Daar mag de nationale bond alles voor 100% zelf vast stellen.
Anders was me die helm ook niet door de strot gedouwd.........

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Karin schreef:Hmm, die grens verschilt per land... In NL is de E-ponymaat begin jaren 90 ingevoerd omdat veel ponykids al vroeg (met 13/14 jaar) overgingen naar de paarden vanwege het feit dat ze te lang werden voor D-pony's. Althans zo is het mij altijd verteld. Verder zijn er landen waar de grens bij 1.50 ligt en volgens mij zijn er ook landen waarbij de stokmaat er helemaal niet toe doet, waar kids tot bijv. 16 jaar tegen elkaar rijden met paarden en pony's en boven de 16 ook. Internationaal (dus via FEI) is echter bepaald dat je met een pony mag starten tot in het jaar waarin je 16 wordt en dat een pony niet hoger is dan 1.48.
Dat laatste wat jij zegt, mensen met E-pony indelen naar leeftijd bij pony's of paarden, dat gebeurt in feite al. Ben je onder de 18, dan mag je nog bij de pony's (maar ook bij de paarden), ben je 18 of ouder, dan rijd je bij de paarden. En blijkbaar mag je met een E-pony dus wel internationaal meerijden bij de paarden, maar met een D-pony (of kleiner) dus niet.
Karin schreef:Het heet 'voor het gemak' dan misschien wel E-pony (je hebt tenslotte ook A t/m D) maar in de reglementen wordt tevens gesproken over 'kleine paarden'.
Kitty1 schreef:Kunnen we Marisko Krowinkel er niet bij halen! Zij is een mega voorbeeld voor de KNHS! Wie kan haar op de hoogte brengen. Zij wil ook erg graag boven Z2 rijden, heeft geloof ik hierin 60 winstpunten!
schaapjuh schreef:Aangezien ik niet een antwoord kreeg op mijn vraag van het wáárom (jawel, niet wenselijk), heb maar weer een mailtje gestuurd.
Geachte mevrouw .....,
Bedankt voor uw antwoord.
Helaas heeft u niet geantwoordt op mijn vraag wáárom er verschillende
regels in verschillende landen zijn , terwijl de FEI de WERELD
overkoepelende paardensportorganisatie is moeten er toch dezelfde regels
gelden over de gehele wereld??
In Nederland vindt de FEI het niet wenselijk vindt om pony's (gestart
tussen de paarden) toe te laten tot de hogere wedstrijdsport in Nederland,
terwijl dit wél in het buitenland wordt toegelaten ---> zie voorbeeld in
mijn eerste mail. Wát is hier nou de reden van?
Mvg,
.....