en dan wil je paard de trailer niet in...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 17:21

Jah is bij mij ook zo dat ie de ene keer dr zo inloopt achter een worteltje aan, en ook soms gewoon zonder iets, maarja nu dus even niet Clown

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:05

wij moesten laatst met een paard naar de kliniek omdat ie door het prikkeldraad was gegaan Huilen hele been lag open, dus wij de trailer gepakt en dacht je dat ze erin wou? nee tuurlijk niet (maar ze wil normaal de trailer ook nie op) en wij nog een keer en nog een keer, en dan iedere keer gaat ze steigeren en met dat ze dat doet draait ze zich om en galopeerd weg, en dan met die super grote wond Huilen hele bot lag open en nog gaat mevrouw er niet in. uit eindelijk in een smalle gang gezet trailer er voor en met brokjes lokken toen is het na een 3 kwartier toch gelukt Ach gut maarja dan sta je daar met je paard met een open been die niet de trailer op wil

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:50

Gefeliciteerd met je puntje!! En dus ook je 1e plaats als je de enige met een WP was Lachen

Mijn paardje heeft ook die kuren gehad. Sinds ik elke week met trailer en paard naar les moet loopt ze er al wat makkelijker in, maar nog heb ik altijd hulp nodig en een stellage longeerlijnen Lachen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:08

dat word dus gewoon meer oefenen..

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:08

ik had in de kerst vakantie voor het eerst les met mijn pony en toen liep hij de eerste keer er gelijk in en toen waren we te laat met het balkes dus liep ie er weer uit... daarna duurde het 10min en toen liep hij er in.. de terug reis ging hij er de eerste keeer gelijk in. maar vorige week donderdag wou hij niet:( we hebben er 3kwatrier over gedaan met z'n 4en en ik heb daar een open vinger aan overgehouden:S)

Hiltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:49

Mijn pony wil bijna ook nooit de trailer in..alleen als hij een goed
humeur heeft..maarjah....wij hebben altijd een kleine bezem in de trailer staan en als hij de trailer niet in wil pakken we de bezem en dan gaan we hem er inbezemen......dan gaat m'n vader hem met de bezem op z'n kont tikken en dan loopt hij er zomaar in! Bij mij helpte het echt!! OK dan!
dus ik zou zeggen ga het ook eens uitproberen!!
en laat even een berichtje achter als het is gelukt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 01:02

Hiltsje schreef:
Mijn pony wil bijna ook nooit de trailer in..alleen als hij een goed
humeur heeft..maarjah....wij hebben altijd een kleine bezem in de trailer staan en als hij de trailer niet in wil pakken we de bezem en dan gaan we hem er inbezemen......dan gaat m'n vader hem met de bezem op z'n kont tikken en dan loopt hij er zomaar in! Bij mij helpte het echt!! OK dan!
dus ik zou zeggen ga het ook eens uitproberen!!
en laat even een berichtje achter als het is gelukt

ja haha zo heb ik mijn paard vrijdag de trailer ook ingekregen
ik vind het weliswaar niet de juiste manier maar was het na 2 uur lief doen en worteltjes geven wel zat Boos!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:00

Doen wij ook. En waarom niet de juiste manier? Als niet goedschiks kan, dan kwaadschiks. Eigenaresse van die paardjes is ook niet altijd even zachthandig als ze de trailer niet opwillen. Heeft er paar weken terug ook eentje paar felle tikken gegeven. Paardjes komen nog altijd even graag bijhaar staan, maar als zij ze de trailer op zet,lopen ze braaf mee, terwijl ze bij ons nog gerust es een keertje nee zeggen.

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:53

Mijn paard wilde ook nooit de trailer/vrachtwagen in. Niets hielp totdat iemand op het geweldige idee kwam om hem te blinddoeken. Nu is het probleem over. Ik zet hem voor de klep, doe de doek om zijn hoofd heen en meneer wandelt rustig achter mij aan. Hij weet dat hij er op moet, want ik zet hem ervoor neer en toch loopt hij mee. Ik vind dit een fijne oplossing, geen stress, geen geschreeuw en vooral geen klappen met de zweep.

Veel succes.....

Snan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:15

Ik ga ook wel mee op wedstrijd met een pony die moeilijk de trailer in wil. Gelukkig steigert die niet, maar de kop ervoor weg trekken enzo. Gelukkig gaat het de laatste tijd heel goed *afkloppen* want het is idd heel irritant!

Wel fijn dat je later kon starten! Nog gefeliciteerd met je wp

Krijtje

Re: en dan wil je paard de trailer niet in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:17

Ik zet de trailer altijd strak ergens naast en soms nog een kruiwagen op de kop aan de andere kant zodat meneer er niet langskan, en dan iemand erachter met de bezem erbij, hij loopt er nu zo in! Wel belonen als je paard er eenmaal instaat!!!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:19

Nou, mijn moeder heeft een nieuw paard dat niet de trailer in wil, maar er ook niet meer uit als ie er eenmaal in staat Gestoord Erg handig als je geen bak aan huis hebt en een keer of 3/4 keer per week met de trailer naar de bak moet >;) Echt een verschil met mijn eigen paard: die rent er hast in van enthousiasme en komt er ook zonder gezeur uit: die is echt ideaal met de trailer!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:03

gelukkig loopt die van mij in ze remi erop en eraf...wat we vroeger deden was een hengstenketting eraan zodat we hem iets meer baas konden of een touw door de mond/hoofdstel...als ze koeien laaien die er niet inwillen dan zetten we de vrachtwagen tegen de muur, riek in de aanslag en hoppa...als zo koe ervan doorgaat dan heb die een riek in de kont... Knipoog Maar ik vond die tip van je paard niet voeren niet eens zo slecht...paarden doe tenslotte veel voor eten...en hij gaat heus niet dood van een overgeslagen ontbijt hoor

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:57

hij heeft blijkbaar vorige keer toch van mijn bezem geleerd Haha!

we hebben hem gisteren tot 3 x aan toe de trailer ingekregen!!
de eerste keer duurde 20 min ,de 2e maar 2 min en de 3e ook

en niet eens met de bezem maar 2 sterke armen die elkaar vasthouden achter zijn billen en duwen maar
ik was helemaal happy *o/*
nu hoef ik mijn wedstrijden niet af te zeggen Tong uitsteken

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 23:07

die van mij heeft nooit een probleem van het trailerladen gemaakt.. En zondag wilde we naar huis en toen begon hij te haperen. even lijntje erachter en toen ging het wel rap. maar wist even niet wat me overkwam. Denk dat het de indrukken waren.. maar ik stond wel verbaast.. Rolleyes

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:22

Dat hij er niet in wil is erg vervelend...
Mijn paard loopt als een mak lam achter mij aan de trailer in, alleen eruit zijn we wat langer mee bezig...
Ze durft namelijk niet achteruit te lopen van de trailer af. Ze is een vrachtwagen gewent, iemand nog tips??? Pling

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:27

Utrolig schreef:
Dat hij er niet in wil is erg vervelend...
Mijn paard loopt als een mak lam achter mij aan de trailer in, alleen eruit zijn we wat langer mee bezig...
Ze durft namelijk niet achteruit te lopen van de trailer af. Ze is een vrachtwagen gewent, iemand nog tips??? Pling

Mijn paard maakte van het trailer laden ook altijd een spelletje.
Nu heb ik ontdekt dat als ik een hengstenketting over haar neus doe, ze er zo inloopt en doe ik dat niet dan loopt ze te mutsen voor de klep.
Misschien werkt het ook wel bij jouw paard.