MissSisa schreef:Gister banketstaafde je wel anders(effe off-topic).
Heb je gepbd.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wouter24 schreef:Juist, en als de jury er wat van zegt, is het dus te dol geweest...
marieketencate schreef:Toch zijn er uitzonderingen denkbaar![]()
Zo ging ik met mijn 3- jarige een keer op wedstrijd in de L1. Bij het halthouden trok hij me zowat uit het zadel en toen ik niet meegaf, ging hij steil omhoog. Ik heb hem toen met mijn vlakke hand een pets om zijn oren gegeven, wedstrijd of niet. Hij heeft het daarna nooit meer gedaan. De jury vond het dierenmishandeling, ik vond het een levensgevaarlijke actie van hem, die niet voor herhaling vatbaar was.
Als een paard slecht aan mijn been is, probeer ik dat natuurlijk niet te laten merken, maar rij ik in de losrijbak gewoon nog een half uurtje door ná de proef ~~}>
MissSisa schreef:Dat is ook wel erg ...... Dat mag helemaal niet volgens de regels. Doe dat dan maar thuis. Maar niet op de wedstrijd. Je kan er zelfs voor worden gediskwalificeert. Als mijn pony in het parcour omhoog komt geef ik hem ook geen klap voor zn kop. Dat doe ik thuis wel. Dat is echt geen steil omdat op de wedstrijd te doen........ Waarom een halfuurtje verder rijden na de proef, daar zie ik het nut ook niet van in. Het gebeurde daar. Daar los je het op. Schop dan een keer hard in de proef en niet daar buiten. Dat is niet goed, je paard doet het daar fout en dan ga je daar buiten het paard op zijn donder geven(snap je het zelf dan nog wel???)
Ethelate schreef:Dus jullie zijn pas op wedstrijd gegaan toen je 100% zeker wist dat je paard altijd luisterd, en accepteren maar alles in de ring om het thuis pas weer af te leren?
marieketencate schreef:Ook denk ik dat jouw pony om heel andere redenen omhoog komt dan mijn toen 3 jarige brutale paard.
Lielle schreef:misssisa, jij bent niet echt de aangewezen persoon om iemand terecht te wijzen over het corrigeren van zijn/haar paard, en bovendien zit Ethelate hier nou niet echt op te wachten.
MissSisa schreef:Idd, je moet hem ook wel straffen. Maar geef dan een klap met de zweep maar sla hem niet voor zijn kop. Die mensen moeten ze gelijk van de wedstrijd sturen. Dus als jouw paard vaker omhoog kwam had je hem nog vaker een klap voor zijn kop gegeven???
Scum schreef:Hap hap hap hap hapKom van die kast af meid!
Ethelate schreef:Dus jullie zijn pas op wedstrijd gegaan toen je 100% zeker wist dat je paard altijd luisterd, en accepteren maar alles in de ring om het thuis pas weer af te leren?
Ik weet gewoon dat als ze door krijgt van in de ring mag ik alles, want ze doet toch niks, dat ik vervolgens helemaal niks meer met haar in de ring kan.
Heb gewoon precies hetzelfde gedaan als dat ik thuis zou doen, om gewoon eerlijk tegen over haar te zijn, als ze het in de proef had gedaan (want toen ging ze ook door die hoek) had ik haar net zo goed flink been gegeven.
En we zouden ook een half uur eerder aanwezig zijn, maar toen we op stal kwamen bleek de verlichting achter niet helemaal in orde, terwijl dat thuis wel was. Dus in het donker en stromende regen dat opgelost, en vervolgens wou het paard wat normaal altijd zo de trailer op loopt, het niet in het donker doen.
Maar goed, in januari moet ik er weer heen, ga ik 3 uur van te voren aanwezig zijn, en laten zien dat ze het wel kan
Mijn vader maakte de vergelijking van:"Met kinderen moet je ook consequent zijn, thuis streng voor ze, en op visite mogen ze alles? Dat hebben ze zo in gaten"