Wat is er allemaal al kapot gegaan op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:45

Ik was klaar en had melissa afgezadeld halster omgedaan. Alles ging goed ik keek nog even naar der ze stond te slapen. Ineens hoor ik een knal en staat melissa in eens gras te eten. Is ze gaan hangen. Nieuw leren alster kapot plus touwtje. Toen heb ik haar maar snel op de trailer gezet.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:03

Mijn Kieffer-hoofdstel is zo afgelopen voorjaar gesneuveld. M'n lieve paardje gebruikte een trailer als jeukobject. Ze is letterlijk uit het hele hoofdstel geknald. Alleen de neusriem, het frontdeel, één bakstuk en de losse keelriem hebben het overleeft. De neusriem en het frontdeel waren niet meer origineel maar ik vond het toch behoorlijk zonde. Gelukkig was het nádat ik m'n proefje had gereden alleen die bosrit werd dus niks meer. Haha!

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:34

mijn beugelriem is een keer gebroken toen ik net de ring in moest, was erg vervelend rijden en ook was tijdens de proef een keer de 1e riem van mn singel losgeschoten waardoor mijn zadel begon te schuiven, dat was ook niet erg fijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:38

Bij mij is tijdens het inrijden een keer mn singel losgeschoten
Nou dan sta je voor l*l snel van iemand anders een geleent en toch gereden

boer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:42

dekens, trailers, auto, hoofdstel, cap, kleding,
allemaal dure dingen.. en een borstel gaat nooit kapot Tong uitsteken

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:53

niks.. Tong uitsteken ja.. me moeite

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:19

Teugels, toen ik er snoeihard afkletterde en ik het paard nog heldhaftig bij me probeerde te houden Beest holde hard weg, nam mij mee en uiteindelijk sneuvelden de teugels...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:43

Tip van Flip, neem devolgende spullen standaard dubbel mee:

Halster
Touw
Teugel
Beugelriem
Singel
Dekje

Zelf heb ik 9 van de 10x deze standaard al in de auto liggen. Better safe than sorry .

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:17

halstertouwen, touw om paard mee vast te zetten in de trailer. ritsen van broeken, schoenen. en al heel veel zwepen verloren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:52

De kettingen om de pony mee vast te zetten op de trailer. (Ja een heeeeeel dom ongeluk), en mijn nieuwe winterdek (snottert) (door een nog dommer ongeluk). Ik durf het niet eens te vertellen... Bloos!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:50

imker schreef:
Tip van Flip, neem devolgende spullen standaard dubbel mee:

Halster
Touw
Teugel
Beugelriem
Singel
Dekje

Zelf heb ik 9 van de 10x deze standaard al in de auto liggen. Better safe than sorry .

Ik heb ook altijd een extra halster, singel, teugel, deken enzo bij me. en omdat ik me pony deel met mn zus heeft zij ook handschoentjes, sporen, plastron, dat soort dingen. Wel handig je hebt heel veel dubbel bij je.

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:02

4 ribben een hersenschudding, of telt dat niet mee hier? Ben met paard en al gevallen in de overgang van draf terug naar stap(!) Terrein was zeer slecht, grote springschroeven geleend van mijn vriendin mochten niet baten!!!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:08

Laatst zijn met een oefenparcour de teugels geknapt Bloos
Toen maar ff vastgeknoopt aan het bit

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:31

Clown Mijn longeerlijn.Ik was mijn paard aan het longeren op het wedstrijdterrein (netjes waar niemand er last van had)
Toen hij plotseling een beetje knetter werd knapte de sluiting.Normaal gesproken niet zo'n heel groot probleem maar aangezien mijn beest
zijn hele ''hebben en houden'' er nog ''onder'' heeft hangen kreeg ik het toch redelijk benauwd met al die merrietjes in de buurt.Maar goed.... verder niks gebeurt.Hij liet zich makkelijk vangen Schijnheilig
Volgende keer maar een knoop aan de bitringen voor het geval dat

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:45

bij mij gaan dr vooral veel elastiekjes kapot *LOL*
trek dr altijd veel te hard aan als ik snel moet vlechten..moet vaak ook ff voor me zusje vlechten en daar heb ik nooit zo'n zin in en dan ga ik het snel doen en dat gaat dus niet
verder gaat dr eigenlijk nooit iets kapot en ik vergeet eigenlijk ook nooit iets...wow einelijk best knap van mezelf..sloop normaal altijd alles *LOL*

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:05

Ik zou het niet weten volgens mij is er nog nooit wat kapot gegaan *afkloppen*

Met uitzondering van elastiekjes dan maar dat boeit me niet zo Haha!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:49

Wedstrijden met mijn pony; als ik gereden had en z'n stiften eruit wilde halen was dat al niet eens meer nodig omdat ik er altijd wel minimaal eentje verloor, toen dat vaker gebeurde ging ik ze heel strak vast draaien en ja hoor, na het rijden zaten alle stiften er nog in......maar toen kreeg ik ze er niet meer uit....... Verward Moest ik een grote sterk uitziende man gaan zoeken om die dingen eruit te krijgen.

toppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:27

hej ja wij nemen altijd reservehalster + touw mee mijn pony kan soms zo dwaas doen Haha! !!!!!!!! xxxx

toppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:30

MissSisa schreef:
We hebben een vrachtwagen met een klep die auromatisch open en dicht gaat. Ging mijn vader met iemand naar oefenparcour. Komen ze daar wil de klep niet open omdat het zo koud was. Was het vast gevroren Boos! Hun naar huis. Hebben we er thuis met de fohn opgelegen en na een half uur ging hij weer open. Dikke actie...... Haha!

heeeej! seg ik heb even een vraagje aan jou.... hoe doe je zo'n bewegende afbeelding xxxxxxxx bedankt Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:49

Bij onze hackney's hebben we denk ik elk onderdeel van het tuig wel eens kapot gehad, borsttuig, teugels, hoofdstel, singel, brancardbeugels.........en ga maar door. Ook de rijtuigen, burrie kapot, boom gebroken, rubber van het houten wiel, kapotte banden, bak kapot nadat de spider op zijn kant lag...... Tja en dan hebben we nog de halsters die wel eens sneuvelen, ijzers er onderuit, vrachtwagen kapot......zo hebben we eens gestaan met een kapot dynamo......erg fijn met een electrische laadklep!