B overslaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:03

Flippertje schreef:
Je kan hem na de F-proeven meteen in de L1 starten, maar volgens mij kan dat alleen als je met dat paard (als combinatie dus) nog NIET in de B gestart bent! Er is vastwel iemand die dit zeker weet..

Ja, zo had ik het ook al begrepen. Lijkt me logisch dat als je al in de B begonnen bent, dat je 'm dan ook moet afmaken. Maar ik heb mijn huidige paard nog niet gestart, dus stel dat ik éérst m'n F-proeven tot en met de 12 uitrijd, dan kan ik hem daarna dus gelijk in de L1 uitbrengen...?

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:07

Jah! Dat kan.. *LOL*

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:26

Citaat:
Mijn huidige paard is in de dressuur nog niet geklasseerd geweest voor zover ik weet, dus die zou ik B moeten gaan starten. Maar als ik nou eerst even m'n F-proefjes ga afmaken, mag ik hem dus gelijk L1 starten?

inderdaad.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:33

Dus als ik ook verder ga met m'n FNRS-proefjes, dan mag ik op een pony L-dressuur starten (terwijl die pony nog nooit in de L geweest is) ??? Scheve mond

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:37

Citaat:
Dus als ik ook verder ga met m'n FNRS-proefjes, dan mag ik op een pony L-dressuur starten (terwijl die pony nog nooit in de L geweest is) ???

inderdaad

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:50

ik heb nog nooir van F proefjes gehoord eerlijk gezegds.. terwijl ik vroeger via NKB heb gereden..
kan iemand mij uit leggen wat dat is dan?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:59

Dit zijn proeven die ontwikkeld zijn door de FNRS, ze zijn in pricipe bedoeld voor manegeruiters, maar met een eigen pony of paard mag je er ook aan mee doen. Het grote verschil is dat er meer naar de ruiter gekeken wordt dan naar het algemeen beeld van de combinatie.
Aan het einde van het protocol staan veel punten die te maken hebben met de ruiter zelf: cijfer voor: houding, zit, beenligging, handhouding, enz, enz.
Er wordt rekening gehouden met het feit dat je op een manegepaard rijdt, als je een paard rijdt dat niet zo makkelijk is, dan kan dat aan de jury gemeld worden, zodat hij/zij daar rekening mee kan houden.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 22:10

jup klopt Lachen
en je hebt F1 t/m F12 F1 = beginner, F12 = gevorderde en dan heb je nog een hoop daar tussenin.
fnrs
neem anders een kijkje op de website Knipoog

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 22:12

shan schreef:
Dit zijn proeven die ontwikkeld zijn door de FNRS, ze zijn in pricipe bedoeld voor manegeruiters, maar met een eigen pony of paard mag je er ook aan mee doen. Het grote verschil is dat er meer naar de ruiter gekeken wordt dan naar het algemeen beeld van de combinatie.
Aan het einde van het protocol staan veel punten die te maken hebben met de ruiter zelf: cijfer voor: houding, zit, beenligging, handhouding, enz, enz.
Er wordt rekening gehouden met het feit dat je op een manegepaard rijdt, als je een paard rijdt dat niet zo makkelijk is, dan kan dat aan de jury gemeld worden, zodat hij/zij daar rekening mee kan houden.

maar daar is dus geen startkaart voornodig??

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 22:16

en nog iets: met FNRS moet je theorie-examen doen na de F2, F4 en F6.

Indien u 210 punten of meer behaalt voor uw dressuurproef krijgt u een promotiepunt (PP). Bij de caprilliproeven is een PP te behalen bij een score van 180 punten of meer. Met behulp van het volgende overzicht kunt u bepalen of u kunt promoveren naar een hogere proef.

F1 starten
1 PP
F2 starten
1 PP
theorie-examen "harnachement & manegefiguren"
uitreiken diploma F2
F3 starten
2 PP
F4 starten
2 PP
theorie-examen "exterieur"
uitreiken diploma F4
F5 starten
2 PP
F6 starten
2 PP
theorie-examen "rijtechniek"
uitreiken diploma F6

F7 starten
2 PP
F8 starten
2 PP
uitreiken diploma F8
F9 starten
2 PP
F10 starten
2 PP
uitreiken diploma F10
F11 starten
2 PP
F12 starten
2 PP
uitreiken diploma F12

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 22:17

Als je aan deze proeven mee wilt doen, heb je een ruiterpaspoort nodig.
Dit paspoort is te verkrijgen via de (FNRS) manege waar men rijdt, aan dit paspoort is ook een verzekering gekoppeld.
Het is ook mogelijk om caprilliproeven, parcourtjes en buitenrijcertificaten te halen. (en nog meer hoor, zoals voltige en western enzo)
Indien je voldoende punten hebt behaald dan wordt dit in je paspoort afgestempeld. Bij sommige proeven (om en om) moet ook een theorie examen worden afgelegd. Je paspoort is op iederen FNRS manege geldig.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 22:17

om mee te doen aan FNRS moet je ervan lidworden... dan krijg je een soort van Ruiterpaspoort. Elke keer als je een promotiepunt gehaald hebt krijg je een stempel.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:48

shan schreef:
maar als je met een paard in het L1 gaat starten dat niet nageeflijk loopt dan kan je het wel schudden.
En dat wordt in een F 12 niet perse verlangd.
Als je je paard dus lekker voorelkaar hebt is het geen probleem maar als dit niet zo is dan kan je van de koude kermis thuis komen.

Ze willen graag dat je paard vanaf F8 nageeflijk loopt Knipoog