Wedstrijdergenis

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 08:50

Als onze vereniging een wedstrijd organiseert en de ringmeester ziet dat iemand zijn paard extreem slaat, dan krijgt die persoon een waarschuwing van de ringmeester of van een van de bestuursleden, negeren ze die waarschuwing, dan wordt de jury erbij gehaald. Nu is het wel zo dat die waarschuwing nog niet is genegeerd . En het gebeurt gelukkig niet zo snel dat iemand zo tekeer gaat.

Als jury zijnde heb ik al wel een aantal keer meegemaakt dat er in de proef tegrof werd gereden, teveel de zweep, slaan met de handen enz., dan krijgen ze van mij een forse waarschuwing, als het zonodig moet dan doen ze dat thuis maar hoef ik het niet te zien

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:05

Heel herkenbaar inderdaad. Werd ook weleens omver gereden door één of andere madame die denkt dat ze heel wat is Scheve mond
Vorige keer reed ze mij gewoon omver met haar neus in de lucht. Damn hoe triest kan je dan zijn?

Soms vind ik het jammer dat de wedstrijden niet gewoon gezellig kunnen zijn, er hangt vaak een haat en nijd sfeer. Waarom gunnen ze een ander niks denk ik dan?
Het is voor je plezier. Vind het jammer dat bijv. de sfeer niet is zoals op keuringen, gewoon gezellig!!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:09

Jits schreef:
Of van die mensen die nog even les krijgen voor ze de ring in moeten en een zich een heel stuk van de bak toe eigenen...

Dat vind ik ook zo onwijs irritant! Als je het op de wedstrijd nog moet leren ben je wel mooi te laat...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:36

Leuk al die ergernissen....maar we rijden wel voor de lol hoor! Jammer is het wel dat behoorlijk wat mensen op zo'n manier toch proberen je lol te verzieken. Trek je er niets van aan, lach als iemand je snijdt (zeg hoogstens: zoooo, das een knappe wending) en rijdt lekker voor jezelf! Die gefrustreerden komen zichzelf wel tegen!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:47

Bij mij is het ook altijd erg leuk Kom ik met m'n haflingertje de losrijbaan in tussen de andere paarden, begint ineens het spel, rij de haflinger omver. Om een of andere reden is het minder erg om mij van de sokken af te rijden dan iemand met een groter paard. Of die paarden die 'een hekel heeft aan die haflinger'. Wordt aan mij gevraagd of ik niet in de buurt wil komen bij hun, want hij trapt naar haflingers.....vrij ergerlijk allemaal. Als het even kan zoek ik mij een plekje apart om los te rijden.
Maar gelukkig is nog niet iedereen zo egocentrisch aangelegd bij het losrijden....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:53

laatst had ik op mijn oude manege (waar ik tot september 2004 stond met mijn paarden) dat ik niet eens werd aangekeken..... had laatst ook trouwens in heerhugowaard.... iedereen lette goed op elkaar en iedereen was heel aardig, heb ook nog met een vrouw gekletst.... heel gezellig was dat.....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:14

Het grappige is ook dat hoe groter het evenement (dus bijv een driedaags concours) hoe gezelliger het wordt. Vorig jaar reed ik in Waddinxveen tijdens het hemelvaartsconcours met heeeel veeel paarden los en er stond ook zo'n omroepinstallatie. Diverse paarden aan de hol en er sprong er toen ook nog eentje bijna bovenop ons. Maar ik kon er wel om lachen en de sfeer was er echt reuzegezellig. Dus het kan ook echt anders!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:38

Gjilke schreef:
Dat vind ik ook zo onwijs irritant! Als je het op de wedstrijd nog moet leren ben je wel mooi te laat...

Ja, die begrijp ik ook voor geen meter!!! Dat had ik nog afgelopen zondag. Ze liep me gelukkig verder niet in de weg. Het was meer wat ik opving waar ik me aan ergerde. (nou ja, had ik maar niet moeten luisteren natuurlijk!!! Knipoog )

"Hij is te sterk voor mij" "Het is eigenlijk meer een mannenpaard" "Volgende keer maar een uur van tevoren erop zitten want dan wordt ie moe en kan ik hem er wel doorheen rijden"

Lips are sealed

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:44

Mijn ergenissen op wedstrijden zijn mensen die tegen hun paard gaan praten zodat iedereeen kan meegenieten

"Nee..niet doen.. ik zei toch niet doen".. "Laat los.. laats los" etc..etc..

Ik werk zelf ook met mijn stem, maar dan meer in de trant van "ho maar, rustig aan".. "Stap" "Draf" "Goed zo, dat is braaf"...

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:31

Mensen zijn altijd geconcentreerd en gestressed en met zichzelf bezig Tong uitsteken
Maar het is best irritant als je omver gereden word. Al vind ik dat het de laatste tijd wel minder word, ik zie niet zo heel vaak meer mensen die hun paard voor de wedstrijd in elkaar meppen of die iedereen omver rijden, gelukkig maar! Lachen

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:48

Lame schreef:
Mijn ergenissen op wedstrijden zijn mensen die tegen hun paard gaan praten zodat iedereeen kan meegenieten

"Nee..niet doen.. ik zei toch niet doen".. "Laat los.. laats los" etc..etc..

Ik werk zelf ook met mijn stem, maar dan meer in de trant van "ho maar, rustig aan".. "Stap" "Draf" "Goed zo, dat is braaf"...

Ohh ja zo één reed er bij ons laatst ook mee! Heb er wel om moeten lachen. Ze trok dat beessie in de krul en die ging steeds steigeren, en zij HOOO niet doen, doe je kop nou naar benee, laat LOSSS, LOSSSS
Scheve mond

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:10

waar ik me laatst aan ergerde, beetje off topic:P...we waren aan het trainen bij groenendaal...(springen) en toen had er een of andere miep les...daar ergerde ik me aan, neeeeej die instructrice bleef werkelijk waar 30 min praten...maar geen zinnige dingen maar liep alleen maar te schreeuwen naar dat kind en dat paard...BRAAAAAAF GOOOEEEEED ZOOOO HEEEEEEEL BRAAAAF ....en toen ging ze ons ook nog eens irriteren in de springbak, daar ergerde ik me aan!!!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 20:44

sjaantje schreef:
:?
Wat een idiote uitspraak.

Naar mijn weten (of is dat al weer te lang geleden) rijden springruiters vaak op de linkerhand zodat ze mekaar niet zo in de weg rijden Klein verschilletje maar hoor...

idioot maar wel waar..een hoop mensen die "proberen" "dressuur" te rijden dan heb ik het natuurlijk wel over de lagere klassen..zijn zo gefixeerd op hun paard "erdoorheen" rijden of "in de krul trekken"..dat ze daardoor ook vaak naar beneden kijken...inplaats van voor ze uit..en springruiters kijken vaak beter voor zich omdat daar ook weleens een hindernis kan staan..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:22

Ik word beroerd van de vermeldingen van de Tuchtcommissie die elke keer in de Paard en Sport staan. Allemaal mensen die boetes krijgen omdat ze hun paard verrot trappen of de tong vastbinden.. Baaah, wat intens rot mensen kunnen zijn tegen hun dier! Ik heb het nog nooit meegemaakt van dichtbij, maar je krijgt toch zin om die mensen van hun paard te trekken!

Met inrijden heb ik ook nooit zo'n last van anderen, ik let ook goed op waar ik rij. Gelukkig is de losrijbaan bij de GJV erg ruim.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 21:47

dat scheelt al de helft ja..ja ik vindt het ook altijd vervelend dat mensen vooral hun eigen frustraties op het paard af reageren..ik vindt dat zo laf..als mijn paard iets niet doet wat ik wel graag wil,dan denk ik altijd wat doe ik fout..? en niet..stom paard doe het of ik sla je..:-S

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 00:11

Suzy schreef:
Of die paarden die 'een hekel heeft aan die haflinger'. Wordt aan mij gevraagd of ik niet in de buurt wil komen bij hun, want hij trapt naar haflingers.....

Dat werd laatst ook een keer tegen mij gezegd...
Stomme opmerking, maar nog stommer was dat de trien in kwestie het verschil niet zag tussen een haflinger en een palomino-kleurige welsh... Clown Bloos!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 00:30

Ik stoor me aan niets aan een wedstrijd. gewoon uitkijken waar je rijdt Knipoog
Als anderen dat niet doen ach, dan draai je gewoon een volte ofzo Lachen

Stress die jij hebt doordat je je ergert, kan overslaan op je paard.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 07:21

Marrie schreef:
Ohh ja zo één reed er bij ons laatst ook mee! Heb er wel om moeten lachen. Ze trok dat beessie in de krul en die ging steeds steigeren, en zij HOOO niet doen, doe je kop nou naar benee, laat LOSSS, LOSSSS
Scheve mond

I know what you mean Knipoog
Ik heb gelukkig een nogal groot paard. Als ik voorrang heb en ze gaan me zo afsnijden,ga ik gewoon NIET opzij. Ach, en iedereen maakt weleens een foutje, ik heb zelf ook weleens per ongeluk tegen iemand aangereden.. maar als je van die mensen hebt die gewoon denken dat de hele baan van henzelf is!
Ikben een keer echt heeeel boos geweest. Was een of andere kakmadam die zelf te bang was om op dr paard te stappen. "Hij is zo gek" ja logisch, als je er zelf als een hoopje spanning op gaat zitten..
anyway, toen liet ze haar pappie maar even aan de hand stappen tussen de losrijdende paarden door. Het was daar al niet zo groot.. en toen ging dat beest helemaal uit zijn stekker. Op een gegeven moment reed ik langs, en daar beest haalde gigantisch uit, en miste mij en mijn paard op een centimeter.. En gewoon niks zeggen he! Toen maakte ik een omerking van "zo ook leuk.. was bijna mijn hoofd kwijt! " Wordt ik zo vernietigend aangekeken van "wat zeik je nou?? "
Oww. dat soort mensen
Boos! .. Maar Marrie weet denk ik wel waar ik het over heb Knipoog Is daar trouwen ook wel heel erg altijd hoor..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 09:26

Dat is bij ons een vast terugkerend ritueel, notabene iemand die M2 rijdt, laat een ander met haar paard aan de hand door de bak heen gaan, paard wild, springen, steigeren en zij maar lachen. De rest uiteraard of aan de kletter of aan de staak, want dat paard misdraagt zich echt schandelijk. Hier heb ik alleen altijd het idee bij dat het niets te maken heeft met angst van de amazone in kwestie, maar gewoon ronduit zieken ten opzichte van de mensen die al aan het losrijden zijn. In en intriest als je op die manier je concurrentie denkt uit te schakelen!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:57

Over het algemeen kan ik veel hebben, iedereen maakt wel eens een stuurfoutje, ik zelf ook. Dan is het een kwestie van netjes veronschuldigen, en soms geeft het ook wel reden voor een geintje waardoor de sfeer relaxter wordt.
Maar sommige mensen schijnen het niet te snappen dat iedereen gelijke rechten heeft en dat iedereen zich aan de bakregels moet houden.
Wanneer ik het echt zat ben, ga ik een flinke uitgestrekte draf, of als ze echt heel irritant zijn, een uitgestrekte galop 'oefenen'. Patos is niet heel groot maar het maakt blijkbaar toch wel indruk als een paard in dat tempo op je af komt stuiven, want meestal heb ik daarna geen last meer van ze. En mochten ze het na een keer niet begrijpen, dan doen we het gezellig nog een keertje over, patos vindt het namelijk prima om even haar beentjes te strekken Knipoog

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:07

Ik vind het altijd ook vrij irritant als iemand nog les heeft.
Verder irriteer ik me nergens aan, je rijd elkaar weleens in de weg maar dat valt meestal nog wel te overzien.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:20

Nou,schoentje,daarmee ben ik het niet helemeel eens. Ik rijd ook jumping,maar kan me bijv. verschrikkelijk ergeren aan mensen die "gezellig" met zen 3en naast elkaar lopen te keuvelen en daardoor de hele groep ophouden,want je kan er niet langs,tenzij je vlak voor een springend paard wilt terechtkomen Scheve mond
Door zulke mensen heb ik de laatste keer mijn parcour niet kunnen binnenrijden...Als je niemand bij je hebt om een hindernisje te zetten,moet je namelijk wachten tot er iemend zo lief is om een kruisje of dergelijke te zetten.Mijn paardje werd langzaamaan gek van telkens te moeten remmen voor al die grietjes die naast elkaar uitstappen,tel daarbij een héééle kleine binnenpiste en een paar kleine pony's die tegen mijn paardje aanreden op.(paardje is pas 4,dus niet echt stressbestendig Cool ) en je krijgt als resultaat dat ze jou naam afroepen,maar dat je nog geen enkele balk gesprongen hebt en dus lekker weer huiswaarts kan...

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:45

ben het ook wel eens met Meialuna...
ik ken de wedstrijd en het is er echt erg Scheve mond iedereen rijd op elkaar (de meeste zonder "sorry" te zeggen),soms moet je wachten tot wanneer je zelf eens kan springen,...
de piste is echt wel klein dus wanneer je uitstapt kan je toch evengoed op de parking of op de buitenpiste uitstappen dat is veel makkelijker voor de mensen die dan nog moeten inrijden.

heb ook een hekel aan de mensen die er zomaar tussen komen. sommige moeten 2 paarden rijden dat snap ik maar dan moet je dat op tijd gaan zeggen en niet zomaar komen zeggen "ah ik ga nu want moet straks nog een paard rijden".

je hebt ook mensen die hoger rijden dan jij en dan moet je voor hen uit de weg Scheve mond terwijl ze in de zelfde proef rijden. dan denk ik toch ook wel even "ga jij nu maar eens aan kant"
heb geluk een braaf paardje te hebben tegenover andere paarden Tong uitsteken

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:56

schoentje schreef:
Gelukkig hebben wij daar met het springen weinig tot geen last van Lachen

nou... ik heb vaak genoeg dat wanneer ik naar een hindernis rijd, (en duidelijk gezegd heb dat ik erover ga) dat ze er gewoon doodleuk voor of achter gaan stappen.. Daar kan ik absoluut niet tegen, ook van die meisjes/jongens die met z'n drieen naast elkaar gaan stappen.... Ik hou me altijd maar in

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:59

MeiaLuna schreef:
Nou,schoentje,daarmee ben ik het niet helemeel eens. Ik rijd ook jumping,maar kan me bijv. verschrikkelijk ergeren aan mensen die "gezellig" met zen 3en naast elkaar lopen te keuvelen en daardoor de hele groep ophouden,want je kan er niet langs,tenzij je vlak voor een springend paard wilt terechtkomen Scheve mond
Door zulke mensen heb ik de laatste keer mijn parcour niet kunnen binnenrijden...Als je niemand bij je hebt om een hindernisje te zetten,moet je namelijk wachten tot er iemend zo lief is om een kruisje of dergelijke te zetten.Mijn paardje werd langzaamaan gek van telkens te moeten remmen voor al die grietjes die naast elkaar uitstappen,tel daarbij een héééle kleine binnenpiste en een paar kleine pony's die tegen mijn paardje aanreden op.paardje is pas 4,dus niet echt stressbestendig Cool ) en je krijgt als resultaat dat ze jou naam afroepen,maar dat je nog geen enkele balk gesprongen hebt en dus lekker weer huiswaarts kan...
ik lees nu deze reactie pas:)
hier ben ik het helemaal mee eens. Behalve dat laatste, want ik heb geen hele jonge pony meer ( 8 ) die reageert er niet echt meer op.