Vroeger was je echt super goed als je L2 reed. Wij hadden wel 4 combinaties op de ponyclub die dat konden...
Dan gingen we op de pony naar concours in Nieuw-Heeten en Luttenberg. Allemaal een rugzakje mee en het halster onder het hoofdstel met een touw om de hals geknoopt zodat je op concours de pony meteen vast kon zetten aan zo'n staaldraad met ringen erin.
In de winter hadden we les in de binnenbak in Luttenberg, dan gingen we allemaal in een groep op de pony daar naartoe. Vervolgens wachtte je tot alle lesgroepen klaar waren en dan reden we allemaal weer 5 km terug. Soms stopten we halverwege voor warme chocomel.
Iedereen sprong, want daar draaide het uiteindelijk om. Als je maar 1x een winstpunt in de B had (ik heb die van mij nog van Mans Bartels gehad) want dan kon je tenminste springen.
Je reed elk concours parade, en iedereen wachtte totdat de parade was geweest. Als er een pony moest plassen riep altijd iemand "wie lust er nog sinas!" Na afloop van de parade raceden we zo hard mogelijk met de pony's over het terrein.
Ik heb echt super veel schik gehad in mijn ponytijd