Afsplitsing v KNHS, hoever mogelijk/wenselijk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Afsplitsing van KNHS, in hoeverre mogelijk/wenselijk?

Terug naar de situatie voor het ontstaan van het KNHS
17 (56%)
Land in 5 regio's verdelen met iedere regio zijn eigen paardensportorganisatie
7 (23%)
De disciplines dressuur en springen apart verenigen in nieuwe organisatie
6 (20%)

Totaal aantal stemmen: 30

Fitzroy

Re: Afsplitsing v KNHS, hoever mogelijk/wenselijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:13

Ik ben voor de NBVR met kampioenschappen in Kootwijk. Zou Nico Verwer niet te porren zijn voor een nieuwe organisatie?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:21

Ook zou graag meer keus willen hebben, vroeger had je KNF, NKB en NBvR en dan kon je gaan rijden bij die organisatie die jou het beste paste. Was er een verandering waar je je niet in kon vinden dan had je de mogelijkheid te wisselen (niet dat toen alles optimaal was maar je kon wisselen).
Nu moeten we slikken of stikken en daar heb ik best problemen mee.

KNHS doet alles landelijk gezien, en het kan toch niet zo zijn dat minder druk bezette regio's, voor de drukke regio's uit gaan maken wat er moet gebeuren. Dus een landelijke verdeling zou mij ook wel aanstaan.

Maandag a.s. hebben wij een regiovergadering in Wanroij, en ik heb begrepen dat dit onderwerp als ingekomen stuk aan de orde komt. Even afwachten dus....

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:01

beppies schreef:
Ook zou graag meer keus willen hebben, vroeger had je KNF, NKB en NBvR en dan kon je gaan rijden bij die organisatie die jou het beste paste. Was er een verandering waar je je niet in kon vinden dan had je de mogelijkheid te wisselen (niet dat toen alles optimaal was maar je kon wisselen).
Nu moeten we slikken of stikken en daar heb ik best problemen mee.

Dat is een ding waar we zeker vanaf moeten de monopolie positie van de KNHS. Als vroeger een van deze bonden had gedaan wat de KNHS nu doet, waren waarschijnlijk vrijwel alle leden opgestapt naar een andere bond.
Een bond werkt alleen maar als er democratisch beslist word door de mensen waar een regel overgaat. Dus de dressuurhoed verbieden in de klasse Z t/m ZZ-Zwaar eerst democratisch de mensen die in deze klasses rijden laten stemmen. En niet de recreanten!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:10

Precies Fleurtje 100.
Vrees dat de enige oplossing hiervoor een nieuwe bond is.

En ik ben het eens met de mensen die het hebben over kinderziektes die overwonnen moet worden. Maar dit heeft meer te maken over het functioneren van het KNHS kantoor.

Gemaakte beslissingen als verhogingen, meer winstpunten, dressuurhoedje, en reglementwijzigingen (vaak nadelig en extra kosten met zich meebrengend) hebben in mijn ogen niet te maken met nog op te lossen kinderziektes maar met wanbeleid.....

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:01

ranna schreef:
Ik lees hier heel veel onvrede over het functioneren van het KNHS en de reglementen die de laatste tijd wel erg drastisch veranderen.

Wil daarom graag weten hoe jullie erover denken.

Geen stem uitgebracht omdat ik de keuzes te beperkt vond.
Ik ben lid van de DER, nu KNHS endurancevereniging. Die toppers die vandaag in Dubai reden - werden die gesponsord, net als de dressuurtop? Mmmmm....
Wel vierdubbele kosten voor mij, want was het eerst lidmaatschap DER en deelnamebedrag per wedstrijd, met de KNHS werd het kosten paspoort, kosten startkaart, beperkingen in combinaties (kan niet meer een willekeurige ruiter op mijn arabier laten starten), kosten chip en paspoort.
Wat de reglementen betreft kunnen ze voor mij niet erg genoeg veranderen, sorry. Ik ben heel erg voor het rippen van die zwarte bende en meer kleur in het geheel, de combinatie de kleur laten kiezen. Degene die dan nog in het ouderwetse jasje, witte rijbroek en lange zwarte laarzen wil rijden kan dat gewoon blijven doen. En afsplitsen? Nee, ik geloof niet dat dat wat oplost. De bezem erdoor, al die ouwe sigaren eruit! Sigaar

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:21

Ook ik ben voor wijzigingen maar dan wel in het voordeel van diegene die de sport beoefenen en zeker in het voordeel van het paard.
Ze jagen ons nu op kosten, uniformiteit mag blijven anders wordt het een kermiszooi. Dit wil niet zeggen dat ik een voorstander van het zwart/wit ben.