Had ik even een gekke jury vandaag.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:56

MissSisa schreef:
Dan weet je waar je aan toe bent!!!

idd

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:17

Bij de meest jury's heb ik het zelf in de hand of ik een 6-en uitslag krijg, of eentje met 4-en en 8-en. Als ik een braaf, nagenoeg foutloos proefje rijdt weet ik van te voren al dat er heel wat 6-en op mijn lijst zullen staan.
Maar soms heb je ook weleens een proef met nét dat beetje extra, daarin kun je je een lelijke fout veroorloven, maar dat weer goedmaken door een ander sterk onderdeel. Dan heb ik normaal gesproken amper 6-en.

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:10

Gefeliciteerd dat de oefening Goed ging..

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:24

FF of topic maar wel over jury's!! Wat ik gister weer had, grrrrr ben er nog boos over. Jong paard in de L1 liep een goede proef, niet zuper maar gewoon netjes zeker een winstpunt waard, als ik zelf had gejureerd zo rond de 160. Mijn instructrice en nog wat mensen die er echt wel verstand vanhebben waren erbij en die hadden hetzelfde idee als ik had. Wat denk je, 145 en 149, daarmee was ik 2e en 1e. In die groep deden 16 combinatie's mee die twee proeven reden dan kom je dus in totaal op 32 proeven en dat mens heeft geen een winstpunt gegeven!!!!!! Die spoorde dus echt niet, ik heb alle proeven gezien en de punten die zij gaf die klopten echt niet. Alles had zo rond de 10 a 15 punten hoger moeten zijn, er waren zelfs mensen met 122 punten. En wat denk je niemand had iets van commentaar op zijn coupon staat en mevrouw zelf was er tijdens de prijsuitrijking niet meer dus kon er ook niets gevraagd worden. Heb vanochtend de KNHS een brief geschreven over de mevrouw ben benieuwd wat de reactie is.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:54

daantjuhhh schreef:
ja dat had ik laatst ook een 4 zonder commentaar en een 6 met commentaar... echt maf

Juist niet maf... met een 4 weet je meestal wel wat er fout is gegaan, terwijl ik bij een 6 juist graag wil weten waarom het geen 7 is.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:11

MissSisa schreef:
Ik had een keer voor de middendraf een 4. Sond erbij: Tegen de teugel. (mijn pony sprong in galop aan en galopeerde het hele stuk).
Oke dan Verward

het verschil tussen draf en galop is ook zwaar moeilijk om te zien Clown

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:12

Misser schreef:
Juist niet maf... met een 4 weet je meestal wel wat er fout is gegaan, terwijl ik bij een 6 juist graag wil weten waarom het geen 7 is.

maar als ze bij élke 6 moeten gaan schrijven waarom het geen 7 is...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:16

Misser schreef:

neej want ik had een 4 en der ging na mijn idee niks fout..

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 19:41

In de M2 en ook in de M1 geven ze sowiezo echt super vage punten. De B en de L was ik zo door, maar alleen al over de M1 heb ik een jaar of twee gedaan. Pas in de Z haal je weer winstpunten, maar ik hoorde laatst een jury zeggen dat je dan wel bewezen hebt dat je rijden kunt en dat je dan echt voor perfectie en dus 8en en 9ens gaat. *LOL*

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:47

Ik heb in de B dressuur eens een jury gehad die verschillende combinaties een 0 had gegeven. Daarentegen durfde ze ook rustig 9'ens te geven voor dingen die echt goed gingen. Een boel mensen waren het er totaal niet mee eens, maar ik vond het wel prettig eigenlijk. Ik ben het er wel mee eens dat er door veel combinaties inderdaad consequent rond de 6 gereden wordt, maar er zijn ook veel jury's die hier ook naar gaan jureren. Zoals al eerder is gezegd geven ze dan bijvoorbeeld een 5 voor het verkeerd aanspringen in galop en voor een redelijke middendraf ook een 5. Er moet wel duidelijk verschil zijn in de beoordeling in zulke situaties vind ik.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:48

krientje schreef:
In de M2 en ook in de M1 geven ze sowiezo echt super vage punten. De B en de L was ik zo door, maar alleen al over de M1 heb ik een jaar of twee gedaan.

Ik vind nou niet bepaald dat ze vaag jureren in t m. Door de m1 was ik zo, terwijl ik over t L2 iets langer dan een jaar heb gedaan. Als je een winstpunt verdiend, krijg je die meestal echt wel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:52

Melanie15 schreef:
Ik vind nou niet bepaald dat ze vaag jureren in t m. Door de m1 was ik zo, terwijl ik over t L2 iets langer dan een jaar heb gedaan. Als je een winstpunt verdiend, krijg je die meestal echt wel.

nee, normaal gesproken denk ik ook dat ze dat niet doen, maar laatst gaf een jury lid het gewoon toe..
in de M2.
ja, in de z moet het zus en zo dus ik vind dat nu ook moet..
amazone zegt ik rij M2 geen Z,

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:17

Ik ging vorige wk zondag schrijven, bij de L1. Ik had die ochtend zelf M2 gestart (dacht dat het wel aardig ging, de jury vond van niet) en toen zei de jury ook dat ze in de M1 (vaak) denken "oh die komt net uit de L". en in de M2 wordt er vaak gedacht "die moet naar de Z".
Er wordt dus zeker wel strenger gejureerd in vergelijking met de M1, maar dat is ook eigenlijk wel logisch!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:58

risthia schreef:
FF of topic maar wel over jury's!! Wat ik gister weer had, grrrrr ben er nog boos over. Jong paard in de L1 liep een goede proef, niet zuper maar gewoon netjes zeker een winstpunt waard, als ik zelf had gejureerd zo rond de 160. Mijn instructrice en nog wat mensen die er echt wel verstand vanhebben waren erbij en die hadden hetzelfde idee als ik had. Wat denk je, 145 en 149, daarmee was ik 2e en 1e. In die groep deden 16 combinatie's mee die twee proeven reden dan kom je dus in totaal op 32 proeven en dat mens heeft geen een winstpunt gegeven!!!!!! Die spoorde dus echt niet, ik heb alle proeven gezien en de punten die zij gaf die klopten echt niet. Alles had zo rond de 10 a 15 punten hoger moeten zijn, er waren zelfs mensen met 122 punten. En wat denk je niemand had iets van commentaar op zijn coupon staat en mevrouw zelf was er tijdens de prijsuitrijking niet meer dus kon er ook niets gevraagd worden. Heb vanochtend de KNHS een brief geschreven over de mevrouw ben benieuwd wat de reactie is.

Nou ik dan vandaag, 2 keer 1e met 132 en 139
En dat over de reactie van de knhs, dan moet je het hebben opgenomen, anders gaan ze er niet op in

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:00

Loezjuh schreef:
het verschil tussen draf en galop is ook zwaar moeilijk om te zien Clown

Ja, ging ingalop en ging minstens 15 meter galoperen. (jury;s, wat moet je ermee Haha! ).