Beenbescherming op transport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:09

Patos krijgt rondom pees-en kogelbeschermers om. De kogelbeschermers lopen daarbij rond de kogel van het achterbeen, het zijn dus geen normale strijklapjes. Verder gaat ze vierkant in de springschoenen. Patos raakt helemaal in de stress van transportbeschermers, ze begint te springen totdat ze niet meer kan, das niet echt handig voor een wedstrijd. Bandages met onderlappen lijken mij niet veel dikker dan stevige peesbeschermers vandaar mijn keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:22

Als het dichtbij is doe ik meestal thuis al bandageren, en dan transportbeschermers over de witte bandages heen. Als het echt ver weg is zet ik ze in de stalbandages met springschoenen rond om.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:51

Miss87 schreef:
helemaal mee eens frans! Haha! nog nooit iets gebeurd hier..

Ja ik doe het altijd al zo, in mijn ponytijd al.

En ze staan gewoon 4-kant op ijzers ja.

Tis niet zo dat ze met beschermers dat er dan niets kan gebeuren.

In de vrachtwagen is er weinig waar ze zich aan kunnen verwonden. Tis alleen maar rubber en ronde ijzeren schotten....

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:52

Ik doe die van mij ook nooit iets aan op de trailer, is nog nooit iets mee gebeurd Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 19:43

Als ik naar les ga doe ik thuis de peesbeschermers en de strijklappen al om, dat is maar een erg kort ritje. Naar wedstrijden gebruik ik niets. Losrijden doe ik ook zonder beenbeschermers, dan kan ik ook niet vergeten om ze af te doen...
Tijdens lange (2-3 uur) ritten gebruik ik wel transportbeschermers.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 06-12-04 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 19:47

Ik gebruik altijd van die hoge transportbeschermers, zijn vrij slappe en knellen dus niet..losrijden doen ik zonder beschermers, tenzij het heel glad of hobbelig is..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:21

ik zet mijn paard altijd vierkant in de transsportbeschermers (die korte van hh) mijn paard staat altijd heel rustig maar toch.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:10

Franske schreef:
Om eerlijk te zijn, bij mij hebben ze nooit wat om en dat bevalt prima Lachen

bij mij krijgen ze ook nix om.
Ze staan allemaal 4-kant op ijzers en ik ga elk weekend 1 of 2 dagen op concours met een volle wagen en heb nooit problemen,

Als een paard vervelend word, liggen de transportbeschermers er zo af. En als bijvoorbeeld bij het achterste paard op de wagen een bandage los raakt, is het probleem ook groot.

De paarden die op het vliegtuig gaan mogen geloof ik ook nix om de benen...

BubaenDj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:27

Nou bij iedereen kan het altijd wel goed gaan zonder beenbescherming maar volgens mij zit een ongeluk in een klein hoekje! Voor die 50 euro die je kwijt bent voor goede transportbeschermers laat ik mijn lieve paardjes geen risico lopen!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:28

Die van mij hebben hoge transportbeschermers om. Behalve als ik met Rozemarein naar les moet, want dat is 3 minuten rijden en ze staat echt superstil, dus dan krijgt ze ze meestal niet om. Safira heeft ze altijd om, die heeft nogal eens trailerangst en laat zich dan vallen als ze vindt dat het schot te dichtbij staat(ze is daardoor bijna n x dood geweest en hoewel ze transportbeschermers omhad had ze wel n wondje met bloedvergiftiging als gevolg) ik wil niet weten wat er was gebeurd als ze geen beschermers om had gehad.

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:32

Ik gebruik ook nooit transportbeschermers, bevalt me prima, paarden staan toch rustig op de trailer

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:32

Ik heb van die hoge transportbeschermers van Eskadron, kosten wel wat maar blijven perfect zitten. Mijn vorige paard stond nogal eens onrustig en te schrapen, maar zelfs dan blijven ze goed zitten en de pasvorm is ook perfect. Echt een aanrader dus!!!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:44

ik heb gewone lage transport beschermers, omdat wij in de trailer ijzeren platen aan de zijkant gezet hebben. meestal hebben ze helemaal niets om, alleen als we verder weg gaan krijgen de paarden bij ons bescherming om.

peeskappen met daarover transportbescherming? is dat niet een beetje heel erg dubbelop? het zorgt voor veelte veel warmte in de benen die niet weg kan, en met transport beschermers om hoeven er echt geen peeskappen meer om.

hoge transportbeschermers vind ik zelf te hoog zitten, het haalt toch een stukje beweegbaarheid van je paard weg, als er dan iets is gebeurd, heeft je paard weinig bewegingsvrijheid om zichzelf te "redden"

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:48

Ik doe meestal alleen springschoenen aan in de trailer. Dit om oververhitting van de pezen te voorkomen, zoals al eerder genoemd is.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:15

Ik heb een fries met mega veel behang aan de benen en ik gebruik toch hoge transportbeschermers, ook al staat ie superbraaf op de wagen.
Vind het gewoon een veiliger idee.
Ik heb alleen wel de klittebandsluitingen moeten verlengen Haha!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:28

KarinvdM schreef:
Als ik naar les ga doe ik thuis de peesbeschermers en de strijklappen al om, dat is maar een erg kort ritje. Naar wedstrijden gebruik ik niets. Losrijden doe ik ook zonder beenbeschermers, dan kan ik ook niet vergeten om ze af te doen...
Tijdens lange (2-3 uur) ritten gebruik ik wel transportbeschermers.

ook op een kort ritje kan iets gebeuren.... ik was eens met iemand mee, haar tante zei ach t is maar 15 min rijden, je hebt geen beschermers nodig.....(tante reed zelf ook mee) gevolg, pony stapte naast de plank met uitladen, raakte in paniek en kwam tussen de trailer en t ijzer waar bij de meeste trailers de achterverlichting aan zit vast te zitten..... en ik kan je vertellen dat de binnenkant van een hoef geen prettig gezicht is.... pony heeft 4 weken in een kliniek gestaan en moest daarna nog 2 maanden rust.........

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:36

saffier schreef:
ook op een kort ritje kan iets gebeuren....

Ja, natuurlijk kan dat. Het is mij in al de jaren dat rijd nog nooit gebeurd. Mijn paard komt zo'n 3 keer per week op de trailer, ik ga hem echt niet altijd inpakken met transportbeschermers. De kans dat hij zichzelf in de wei iets aandoet is vele malen groter dan tijdens het transport. Nee, in de wei pak ik hem ook niet in.

Bij het ongeluk wat jij beschrijft zal beenbescherming ook niet geholpen hebben.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:21

ik heb altijd al transport beschermers gebruikt.
mijn paarden gaan zonder transportbeschermers de trailer niet in.
t is levengevaarlijk (mocht er iets gebeuren) en ze zijn niet voor niks uitgevonden zeg ik altijd maar, toch! Haha!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:36

Ja maar veel mensen doen alsof er met beenbeschermers niets kan gebeuren........ Maar zoveel protectie geven ze volgens mij ook niet als er iets gebeurd.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:27

Ik deed naar een wedstrijd altijd transportbeschermers om, maar dat was dan vnl bedoeld om de witte beentjes poepvrij te houden Haha!:D:D
Daar zijn de beschermers èrg handig voor *LOL*
Hilarisch trouwens om je paard/pony te zien lopen met transportbeschermers om, ik lag altijd helemaal in een deuk Haha!

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:48

Ik bandageer meestal mijn paard alvast in (als het concours niet te ver weg is) en daaroverheen doe ik hoge transportbeschermers.

Ik riskeer het niet om mijn paard zonder bescherming om in de trailer te laten staan. Ik wil niet hebben dat ik, mocht er iets mis gaan tijdens het transport, achteraf moet zeggen "had ik maar.........".

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:47

ik gebruik op lange stukken ook altijd beschermers. het gaat veel sneller dan bandages. op korte stukjes niet, te lui... nog nooit wat gebeurt. het ligt ook aan je paard denk ik.

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:30

Mijn pony staat gelukkig heel rustig op de trailer, maar ik riskeer het niet om dr zonder bescherming erop te zetten
Transportbeschermers zijn heel handig, kost veel minder tijd dan bandageren en het beschermt ook beter!
Ik heb gewoon van die lage transportbeschermers (tot aan de knie) Lachen
Gelukkig is er nog nooit iets gebeurd!