dispensatie krijgen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 01:07

amondi schreef:
Maar waarom ga je dan starten? Wedstrijden zijn niet verplicht, het moet wel leuk blijven. Voor jou, jouw paard en de andere ruiters.
Misschien dat er daarom wel minder dispensatie wordt verleend, meer oefenen en dan pas wedstrijden.

Omdat ik wedstijden rijden wel leuk vindt...maar er met dit paard nog niet helemaal klaar voor ben. Na mijn zwangerschap rijd ik nog niet zo lang. We zijn een nieuwe combinatie, Vandaar....

Ik kan natuurlijk ook langer thuis blijven....maar we zien wel wat het wordt....

groetjes Jolanda

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:04

Tja, het blijft lastig.
Ik heb vorig jaar op de wedstrijden diverse nieuwe combinaties gezien die er samen echt nog niet aan toe waren en dat vond ik zo zonde.
Niet alleen de tijd en de frustratie maar wat dacht je van de financiën? €8,00 per proef is heel gewoon en ook is het heel gewoon dat er maar 3 een winstpunt hebben in een B baan met 25 deelnemers.

Vandaar mijn advies (ook) om pas naar de wedstrijden te gaan als je zeker weet dat je er aan toe bent.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:20

Ja dit is dus het omgekeerde probleem van wat ik heb. Ook ik heb dus dispensatie aangevraagd maar dan om met een nieuw ongeklasseerd paard L1 te mogen starten in plaats van B. Heb zelf net geen winst gereden in de M1 dus moet met een ongeklasseerd paard B starten, maar heb eigenlijk L1 nodig. Dus ook ik zit met smart op antwoord te wachten!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:59

Geen idee hoe ze daar over denken! Ik ben erg benieuwd. Dat scheelt je 10 x €8,00( minstens, maar reken op het dubbele)
Laat je het ons weten?

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:34

Ik geef je weinig kans daffodil, als de KNHS daar aan begint ken ik nog wel een paar combinaties die graag het B zouden overslaan...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:46

Dat snap ik Dickie, maar ik heb hier een ander topic geopend ook over dispensatie krijgen, waarin ik uitgelegd heb wat de achterliggende redenen zijn. Ik kan het trouwens omdraaien, ik zou het liefst gewoon in de B starten!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:47

Toch vind ik het nog steeds een vreemde zaak, dat je paard L+wp moet hebben. Een cursusleider mag dat niet zelf beslissen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:00

Nee dat staat in de voorwaarden! Je schrijft je in voor de cursus en je verplicht jezelf om ten tijde van de cursus maar in ieder geval tijdens het examen een paard mee te nemen wat L1 geklasseerd is. Het lijkt erop of dat ze daarmee denken dat dat dan garantie is dat iedereen daarmee kan rijden ofzo. Een andere reden zou ik niet kunnen bedenken! En ik heb het dus ook niet zelf bedacht....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:23

Misschien mag je het paard van een bokker wel lenen voor die ene keer?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:47

Ja kan er op stal ook wel een lenen, maar wil heeeel graag met mn eigen paard rijden! En het is zo dat een examenpaard ook een aantal keren mee naar cursus geweest moet zijn dat de anderen er ook op kunnen rijden!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:06

Och bij ons op de cursus waren er ook opeens paarden op het examen die nog nooit eerder waren meegeweest. Paarden kunnen nou eenmaal uitvallen, en daar mogen ze best rekening mee houden.