dispensatie ZZ-licht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:05

Dat zal nog moeten blijken MissSisa.............Scheve mond

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:09

en in het zz-licht niet kunnen scoren...... heel apart..... schouderbinnenwaarts etc zit ook nog in het zz-zwaar.en als tie op zulke oefeningen al niet kan scoren zal het zz-zwaar moeilijk worden.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:10

Levy schreef:
Dat zal nog moeten blijken MissSisa.............Scheve mond

Ja, we zien wel, eerst maar dat laatste wp-tje in het ZZ licht halen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:11

joop007 schreef:
en in het zz-licht niet kunnen scoren...... heel apart..... schouderbinnenwaarts etc zit ook nog in het zz-zwaar.en als tie op zulke oefeningen al niet kan scoren zal het zz-zwaar moeilijk worden.

Dat kan hij wel, geen probleem. Maar af en toe wordt hij wat kort in de hals. Is altijd zo geweest. Maar op het voorterrein gaat hij al super nu en het gaat in de ring ook komen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:11

jacobien schreef:
en de overgang van zzl naar zz-z is al veel groter, laat staan voor naar de psg!

Ik heb alleen een keertje YR gereden dus kan er eigenlijk niet over mee praten, maar doe het lekker toch Tong uitsteken

Ik maakte (dat kon toen nog....) de overgang van het Z2 naar een YR proef, tuurlijk zijn de oefeningen moeilijker, en word je veel strenger beoordeeld, maar die lijnen zijn vele malen logischer als in het Z2 niet dat gedraai en geslinger. Die proeven van het zwaar zijn ook soms bijne heftiger als de prix...

Met een groot bewegend paard lijkt mij bv de Prix "makkelijker" als het zwaar Bloos

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:14

mee eens Wouter maar de zz-licht proeven zijn niet zo lastig en als je daar al niet kan scoren of althans niet constant wordt het zz zwaar toch lastig, ik ben ook van het zz-licht naar de prix gegaan want dat zz-zwaar stond mij ook niet aan.....

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 13:22

Wouter24 schreef:
15... Knipoog

Zijn het er inderdaad 15 voordat je over mag naar het zz-licht ik meende namelijk ook 10 Scheve mond Heeft de knhs site hier een tabel van??

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:24

lindaB"]
Zijn het er inderdaad 15 voordat je over mag naar het zz-licht ik meende namelijk ook 10 Scheve mond Heeft de knhs site hier een tabel van??
[/quote]

[quote="www.zzgp.nl schreef:
Klassenindeling en promotieregeling
Bij 15 winstpunten of meer in de klasse Z-2, is men startgerechtigd in de klasse ZZ-Licht. Indien men eerder NVDR/VVDR heeft gereden en in een hogere klasse is gestart, kan een andere regeling gelden. Informeer hier naar.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:25

Zie http://www.zzgp.nl

"Klassenindeling en promotieregeling
Bij 15 winstpunten of meer in de klasse Z-2, is men startgerechtigd in de klasse ZZ-Licht. Indien men eerder NVDR/VVDR heeft gereden en in een hogere klasse is gestart, kan een andere regeling gelden. Informeer hier naar".

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:26

Tegelijk Haha!

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:33

de lijnen zijn in de prix wel fijner maar ze willen nog steeds geen braaf ponyproefje zien.. er zitten wel de zelfde oefeningen in maar ze moeten wel met meer flair en afdruk worden uitgevoerdf! dit is wel voorbereiding op de midden en zware tour!

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:34

weer mee eens... gebeurd niet vaak haha

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:36

jacobien schreef:
àls je zzl wil gaan starten vind ik dat je dik winst moet kunnen rijden, er gaan er vrij veel door die de punten in de z2 hebben. maar als je geen winst rijd, hoor je er niet thuis! en de overgang van zzl naar zz-z is al veel groter, laat staan voor naar de psg!

Toch valt die overgang in de praktijk naar de PSG erg mee.
Kijk maar eens naar de uitslagen.
BIJNA IEDEREEN die PSG start rijdt boven de 60%. Slechts enkelen niet.

Dat komt doordat juist die ZZ-Z zo'n sterke schifting maakt.
Wie in de ZZ-Z netjes 60% loopt (hoeft niet zo bar veel hoger) kan in de PSG ook best 60% rijden, mits het technisch netjes is en de kwaliteit van het paard en / of de gangen van goed niveau.

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 13:42

yokie schreef:
Zie http://www.zzgp.nl

"Klassenindeling en promotieregeling
Bij 15 winstpunten of meer in de klasse Z-2, is men startgerechtigd in de klasse ZZ-Licht. Indien men eerder NVDR/VVDR heeft gereden en in een hogere klasse is gestart, kan een andere regeling gelden. Informeer hier naar".

Ok thanx Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:45

jacobien schreef:
de lijnen zijn in de prix wel fijner maar ze willen nog steeds geen braaf ponyproefje zien.. er zitten wel de zelfde oefeningen in maar ze moeten wel met meer flair en afdruk worden uitgevoerdf! dit is wel voorbereiding op de midden en zware tour!

Ben ik het zeker mee eens, maar er zijn genoeg combinaties die juist een relatief SIMPEL bewegend paard hoog kunnen laten eindigen in die proeven.

Met name een simpele draf (waar de gemiddelde toeschouwer van dressuur de kwaliteit aan afmeet) kost niet zo bar veel punten.
Het zeer goed uitvoeren van de piroutten bijvoorbeeld is veel belangrijker.
Er zijn echt combinaties die daar consequent 8-en en 9-ens op afdwingen.
Dan kan geen jury daar meer omheen.
(Pas als je richting de 65-70% wilt gaat die kwaliteit echt sterk meetellen)

Dergelijke combinaties zouden in een gewone Z2 proef met moeite over de 185 komen omdat daar véél meer drafwerk in zit, en daar ook meer nadruk op ligt. De kwaliteiten van een dergelijke combinatie komen dan in een Z2-proef niet geheel tot zijn recht.

Ik vind dan ook niet dat over het algemeen gesteld kan worden dat je boven de 65% moet scoren om te kunnen promoveren.
Het hangt er een beetje vanaf op welke gronden die 65% zijn behaald.

Ik ken combinaties die in de Z2 geregeld 200 scoren maar die het erg moeilijk gaan krijgen in de ZZL, terwijl er ook combinaties rondrijden die altijd tussen de 175 en 185 rijden en zómaar twee keer 60% blank rijden bij de eerste ZZL start.
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 27-12-04 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 13:50

CGJ12 schreef:
Ik ken combinaties die in de Z2 geregeld 200 scoren maar die het erg moeilijk gaan krijgen in de ZZL, terwijl er ook combinaties rondrijden die altijd tussen de 175 en 185 rijden en zómaar twee keer 60% blank rijden bij de eerste ZZL start.

Dat klinkt hoopgevend Tong uitsteken *LOL*

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:51

als ik weer met een nieuw paard zzl mag gaan starten wil ik er zeker van zijn dat ik 64+ kan rijden, anders vind ik dat je niet op nationaal nivo thuis hoort. het is voor de juryleden ook niet leuk om van de 30 combinaties 20 onder de 60 te moeten geven. dan is de lol er gauw af lijkt mij...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:55

Hmmm... ik denk alleen niet dat er voor de lol van de jury gereden wordt, Jacobien, zowel niet Nationaal als bij de basis Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:57

jacobien schreef:
Het is voor de juryleden ook niet leuk om van de 30 combinaties 20 onder de 60 te moeten geven. dan is de lol er gauw af lijkt mij...

Maar bij ELKE normale landeljike wedstrijd rijdt 3/4 van de deelnemers onder de 60%........... van B t/m Z

Daar is toch niet zoveel mis mee?
Dan kan elke jury nu wel gaan stoppen.

Soms is er LOL zat als er eentje komt die zijn/haar beestje nét boven de 45% kan houden............. over LOL gesproken
Dat levert meer LOL op dan eentje op 70% zetten......... dat is meer ........ voldoening......... misschien wel een positieve vorm van jaloezie.............maar géén lol in ieder geval ........... Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:00

jacobien schreef:
als ik weer met een nieuw paard zzl mag gaan starten wil ik er zeker van zijn dat ik 64+ kan rijden, anders vind ik dat je niet op nationaal nivo thuis hoort. het is voor de juryleden ook niet leuk om van de 30 combinaties 20 onder de 60 te moeten geven. dan is de lol er gauw af lijkt mij...

En als ik even héél eerlijk moet zijn............
Mocht ik een nakomeling uit eigen aanfok op 60% blank kunnen zetten, dan ga ik echt geen dag langer wachten tot ie meer gaat lopen...........

Die breng ik dan gerust uit als ik hem zelf op 58% inschaal......... en dan maar hopen op die ene Sinterklaas (zoals zovelen doen).

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:05

ja maar in het zzl gaat het toch wel proffesioneler als bij de basis? hier rijden ook de profs mee..
als je begint met 60% is het ook niet erg maar ik vind wel dat er wel een opwaarste gang te zien moet zijn van 60 naar bijv. 64% in een (half) jaar tijd.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:15

Mijn moeder reed de eerste keer ook 62%. Maar toen ze bij een andere instructrice is gaan lessen en een heel ander systeem moest aannemen is het wat onderuit gegaan. Nu rijdt ze 58, maar ook wel vaak 60. Op de galop changementen scoort ze heel hoog.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:17

MissSisa schreef:
Mijn moeder reed de eerste keer ook 62%. Maar toen ze bij een andere instructrice is gaan lessen en een heel ander systeem moest aannemen is het wat onderuit gegaan. Nu rijdt ze 58, maar ook wel vaak 60. Op de galop changementen scoort ze heel hoog.

Jammer dat je alleen met galop changementen er niet komt. Je zult op alles hoog moeten rijden.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:22

Cadish schreef:
Jammer dat je alleen met galop changementen er niet komt. Je zult op alles hoog moeten rijden.

Ja, dat weten we ook wel. Maar daar kan ze dan meer punten op pakken. Er zijn ook onderdelen waar hij minder goed in is. Daarom kan ze op die series weer wel punten pakken. Maar hij wordt nogal snel kort in de hals. Vooral in de proef maar dat gaat ook steeds beter.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:22

MissSisa schreef:

Ze kán natuurlijk naar de vorige teruggaan........... Haha!