Ernstige zorgen over beleid KNHS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:27

Beetje off-topic,

maar in het Noorden heeft zich het zoveelste IL jury-cursusdrama voltrokken.....
Nadat in de vorige cursus méér dan de helft van de cursisten zakte (inclusief meervoudig GP amazone), schijnt er nu een groep van 14 mensen te zijn geweest, waarvan 12 mensen zijn gezakt en 2 een her mogen doen..........

Je zou maar de examinator zijn geweest (beide groep nhadden dezelfde examintor geloof ik)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:33

CGJ12 schreef:
Mag ik met een hoed blijven rijden.

GO GO GO NBVR!!!!

Haha! Jij blij, ik blij en komen we elkaar misschien nog wel een keer tegen ook..... of ga je dan ook de kampioenschappen en dergelijke vermijden? Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:54

CGJ12 schreef:
Die interesseert het namelijk geen lor dat Wanroy verkocht wordt.

Velen zullen het niet erg vinden als Wanroij verdwijnt. Eerlijk gezegd vond ik het vorig jaar ook wel een eind rijden... Ik vind Wanroij overigens ook een mooier centrum als Ermelo. Mijn voorkeur gaat uit naar Ermelo, het ligt centraler.

Ik dacht trouwens dat bij de fusie bedongen was dat Wanroij zou blijven?!

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:55

yokie schreef:
Zijn er nog zuidelijke knhsboktleden die zich geroepen voelen de vergadering bij te wonen?
Haha!

ik zit in het bestuur bij onze club en wij zullen zeker aanwezig zijn bij de vergadering

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:07

Ermelo mag dan centraler liggen voor noord-Nederland, maar niet voor Zeeland, Zuidholland, Brabant, Limburg en een deel van Gelderland. En volgens mij zitten daar toch de meeste ruiters van Nederland. Het mooie van die 2 locaties was dat je het ver rijden zo nog een beetje kon spreiden. Ik ken al genoeg mensen die nu niet meer naar kampioenschappen gaan omdat ze helemaal naar Ermelo moeten. Ik ga zelf ook al niet meer naar de bijscholingen voor de instructeurs, omdat ik dan op een doordeweekse dag helemaal naar Ermelo toe moet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:14

Scum schreef:
Ermelo mag dan centraler liggen voor noord-Nederland, maar niet voor Zeeland, Zuidholland, Brabant, Limburg en een deel van Gelderland.

Nu overdrijf je wel een beetje hoor.........

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:18

Alleen al overdreven omdat Ermelo een stuk makkelijker bereikbaar is dan Wanroij. Vanuit zuid-holland ben je toch echt eerder en makkelijker in Ermelo.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:22

Scum schreef:
Ermelo mag dan centraler liggen voor noord-Nederland, maar niet voor Zeeland, Zuidholland, Brabant, Limburg en een deel van Gelderland. En volgens mij zitten daar toch de meeste ruiters van Nederland. Het mooie van die 2 locaties was dat je het ver rijden zo nog een beetje kon spreiden. Ik ken al genoeg mensen die nu niet meer naar kampioenschappen gaan omdat ze helemaal naar Ermelo moeten. Ik ga zelf ook al niet meer naar de bijscholingen voor de instructeurs, omdat ik dan op een doordeweekse dag helemaal naar Ermelo toe moet.

Dit hoor ik van vele kanten. Ook voor mij is Wanroij dichterbij en een makkelijker route. Feit is, dat in Brabant de grootste concentratie ruiters zit. Dat dit zo is, blijkt alleen al uit de aantallen die Brabant mag afvaardigen naar de nationale kampioenschappen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:26

Nu nog wachten op het moment dat de ZGGP verplicht wordt om de indoorkampioenschappen in Ermelo te laten verrijden ipv Roosendaal.........
Ermelo moet immers rendabel gemaakt worden.

En de outdoorkampioenschappen komen er ook.
Kwestie van tijd en de ZZGP tuint er met open ogen in (die krijgen de zaakjes met de Gemeente nijmegen ook al niet meer rond dus Ermelo kan rustig wachten tot ze het komen vragen zelfs......)

De ZZGP heeft tenslotte NIKS in te brengen bij de KNHS.
Let maar eens op!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:32

Venetia schreef:
Feit is, dat in Brabant de grootste concentratie ruiters zit.

Eeeeh, neem je dan ook de enorme concentratie springruiters in de achterhoek mee?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:35

Aimee schreef:
Eeeeh, neem je dan ook de enorme concentratie springruiters in de achterhoek mee?

Hmm, even over het hoofd gezien, maar die vinden Wanroij vast ook niet zo vervelend, Ermelo is misschien wel dichterbij maar Wanroij is geen onoverkomelijke afstand, en in Wanroij hebben ze een grotere, lichtere baan en kunnen ze op zondag komen rijden Haha!.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:40

De concentratie springers uit omgeving Staphorst zat daar niet op te wachten denk ik..... Knipoog

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:50

@CG als de ZZGP een beetje ballen heeft kopen ze Wanroy Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:54

Hahahaha Wouter, da's helemaal nog niet zo'n slecht idee. (en voor mij lekker om de hoek, hoef ik niet meer ver te reizen om naar zzgp-wedstrijden te gaan kijken). OK dan!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:01

Nu nog even de juiste sponsor........
Dat moet niet zo'n probleem zijn dacht ik.

Alleen jammer dat de ZZGP niet meer is dan het schoothondje van de KNHS.
Moeten ze zich eerst weer afsplitsen.

Maar als ze er niet als de drommel voor zorgen dat er vanaf de ZZL met hoed gereden mag blijven worden zal ik overal TEGEN STEMMEN en daartoe ook oproepen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:03

Zat rijke papa's die graag willen dat hun dochters bij het zzgp rijden, dus die sponsors lijken me niet zo'n probleem. Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:06

Aimee schreef:
Zat rijke papa's die graag willen dat hun dochters bij het zzgp rijden, dus die sponsors lijken me niet zo'n probleem. Knipoog

Dacht ik ook.
Zeker 10 mensen uit de quote500 hebben een ZZGP-dochter, vrouwtje of vriendin........

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:08

CGJ12 schreef:
Dacht ik ook.
Zeker 10 mensen uit de quote500 hebben een ZZGP-dochter, vrouwtje of vriendin........

Precies! Wie kent ze en spoort ze aan het centrum te kopen? Laat ze er wel voor tekenen dat ze zich niet mogen bemoeien met de exploitatie van het centrum, en dat het gewoon ieder weekend voor wedstrijden beschikbaar moet zijn! Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:09

CGJ12 schreef:
Dacht ik ook.

En zitten die ook bij Wanroij in de buurt?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:11

Overigens, precies die 10 mensen hebben wel zoveel geld dat ze al lang een groot paardensportcentrum voor hun dochter/vriendin hebben gekocht. En zat geld om met de super-de-luxe vrachtwagen door heel Nederland te crossen, dus waarom moeten ze eigenlijk Wanroij kopen?

(onder het motto; eerst even een goede overredingsstrategie opstellen)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:15

Aimee schreef:
Overigens, precies die 10 mensen hebben wel zoveel geld dat ze al lang een groot paardensportcentrum voor hun dochter/vriendin hebben gekocht. En zat geld om met de super-de-luxe vrachtwagen door heel Nederland te crossen, dus waarom moeten ze eigenlijk Wanroij kopen?

Nou ja, je dochter of vriendin moet haar rijkwaliteiten (ahum) en goede paarden (dat wel!) toch op wedstrijd kunnen tonen! En in een mooie accommodatie! Alleen thuis in je mooie accommodatie komt niemand kijken hoor! Weg bekendheid! Dus om de ZZGP de kans te geven vaak heel professionele wedstrijden in een super centrum te organiseren, dient Wanroij aangekocht te worden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:15

Aimee schreef:

Ze moeten nog een organisatie en accomodatie kopen waar hun dochter / vriendin zonder zorgen met een hoedje kan rijden........

En Wanroy is een mooie omgeving voor een 4e buitenhuisje.
Statistisch is het er warmer dan in Ermelo.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:21

Hmmm.... zijn dat argumenten waar een rijke papa echt voor zwicht?

Ik dacht eerder aan de regel; als u nou dat centrum koopt, wint u dochter daar elk weekend een wedstrijd, anders komt ze namelijk nooit op het gewenste niveau. Schijnheilig (en dan krijgen wij Poetin weer te zien in het openbaar) Lips are sealed

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:40

Wat ik trouwens een nadeel vind van de accomodatie in Wanroij, is dat je je paard er niet kunt stallen. Tijdens de indoorkampioenschappen staan er wel een paar boxen, maar dat is absoluut niet ideaal. Gelukkig zijn er in de directe omgeving wel pensionstallen, maar wat dat betreft is het in Ermelo beter. Hoewel je daar zelf op de slaapzalen ook amper een oog dicht doet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:42

Haha! Ik hoef niet te overnachten als er wedstrijden in Wanroij zijn.

Bovendien is er wel ruimte om zo'n tent neer te zetten en matrassen voor de ruiters zijn er zat.