ervaringen met je laten opwaarderen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:10

ranna schreef:
Er geld uiteraard nog steeds een minimum leeftijd voor het paard voor het uitgebracht mag worden in de M of Z, t.w. resp. 4 en 5 jaar.

De leeftijd voor de Z mag wat mij aangaat weer net als vroeger naar 6 jaar toe, ik vind 5 echt te jong voor de Z, maar ja, wie ben ik Verward

ik vind het ook erg jong!! ik zie wel eens bij de pony's vreselijk mis het kan gaan!!! vind het gewoon kwalijk als een jonge ruiter denkt dat hij alles beter weet en een 4 jarige elk weekend op concours laat srpingen Bloos! en als je er dan wat van zegt is het: ja maar hij heeft een Vet goede techniek Tong uitsteken (tja wat dan nog... *LOL* )

erg jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:19

reddytobias schreef:
ik vind het ook erg jong!! ik zie wel eens bij de pony's vreselijk mis het kan gaan!!! vind het gewoon kwalijk als een jonge ruiter denkt dat hij alles beter weet en een 4 jarige elk weekend op concours laat srpingen Bloos! en als je er dan wat van zegt is het: ja maar hij heeft een Vet goede techniek Tong uitsteken (tja wat dan nog... *LOL* )

erg jammer

Ben het er gedeeltelijk wel mee eens, maar ben ook van menig dat sommige pony's al gewoon meer aanbieden. Bij ons op de club lopen verschillende jonge pony's rond en er is gewoon een heel groot verschil te zien tussen het niveau (dit ligt natuurlijk ook deels aan de ruiter, maar ook zeker aan de pony).

Ik weet eigenlijk niet of ik die nieuwe regel wel zo goed vind, ben bang dat er mensen zijn die toch hun paard overvragen.
Aan de andere kant, misschien is het wel goed want dan heb je rustig de tijd thuis te trainen en je paard is dan wel klaar voor de klasse waarin je start en wordt niet alle wedstrijden overgsleept om de punten bij elkaar te halen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:46

ja dat ben ik ook met je eens. zo was ik vorige week vrijdag in Ermelo, heb 2 jonge springpaarden gezien, evenveel uur, de ene liep al op concours, de ander was nog niet veel mee te bezeilen!!maar toch vind ik dat sommige paarden nog vollop aan het groeien zijn...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:44

Dat zou ideaal zijn. Dus ik ben nu met 2 paarden L1+ geweest en wil volgend jaar een jong wedstrijdpaard aanschaffen. Daarmee zou ik dan dus meteen L1 kunnen starten?

Scheelt toch minimaal 10x7 euro aan inschrijfgeld (ervanuitgaande dat je per proef 1 wp hebt). Dat is wel beter!!!