Nieuwe dressuurproeven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:42

chalotje schreef:
dan leren die kinderen eerst eens zitten voordat ze hunj paard of pony aan de teugel gaan rijden.

Beter!! Hahaha, ik heb nu dat mijn pony een klein beetje komt, na een jaar dressuurmatig geoefend..

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 22:43

sjaantje schreef:
Van mij mogen ze de Z2 proeven voor pony's ook wel moeilijker maken....

Idd! Ik vind bijvoorbeeld dat er ook wel een wisseltje in mag zitten! Ponies kunnen dat toch net zo goed als paarden

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:54

chalotje schreef:
Idd! Ik vind bijvoorbeeld dat er ook wel een wisseltje in mag zitten! Ponies kunnen dat toch net zo goed als paarden

Er is nu juist een ZEER GOEDE reden om die dingen er NIET in te stoppen....

De Z2 pony proeven zijn volledig gestoeld op de Europese proeven.
Daar wordt ook geen wissel gevraagd (en dat is het hoogst haalbare niveau....... het A-kader).

Als we nu nationaal wissels gaan introduceren is dat sterk ten nadele van een aantal combinaties. In de allerhoogste europese proeven MAG een pony NOOIT wisselen. Het zou dan redelijk dom zijn om een pony het tóch te leren met het risico dat ie het gaat doen als het niet moet.

Mijn ervaring als jury is dan ook dat Z2-ponys eigenlijk NOOIT verspringen in de contra-galop, terwijl dat bij de Z-paarden geregeld gebeurt......

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 23:28

Nee, maar dan bedoel ik ook dat ze dat ook in de Europese proeven gaan instellen, want je hebt natuurlijk gelijk dat er anders ponies willen gaan omspringen.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:52

ja ik las het in de Hoefslag!
de reden vond ik wel juist!
maar moeten we weeer zo'n boekje aanschaffen

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:15

CGJ12 schreef:
Er is nu juist een ZEER GOEDE reden om die dingen er NIET in te stoppen....

De Z2 pony proeven zijn volledig gestoeld op de Europese proeven.
Daar wordt ook geen wissel gevraagd (en dat is het hoogst haalbare niveau....... het A-kader).

Als we nu nationaal wissels gaan introduceren is dat sterk ten nadele van een aantal combinaties. In de allerhoogste europese proeven MAG een pony NOOIT wisselen. Het zou dan redelijk dom zijn om een pony het tóch te leren met het risico dat ie het gaat doen als het niet moet.

Mijn ervaring als jury is dan ook dat Z2-ponys eigenlijk NOOIT verspringen in de contra-galop, terwijl dat bij de Z-paarden geregeld gebeurt......

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat proef 57 58 en 59 (oid) deze zomer vervangen zouden worden, het zouden dan de FEI-proeven worden. Klopt dit?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:49

En dan maar hopen dat ze het jurycorps ook aan gaan pakken.
Zodat het eerlijk rijden van achter naar voren beloond wordt. Nu zie je heel veel paarden/ponys in de krul getrokken achter de loodlijn op de voorahdn lopend op de eerste plek. En de eerlijk gereden braverik keurig in evenwicht in aanleuning maar helaas niet super aan de teugel in de krul achteraan.

En idd onafhankelijk rijdende ruiters belonen, een onafhankelijke zit is zoveel beter dan dat getrokkenen vastgehouden aan teugels en geklemd met benen.
Jammer dat je alweer een nieuw boekje moet komen maar als ze het zo aan gaan pakken als in de paard en sport stond kan ik het alleen maar toejuichen. Drie hoeraatjes dan voor deKNHS.

Maar gaan ze dan nou ook het jurycorps en het lesgeefcorps wijzer maken dan ze zijn?
OK dan!