Lielle schreef:Liempde staat daar wel om bekend Zwelgje! Ik ken heel veel paarden die daar spooky zijn.
Ja, liempde is wat mij betreft echt een superlokatie!
Dat begint voor mij al in de losrijbak. Aangezien de paarden daar direct naast staan zouden ze wel eens door de tralies kunnen springen, niet waar? Vervolgens mag je door een gangetje naar de binnenbak. Daar gaat hij dan bijna kruipend door, verscholen achter mijn voorlezer.
Eventjes rijden in het voorste gedeelte van de bak, kan hij de hekjes al even van dichtbij bekijken. En die zien er van voren natuurlijk heel anders uit dan van opzij!
Vervolgens het eerste rondje in de wedstrijdring. De bakrand en de spiegel zijn een beetje eng maar laat zich daar toch nog overhalen om op de hoefslag te rijden. Maar dan gaat daar boven het raampje open, de jury vraagt of ze de goede combinatie voor hun neus hebben. Koppie gaat omhoog oortjes zijn naar voren geprikt, maar snapt niet dat mensen ook hoger dan ooghoogte kunnen staan. Ik begin met mijn proef maar paard wil niet meteen langs de lange zijde. Stel je voor dat 'god' alweer tot hem gaat spreken. Naar een paar rondjes gaat het al wat beter. Maar natuurlijk zijn niet alleen paarden zenuwachtig en moeten daardoor nu eenmaal de baasjes regelmatig het toilet bezoeken. Deuren slaan open en dicht, weer aan de korte zijde. Tja, en als je als baasje dan de wc uit komt kun je natuurlijk best even naar je concurrentie kijken in je engelachtige witte broek en bloese
. Zie je wel? Zegt paardlief dan, ik heb god gehoord en nu die engel! Nu weet hij het zeker. die korte zijde is niet te vertrouwen. Gelukkig mag ik nu afgroeten en paardje vind dat hij 'bijbelse gedeelte' van de proef wel mag overslaan.
Resultaat: het gedeelte richting A is een winstpunt waard, maar richting C is het verre van dat
.
Ondanks al mij 'gemopper' rijd ik er wel graag het is goed georganiseerd, er is meer dan genoeg ruimte en vooral belangrijk: het is er veilig. Bovenstaande was enkel een voorbeeld (ietswat langer uitgevallen dan dat de bedoeling was
) van waaar een paard allemaal in Liempde naar kan kijken. Voor wie het wil weten had ik bij deze proef een zeer schappelijke jury en toch nog een winstpunt.