels ook maar 6-en worden gegeven. Dat het zijn type paard misschien niet is, dat kan, maar dan nog is het niet correct.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 11:43

Garfield schreef:
Het paard loopt helemaal niet stekerig. Ervan uitgaande dat hij dat wel zou doen, dan is het nog niet correct dat bij een goed uitgevoerde travers het paard een 6 krijgt. Ook is het dan niet correct dat bij goede wissels ook maar 6-en worden gegeven. Dat het zijn type paard misschien niet is, dat kan, maar dan nog is het niet correct.

Leuk puntje voor een jurybijeenkomst ofzo, naar mijn weten mag je een paard wanneer het bijvoorbeeld "stekerig" loopt daar niet op ieder onderdeel op afrekenen, maar moet dit alleen ergens aan het eind worden afgestraft Bloos
(Ik heb je paard niet gezien hoor, dus kan ook niet beoordelen of hij al dan niet stekerig loopt, wat daar dan ook onder verstaan wordt Knipoog )