Kylan schreef:Het is zo vaak dat een jury gewoon een goed gaand paard niet herkent! Als er maar een krul in zit krijgt het punten, niet als er gereden wordt!
OK. dan, morgen alle juryleden de deur uit ~~}>
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
daantjuhhh schreef:ach ik kijk t wel aan..
ik heb niks te vrezen, ik heb een goed lopend paard wat ontspannen is.
als een jury liever een in elkaar getrokken paard boven aan zet kan me dat weinig schelen zolang ik maar een goed gevoel over mijn proef heb!!
KarinvdM schreef:Ach ja, de beste stuurlui staan aan wal.
Je bent pas 14 en weet het allemaal beter...
sjaantje schreef:Ik godsnaam.... WAAROM worden de proeven makkelijker gemaakt?! Uit dit topic maak ik op dat er dan meer naar de de de lossigheid van het paard gekeken wordt... Alsof dit zou betekenen dat paarden die strak gereden worden, door eenvoudigere oefeningen, wél ineens los worden (gereden)? Natuurlijk niet! Het lijkt me verstandiger als er thuis gewoon anders getraind wordt, in plaats van alles meteen makkelijker te maken! Dan wordt het niveau juíst lager. En zo hoog is het al niet... toch?
Yuri"]
ik zie dit niet als de proeven gemakkelijker maken eerlijk gezegd. Een paard goed netjes ontspannen rondrijden en goed op de hulpen hebben is moeilijker dan een beetje naar letters sturen. Tenminste, voor een hoo mensen wel. Als ze inderdaad strakker zouden kijken naar het gaan van het paard, en hoe er gereden wordt, dan hoeft een proef niet per definitie makkelijker te worden, ook al gaan er wat figuren uit.
Wel zal het makkelijker worden voor de mensen die hun paard correct hebben lopen.
[/quote]
Dat heb ik niet zelf bedacht, dat is hier op gebaseerd:
[quote="Yoghurt"]
De proeven schijnen wat gemakkelijker te worden, maar zoals ik al zei gaat het niet meer zo om de kunstjes, maar om het paard als 'happy athlete'.
[/quote]
[quote="heidehofs schreef:als je z rijd heb ik weer liever dat het moeilijke 'kunstjes'zijn
Rensjuh schreef:Ik vind vooral de doelstelling die ze hebben, die van de happy athlete heel belangrijk, het is een goed streven om te willen dat elk paard als een blij dansend poppetje door de baan gaat.
KarinvdM schreef:Alweer een topic hierover???
Gaan alle ruiters dan ook beter rijden? En/of betere instructie zoeken?
PS. Ik ben juylid...
Rensjuh schreef:happy athlete is idd een relatief begrip, het is vooral een mooiklinkend begrip, maar de (kwpn)merrie waar ik mee reed, zag er ook niet altijd bepaald happy uit.. zo relatief is het dus idd, want ze vragen om een góede atleet, maar een góede atleet kijkt ook niet áltijd blij... kijk maar es in de krant bij sportpagina foto's.. zooo soms zou je toch je ogen uit je kop schamen als je zo in de krant staat