nieuw reglement 2006

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:17

Rivano schreef:
Vind je dat alleen in de B? Of zou dat ook moeten gelden voor alle klassen?

Ik denk iig voor de B en de L, daarna moeten ze meer naar de letter. Voor de B & L vind ik alleen te laat als commentaar en dan een 4 een beetje overdreven. In de M & Z moet dat ook niet een reden zijn voor een onvoldoende denk ik, maar meer voor iets aftrek. Een overgang die een 8 zou zijn als die precies op tijd was uitgevoerd, wordt dan een 6 of een 7.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 15:39

joyce B"]
hihihi, als ze het springen naar 60 cm zouden doen, zou ik ook nog eens een parcourtje durven te sprinen

die 1 meter is voor mij ook te hoog Schijnheilig
[/quote]

Denk dat heel veel mensen zo denken. Vind 1 meter ook vrij pittig. Daarom snap ik ook niet waarom de KNHS die limiet zo hoog legt.
Dan "mis" je toch een flink bedrag aan coupons van mensen die anders best eens een poging zouden willen wagen. En je stimuleert de springsport in het algemeen. Als het de beginnende springruiters bevalt en er is meer wedstrijdervaring dan gaan ze vanzelf iets hoger springen. Nu is voor velen het "beginners"-niveau niet eens weggelegd.

[quote="sophie_kurk schreef:
Ik denk iig voor de B en de L, daarna moeten ze meer naar de letter. Voor de B & L vind ik alleen te laat als commentaar en dan een 4 een beetje overdreven. In de M & Z moet dat ook niet een reden zijn voor een onvoldoende denk ik, maar meer voor iets aftrek. Een overgang die een 8 zou zijn als die precies op tijd was uitgevoerd, wordt dan een 6 of een 7.

Ja, dat zou wel redelijk zijn. Jammer dat er bij de KNHS weinig (geen?)inspraak is. Ik vraag me af wie ze als klankbordgroep gebruiken.
Maar ze gaan vernieuwen en ik ben benieuwd wat ze nog meer voor ons in petto hebben... (geen hoedje in de Z, maar misschien wel een motorhelm, bodyprotector, kniebescherming, elleboogkappen, bitje, brandwerende veiligheidsjas? Dan moet je net zo goed het paard beschermen tegen zijn ruiter!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:37

Voor lager zijn er genoeg oefen parcoursen

Bb is 90 cm, dat is niet hoog voor een paard Lachen

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:48

runningkawa"]
Voor lager zijn er genoeg oefen parcoursen
[/quote]

Klopt, er valt genoeg te oefenen. Het ging me meer om de definitie B van beginner en dan 1 meter moeten springen. Dat is voor veel mensen al veel te hoog.

[quote="runningkawa schreef:
Bb is 90 cm, dat is niet hoog voor een paard

Voor een paard niet... voor de ruiter wel. Haha!

Is BB een officiele rubriek van de KNHS? Of is dat ook een rubriek zonder coupons, winstpunten, rozetten, barrage, etc?
De wedstrijdkalender van de KNHS.nl doet het even niet anders kon ik vast opzoeken hoevaak en waar zo'n A of BB wedstrijd gehouden wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:50

Ow ja sorry, dat heet A Bloos! (zoiets noemde we met oefenspringen BB, vandaar de verwarring)

Ik heb het nooit gesprongen, dus geen ervaring mee.
Persoonijk zou ik dan wat oefenparcoursen afgaan.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:56

runningkawa schreef:
Ik heb het nooit gesprongen, dus geen ervaring mee.
Persoonijk zou ik dan wat oefenparcoursen afgaan.

Die oefenparcoursen, weet jij misschien vanaf welke hoogte dat is? Of je met een paard ook gewoon een parcours van 30/60cm kan doen? (mijn paard & ik hebben weinig springervaring en willen graag makkelijk beginnen.) Doordat we ook niet in een springomgeving zitten heb ik geen idee waar ik kan vinden waar die oefenconcoursen georganiseerd worden.
Denk dat ik maar eens op bokt-vraag maar-raak ga vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:01

Bij jou in de omgeveing weet ik er ook geen, helaas

Hier in de buurt heb je oefen wedstrijden en die beginnen vanaf 90

Maar daar kun je op andere dagen vaak voor jezelf oefenen, dus lager leggen als je dat wilt.

Maar persoonlijk zou ik eerst springles gaan halen, daarin krijg je al eens dubbel sprongen en lijntjes.
En dan merk je dat je al snel hoger springt dan 50 cm

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:03

Ik weet 2 plaatsen waar er iedere donderdag oefenspringen is, voor 5 euro kan je 3 parcoursen springen en losrijden zolang je zelf wenst, overdekt allemaal in 200m. x 30 m.
Ze zetten het parcours dan op de hoogte die jij wilt, 10 cm. kan ook Haha! , maar het is wel in west brabant, ik denk zo'n 75 km. van Den Haag.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:05

WWWiske"]
Ik weet 2 plaatsen waar er iedere donderdag oefenspringen is,
[/quote]

Vertel vertel! Heb je naam, plaats, telefoonnummer en nog beter: een internetadres? Voor een keertje wat verder rijden lijkt me wel acceptabel..

[quote="WWWiske"]
10 cm. kan ook Haha! ,
[/quote]

Mijn springwonder springt ook hoog over een balkje op de grond. Verward Wat dat betreft zou het verschil niet te merken zijn, haha.

[quote="runningkawa schreef:
Maar persoonlijk zou ik eerst springles gaan halen, daarin krijg je al eens dubbel sprongen en lijntjes.
En dan merk je dat je al snel hoger springt dan 50 cm

Heb springles, en daar springen we regelmatig hoger dan 50 cm, maar voor een parcours voor het eggie zou ik graag gewoon simpel eens een laag parcours willen springen in een ruime bak op vreemd terrein. Dat springen is nog nieuw voor hem. Gewoon kijken hoe hij reageert met de zekerheid dat we het er netjes/veilig vanaf kunnen brengen. En dan langzaam opbouwen. Dan weer een oefenparcours 20cm hoger, etc. Dan heb ik voor mijn gevoel er alles aan gedaan om het verantwoord in stappen voor te bereiden. Als het zo laag staat hoef je je ook niet zenuwachtig te maken, leek me in alle opzichten ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:12

Oke
dat klinkt goed zoals jij het wilt doen