Na de hoed, de kleding......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:49

Als ik dit zo lees, gaat de hele traditionele paardensport op de schop... veiligheid, modern en snel het motto?
Kan het altijd wel waarderen al men netjes gekleed de ring in komt, paard er netjes bijloopt en dan ook nog eens netjes rijden... zucht.

Het is te makkelijk om kleding voorschriften van dressuur en eventing met elkaar te vergelijken. Dressuur zou wat mij betreft wel wat losser mogen... bij springen mag al veel meer wat kleuren betreft.

Zouden ze de flitsende pakjes van wielrenners soms met onze jasjes/dasjes vergelijken omdat het hier om een zelfde grote sponsor gaat?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:52

Karin schreef:
Het schijnt dat schooluniformen die functie ook hebben. Populariteit door het dragen van merkkleding schijnt daarmee voorkomen te worden, iedereen ziet er hetzelfde uit en men kan niet meer worden beoordeeld op 'de laatste mode'. Tja, is wat voor te zeggen. Maar voor 'eigen invulling' is ook wat te zeggen. Iedereen moet toch zelf kunnen beslissen of hij/zij wel of niet met hoedje rijdt? Laat iedereen dan ook zelf kunnen beslissen of hij of zij wel of niet in een donker jasje met een lichte broek rijdt.

Vervang witte broek door zwarte broek en zwart colbert door zwarte fleece vestje o.i.d. bedoel je? dat er zo toch een eenheid in zit, in iedergeval ben ik niet voor volledige "vrijheid" in tenue, zoals je dat bij wielrenners, hardlopers en het cross gedeelte van eventing ziet, overigens over pipo's gesproken....... je ziet wel eens gevalletjes rijden met de cross Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:53

overigens rijd ik volgende week mee bij de jurycursus en ook werd gevraagd om een lichte rijbroek (beenligging beter te beoordelen tegen een donker zadel) en een strakke (niet slobber)trui.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:54

Ohhhh de horror! Afbeelding

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:02

GeJe schreef:
Als ik dit zo lees, gaat de hele traditionele paardensport op de schop... veiligheid, modern en snel het motto?
Kan het altijd wel waarderen al men netjes gekleed de ring in komt, paard er netjes bijloopt en dan ook nog eens netjes rijden... zucht.

Het is te makkelijk om kleding voorschriften van dressuur en eventing met elkaar te vergelijken. Dressuur zou wat mij betreft wel wat losser mogen... bij springen mag al veel meer wat kleuren betreft.

Zouden ze de flitsende pakjes van wielrenners soms met onze jasjes/dasjes vergelijken omdat het hier om een zelfde grote sponsor gaat?

GeJe, Bedoel je zoiets in de dressuurring?

Afbeelding

of juist zoiets?

Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:05

ik dacht aan zoiets
Afbeelding

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:05

love_sodera schreef:
meneer van den heuvel is de voorzitter van de KNHS!!! Knipoog haha dus ik denk wel dat hij behoorlijke connecties met de paardensport heeft!!!

Bloos! *LOL*

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:24

Ik vind die heftige kleuren tijdens de eventing GEWELDIG!!! Maar ook daar zie je wel dat het inderdaad een eenheid van kleuren is, alles past bij elkaar en is met zorg uitgekozen.
Tijdens dresuur denk ik dat ik gek word als er steeds andere kleurtjes de ring inrijden.
Ruiters willen zich tegenwoordig (terecht) onderscheiden. Gekleurde kraagjes, dekjes met reclame enz...

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:35

Lielle schreef:
en ik doelde hierop *LOL*

Ik bedoel ermee te zeggen dat het grijs kenteken eraf gaat voor de particulier dus de meesten zitten met een gigantische verhoging in de wegenbelasting en zijn genoodzaakt hun auto weg te doen en kunnen dus niet meer op wedstrijden komen. De proeven worden steeds duurder, de contributie van de verenigingen worden steeds hoger en dan kan ik straks ook nog een ander wedstrijdtenue gaan aanschaffen omdat een of andere klojo heeft bedacht dat dat ook wel aangepast kan worden.
Waar houdt het op .
En tuurlijk kan je alles tweedehands via internet kopen, maar daar gaat het hier niet om.
Ik zie mezelf net als Yokie ook binnen afzienbare tijd recreatieruiter worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:30

lees en huiver!

www.knhs.nl
persbericht over verlenging sponsorcontract schreef:
Naast het Rabo Talentenplan worden nationale seniorenteams belangrijke schakels in het partnership van de Rabobank met de KNHS.

Met
vernieuwde kleding en uitrusting
wil de KNHS het ‘Oranje gevoel’ stimuleren, en ervoor zorgen dat de teams op de belangrijkste wedstrijden een visitekaartje vormen voor de Nederlandse paardensport en hoofdsponsor Rabobank.

@OnTime, hoe irritant dat grijs kenteken ook is, dat staat wel los van deze discussie. En misschien wordt het zo wel wat goedkoper omdat je je wedstrijdkleding dan ook in de training kunt gebruiken. Dat doe ik met mijn sgw spullen iig wel.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:35

Sponsors komen en gaan. Om nou de rijkleding mede voor hoofdsponsor Rabobank te veranderen...... laat me niet lachen. Ik krijg al kippevel bij de gedachte.

Ik krijg nou niet bepaald het 'Oranje gevoel' wanneer ik een ruiter in een oranje trui (en natuurlijk bijpassende broek, cap + bodyprotector) voorbij zie rijden in de ring.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:36

VValar schreef:
Sponsors komen en gaan. Om nou de rijkleding mede voor hoofdsponsor Rabobank te veranderen...... laat me niet lachen. Ik krijg al kippevel bij de gedachte.

Ik krijg nou niet bepaald het 'Oranje gevoel' wanneer ik een ruiter in een oranje trui (en natuurlijk bijpassende broek, cap + bodyprotector) voorbij zie rijden in de ring.

Afbeelding

ik wel hoor hierbij Tong uitsteken

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:39

Welpie schreef:
Citaat:
Niet zoals de schaatsers in een strak aerodynamisch pak, nee men draagt een keurig maar onpraktisch jasje met een wit befje, op de plaats gehouden door een gouden speld en een witte rijbroek
Ik moest hier wel even om lachen. Wat een vergelijking. Straks krijgen we ook nog dressuuproeven in de trant van: "Anky heeft haar proef in een recordtijd van 4.45 min afgelegd. Zal het voldoende zijn om de concurrentie achter zich te houden? Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:39

Op en top oranjegevoel, die foto. Niets mis mee lijkt me! Haha!

Het enduranceteam dat Nederland op het WK in Dubai op 27 januari a.s. gaat vertegenwoordigen, zal uiteraard ook in het oranje aan de start komen. In ieder geval met oranje tuig, zoals dat ook vorig jaar tijdens het EK in Ierland gebeurde. Maar ja, dat is endurance... Knipoog

Persoonlijk heb ik overigens niets tegen felle kleurtjes in de dressuurring. Lachen

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:44

Wat een onzin... oranjegevoel.... net zoals bij het voetbal zeker? Paardrijden is een individuele sport... Alleen op de momenten dat er gepresteerd wordt spreekt men altijd over "onze Anky" of over "ons team" ...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:47

Ehm... de endurancedames hebben vorig jaar de bronzen teammedaille behaald en dit jaar gaat er weer een team naar het WK. Maar ook op dit punt is endurance denk ik nauwelijks te vergelijken met dressuur en springen. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:48

Karin schreef:
Op en top oranjegevoel, die foto. Niets mis mee lijkt me! Haha!

eens, in de cross *LOL*

Citaat:
Persoonlijk heb ik overigens niets tegen felle kleurtjes in de dressuurring. Lachen

ik wel, de rust in het beeld wordt er voor mij behoorlijk door verstoord.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:53

Ik vind 'rust' een redelijk argument. Aan de andere kant: als men volledig in het zwart gekleed gaat met bijvoorbeeld een zwarte bodywarmer geeft dat IMO ook rust. Daar hoef je geen onhandig rijjasje met besmettelijke broek voor aan onder de noemer 'paardensport is een traditionele sport en daar hoort een traditionele outfit bij'. Dat iets traditie is, wil nog niet zeggen dat het dan maar tot in lengte van dagen zo moet blijven. Knipoog

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:54

GeJe schreef:
Wat een onzin... oranjegevoel.... net zoals bij het voetbal zeker? Paardrijden is een individuele sport... Alleen op de momenten dat er gepresteerd wordt spreekt men altijd over "onze Anky" of over "ons team" ...

in die zin staat presteren boven presenteren Haha!

Albert Voorn is het nu al een gruwel hoe de springruiters erbij lopen...laat staan in een 'oranje blazer' .

Ondertussen zorgt dit contract ervoor dat regionale besturen niet meer in staat zijn om sponsorgeld los te peuteren van diezelfde bank.....

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:20

Het schooluniform is/was met de reden dat iedereen gelijkwaardig is. Ik denk dat we binnen de wedstrijdsport die gelijkwaardigheid onder deelnemers moeten behouden.

Pas wanneer ons tradtionele wedstrijdtenue verboden wordt, zal ik het in de kast laten hangen en een "leuke gekleurde wedstrijdbroek met bijpassende bodywarmer aantrekken"

Alg: ik ben de betutteling van hogerhand (overheid, KNHS) in ons land behoorlijk beu aan het worden.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:20

Welpie schreef:
Niet zoals de schaatsers in een strak aerodynamisch pak

Gelukkig niet! Als zo`n pak betekent dat Umar NOG harder door de barrages vloog, waren we amper nog te zien geweest, vrees ik. Zo`n smaakvolle jas remt tenminste een beetje af Nagelbijten / Gniffelen

Bij voltige heb je die strakke pakken trouwens gewoon WEL aan, omdat je daarbij oefeningen doet die het niet toestaan dat er kleding in de weg zit. Hebben die auteurs daar eigenlijk wel aan gedacht? Voltige is OOK paardensport!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:57

Persoonlijk vind ik het voor dressuur wel mooi staan.

Voor springen zou ik echter wel voorstander zijn van een iets makkelijker zittende outfit.
Wel eens geprobeert met rijjasje + bodyprotector te springen? Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:57

ik heb gejaagd met jasje en bp *LOL*

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:59

EN .... zat het lekker?????

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:59

ja hoor Haha! alleen een bp over je jasje staat voor geen meter *LOL*