Oostzaan Taams

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:58

BoemBoem schreef:
AnneOmie, blij dat jij zo tevreden bent en ik realiseer me ook wel dat er wanneer er zoveel mensen daar in pension staan dit niet kan, als alles heel slecht is, echter wanneer je de stallen buiten de omgeving van Amsterdam kent dan merk je al snel dat de algehele kwaliteit van de stallen in Amsterdam en omstreken niet zo best is. een uitzondering hierop is Marijnissen, hier zijn de mensen professioneel met paarden bezig en geven ze ook om de paarden ( hiermede bedoel ik dat de mensen echt betrokken zijn bij het welzijn van je paard). Je ziet dan ook dat deze mensen helemaal opgegroeid zijn met paarden en hierdoor ook de klanten op de juiste manier kan begeleiden. Hiervan is bij Taams geen sprake. Zover ik weet staat er een mooi hek om de losgooi bak maar is er aan de bodem niets veranderd, het doek komt door de agterberg bodem om hoog in de longeer bak. Maar nogmaals het is niet bedoeld als zwartmakerij, maar doe niet alsof het daar allemaal zo geweldig is. Veel klanten klagen steen en been. In het land der blinden is eenoog koning en ik weet zeker, wanneer er wat meer concurrentie zou zijn Taams heel wat beter zijn best zou moeten doen om zijn stallen vol te hebben.

Zoals ik al zei.... mensen klagen altijd en er zullen overal ontevreden klanten zijn omdat paardenmensen best lastig kunnen zijn en ik moet er zelf niet aan denken om een pensionstal te hebben Ik heb het naar mij zin bij Taams zoals ik al zei en er zal altijd wel iets zijn waar je je misschien aan irriteerd maar over het algemeen heb ik niet veel te klagen vind ik zelf omdat ze vandaag al weer bezig waren met de longeerkraal uit te graven om het doek eruit te halen.

Ze zijn sinds een tijd goed bezig met de accomodatie. Marijnissen daar kan ik niet over oordelen want daar ben ik nooit geweest. Nadeel daar vind ik dat ik hoor van mensen die daar wel staan en komen dat niemand anders behalve jijzelf op je paard mag rijden en je alleen maar van Sander of Egbert les mag hebben en Egbert de enige smid op stal is.. ik hou niet van die beperkingen en bepaal graag zelf van wie ik les neem Knipoog maarre... je maakt wel veel reclame over Marijnissen Verward Sta je daar zelf ofzo Verward

Oh ja en over dat s'avonds rijden... ik rij altijd s'avonds omdat ik overdag niet kan en meestal rijden we met zo'n 8 personen en soms ook wel met 3 of 4.. het ligt er maar net aan hoe laat je gaat rijden en tsja wat wil je anders met een stal waar zo'n 95 paarden staan Verward Logisch toch dat het soms druk kan zijn.

Maarre genoeg off topic gelul nu... Fresco weet je al of je kan starten zondag? Lijkt me leuk als we elkaar even kunnen ontmoeten dan kan ik je de stal laten zien en kun je met je eigen ogen oordelen Tong uitsteken Enne for your info.. er zijn wel meer mensen die hoger dan Z rijden hoor Knipoog Ik zie dat je weinig weet van Taams Boos!

LoveTarkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:16

jaa...naja zo denk jij erover...en ik weet dus echt niet over wie en wat jij het hebt ofzo hoor met je bloedende monden en sporenplekken Bloos! en nog even over die planten....als je er zoveel verstand van hebt waarom hebben we dan npg helemaal geen klachten gehad over stoornissen of ziektes van paarden...het kan aan mij liggen hoor... Verward en de binnenbak wordt bijna elke dag gesleept dus ik weet niet wat jou probleem daarover is...en als je zo vaak op taams komt wil ik weleens een woordje met je spreken...als het je toch niet bevalt kom er dan gewoon niet meer maar ga lekker ergens anders lopen zeiken dan die stal belachelijk maken ofzo zeg.. Boos!

LoveTarkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:19

hoi AnneOmie...ik vind dat je gelijk hebt hoor...ik snap niet dat mensen zo kunnen oordelen als ze er zelf niet eens staan....ik kom er vaak genoeg dus ik weet zelf wel hoe het er is...en ik ben zondag trouwens ook op de wedstrijd..maar fresco kijk idd zelf maar wat je er van vindt en ik hoop dat je je niet laat beinvloeden door al die verhalen....groetjes!!!!

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:55

AnneOmie schreef:
:P Enne for your info.. er zijn wel meer mensen die hoger dan Z rijden hoor Knipoog Ik zie dat je weinig weet van Taams Boos!

Wie dan?

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:03

AnneOmie schreef:

Ze zijn sinds een tijd goed bezig met de accomodatie. Marijnissen daar kan ik niet over oordelen want daar ben ik nooit geweest. Nadeel daar vind ik dat ik hoor van mensen die daar wel staan en komen dat niemand anders behalve jijzelf op je paard mag rijden en je alleen maar van Sander of Egbert les mag hebben en Egbert de enige smid op stal is.. ik hou niet van die beperkingen en bepaal graag zelf van wie ik les neem Knipoog maarre... je maakt wel veel reclame over Marijnissen Verward Sta je daar zelf ofzo Verward
Boos!

Ik hou ook niet van beperkingen, maar goed is goed en waarom zou je dan voor iets anders kiezen. Sander geeft goed les, en Egbert is een prima hoefsmid. Wat heb je nog meer nodig?
Hier staan alleen mensen welke serieus met paarden omgaan en niet van die recreatieruiters.

LoveTarkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:12

hoii boemboem...toch snap ik nog steeds niet wat jou probeel is hoor..wat maakt het nou uit of je een wedstyrijd ruiter of recreatieruiter of allebei bent...als de stal waar jij staat zo geweldig is houd dan lekker je gewoon je kop over taams...en ga je nuttig maken ofzo...

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 21:10

Nou, nou meiden, maak je niet zo druk!.....
Ik banvanavond bij Taams geweest, mijn instructrice moest rijden en was 2x eerste met 185 en 190 punten!
Ik vondt het er allemaal netjes bij liggen, zo te zien in het donker en ik start zeker weten a.s. december wedstrijd!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 01:21

BoemBoem schreef:
Ik hou ook niet van beperkingen, maar goed is goed en waarom zou je dan voor iets anders kiezen. Sander geeft goed les, en Egbert is een prima hoefsmid. Wat heb je nog meer nodig?
Hier staan alleen mensen welke serieus met paarden omgaan en niet van die recreatieruiters.

Tsja ieder zijn eigen mening he Knipoog Ik ben heel erg tevreden met mijn eigen instructeur van mijn keuze en mijn eigen hoefsmid OK dan! Wat jij nodig hebt wil nog niet zeggen dat wij dat ook nodig hebben!

BTW is er iets mis met recreatieruiters ofzo Verward Boos! Je klinkt een beetje over het paard getild!

Persoonlijke vetes hoeven trouwens niet op bokt uitgevochten te worden en als je ergens mee zit dan moet je dat maar persoonlijk komen vertellen en niet zo anoniem op bokt mensen zwart te maken!

Erg off toppic ook trouwens!
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 21-11-04 01:35, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 01:32

fresco schreef:
Ik banvanavond bij Taams geweest, mijn instructrice moest rijden en was 2x eerste met 185 en 190 punten!
Ik vondt het er allemaal netjes bij liggen, zo te zien in het donker en ik start zeker weten a.s. december wedstrijd!

Ik sta voor december ook al op de lijst Tong uitsteken

Gefeliciteerd met je instructrice. Start je zelf nou ook nog morgen of was er geen plaats meer?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 01:37

Ach leuk hoor dat je het zo naar je zin hebt bij Marijnissen, alleen jammer dat meneer een vreemdganger is die niet eens naar zijn eigen kind omkijkt. God wat een plezier om bij zo een professioneel iemand te staan. Zo iemand kan ik dus niet eens serieus nemen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 01:41

kimmie1 schreef:
Ach leuk hoor dat je het zo naar je zin hebt bij Marijnissen, alleen jammer dat meneer een vreemdganger is die niet eens naar zijn eigen kind omkijkt. God wat een plezier om bij zo een professioneel iemand te staan. Zo iemand kan ik dus niet eens serieus nemen.

Bloos! Haha! ieder huisje heeft zijn kruisje Schijnheilig

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 01:44

ben trouwens een maand of twee terug bij taams geweest en vond het een erg mooie accomodatie, denk dat je daar prima kunt starten.

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 02:13

AnneOmie schreef:
Tsja ieder zijn eigen mening he Knipoog Ik ben heel erg tevreden met mijn eigen instructeur van mijn keuze en mijn eigen hoefsmid OK dan! Wat jij nodig hebt wil nog niet zeggen dat wij dat ook nodig hebben!

BTW is er iets mis met recreatieruiters ofzo Verward Boos! Je klinkt een beetje over het paard getild!

Persoonlijke vetes hoeven trouwens niet op bokt uitgevochten te worden en als je ergens mee zit dan moet je dat maar persoonlijk komen vertellen en niet zo anoniem op bokt mensen zwart te maken!

Erg off toppic ook trouwens!

Er is niks mis met recreatie ruiters, echter kan het zo zijn dat ze een sportruiter hinderen en dit gebeurt bij Taams nogal eens. Zij zijn nu eenmaal op een andere manier bezig en niet altijd bekend met de voorrangregels in de bak Slapen . Nogmaals niks mis mee, ik vind het ook heerlijk om nu en dan eens buiten te rijden Cool en dit is mijn inziens ook noodzakelijke afwisseling voor een sport paard. Ik ben overigens niet over het paard getild, maar eis gewoon het beste voor mijn paard en dat kan je mijn inziens niet bij Taams vinden. Ik vond dat jullie deze locatie nogal verheerlijkten Misselijk en vond het nodig daar mijn mening over te geven. heeft niks met een vete te maken. Ik heb niks te maken met Taams en je begrijpt dat ik dat in de toekomst graag zo wil houden. Veel plezier, maar als je in de toekomst meer eisen gaat stellen aan de paardensport en de verzorging van je paard en zelf hoger gaat rijden zul je er achter komen dat hier meer voor nodig is dan je bij Taams aantreft.
Ik ben overigens niet alleen negatief geweest, ik heb Taams als wedstrijd accomodatie niet afgeraden. Je hebt echter nog geen antwoord gegeven op mijn vraag wie er bij Taams dan allemaal hoger als Z rijden zoals jij beweert. Kijk maar eens op de uitslagen lijsten van het www.zzgp.nl en dan zie je niemand terug wie er bij jullie op stal staat.

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 02:18

fresco schreef:

Gefeliciteerd met je instructrice, verbaast me niks dat ze eerste is geworden Knipoog Haha! .

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 02:22

kimmie1 schreef:

Dan kan je half Nederland niet meer serieus nemen. Nagelbijten / Gniffelen

Welpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 09:12

Niet alleen Marijnissen is goed, wat dacht je van de Hertenhof en Bruins in de Beemster!

LoveTarkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 09:46

haai...hey fresco gefeliciteerd met je instructrice..en leuk dta je het er netjes uit vond zien...ik denkdat we nu maar eens moeten stoppen met d discussier welke stal het beste is toch. Schijnheilig ...iedereen heeft ze eigen smaken...en ik vindt niet dat je er een stal zwart om hoeft te maken als het zeg maar niet jou "type"stal is...dus boemboem laten we er maar mee stopppen... OK dan! Clown

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 12:19

Kunnen we het misschien wat meer ontopic houden ipv verschillende stallen te bespreken.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:44

BoemBoem schreef:
Prima, om een keer wedstrijd te rijden, maar daarna moet je daar snel weg. Ik ben misschien wat kritischer dan jullie maar voor het bedrag wat daar aan stalling wordt betaald mag je ook wel iets verwachten . Als eerste vind ik dat er matig tot slecht uitgemest wordt Huilen , veel opgestrooit, maar de onderlaag is door en door nat waardoor de paarden eigenlijk altijd natte hoeven hebben, de boxen zijn helemaal van beton, koud en guur en de wind jaagt er vreselijk doorheen. Daarbij komt dat de boxdeuren niet geschikt zijn voor paarden en er veel paarden zijn met wonden op hun hoofd Boos! . Als er daar ooit een paard met een been over de deur komt ( en dat is prima mogelijk met zulke lage deuren) dan kan die gelijk naar de slager. Verder is de binnenbak erg mooi, met een agterberg bodem. dit is een uitstekende bodem maar niet voor een pensionstal waar dagelijks 75 tot 100 paarden door de bak marcheren. De bodem is kogelhard wat zeer slecht is voor het been werk van de paarden. De buitenbak is niet omheint en er staan trailers langs geparkeerd, best gevaarlijk. De stapmolen is een drama, meestal stuk, en de spijkers hangen eruit, een gevaar voor ieder paard, de losgooibak is aan elkaar gepunnikt met een veel te duur hek erom heen, beter was geweest om al dat omhoog gekropen doek te verwijderen en er een knappe bodem in te gooien.
Blijft over de longeerbak, meer doek dan agterberg bodem en de hele dag bezet. Als je een uur of twee de tijd hebt om te wachten voor je aan de beurt bent kan je daar je paard laten struikelen over het omhoog gekropen doek.
Oja, voor wei mag je vervolgens boven op de stalling extra geld betalen en dan staat je paard achter een touwtje, midden tussen giftige kruiden.
Taams is het typische voorbeeld van een stal welke niet door paardenmensen wordt gerund. Geen ervaring, geen opleiding en geen kijk op paarden. Het enige pluspunt is dat je vanaf Taams direct de Twiske in kan en dit is dan in mijn optiek dan de reden dat deze hobby schuur bestaansrecht heeft. Een sympathieke wedstrijd ruiter vindt je er niet, leuk stalletje als je recreatief een paardje houdt en je de hele dag geen reet anders te doen hebt om je paard te verzorgen. Lips are sealed
Kuilgras van slechte kwaliteit en service of verzoek tot ander voer wordt toegezegd maar vervolgens niet uitgevoerd. Verder wordt er zeer onregelmatig gevoerd, zo kan het ,dat je om 14.00 op stal komt en je dan niet kan rijden omdat de paarden net hun 12 uurtje hebben gehad Stoom uit je oren .

wat jij zegt slaat totaal nergens op!
je moet het wel erg leuk vinden mensen zo de grond in te boren!
en dan heb je nog ongelijk ook!
ten eerste over de deuren.. hoe hoog wil jij ze hebben? zodat je paard misschien niet meer naar buiten kan kijken? nee dat is niet zielig!
deze deuren zijn prima hoogte, en er is er nog nooit 1 overheen gekomen.
dus hou die onzin alsjeblieft voor je!
Om de losgooibak staat een mooi hek! en de bodems zijn allemaal achterbergbodems.. dus daar helemaal niet over te klagen, de bodem is zeker niet kogelhard dat is echt klinklare onzin!
en wat nou geen sympathieke wedstrijd ruiters?
iedereen is sympathiek bij ons.. we wensen elkaar altijd suc6 en vragen altijd hoe er gereden is.
misschien ligt het er ook aan hoe jijzelf de mensen behandeld? Scheve mond
er is nooit haat of nijd.. dan zou ik als ik jou was nog eens langskomen( als je dat uberhaupt na deze voorschutzetting nog durft) en dan wel goed je ogen openhouden graag! Lachen

en afgezien van dat jij weet dat er achterbergbodem in ligt, kan jij helemaal nog niet zo lang bij taams wegzijn.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:45

LoveTarkan schreef:
haai...hey fresco gefeliciteerd met je instructrice..en leuk dta je het er netjes uit vond zien...ik denkdat we nu maar eens moeten stoppen met d discussier welke stal het beste is toch. Schijnheilig ...iedereen heeft ze eigen smaken...en ik vindt niet dat je er een stal zwart om hoeft te maken als het zeg maar niet jou "type"stal is...dus boemboem laten we er maar mee stopppen... OK dan! Clown

ik heb toch nog even gereageerd Schijnheilig
was zo boos toen ik het hoorde, kon het niet laten.
ik hou er niet van als mensen onrechtvaardig behandeld worden.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:59

BoemBoem schreef:

nou je kan ook TE ver gaan.
ben jij misschien niet degeen die je paard forceert door alleen maar dressuur te willen?
een paard heeft af en toe recreatie nodig!
en met alleen maar recreatieruiters is niks mis hoor!
als mensen daar nou voor kiezen? prima toch?
ik rijd ook gewoon dressuur, maar vind het wel belangrijk dat mijn paard af en toe ook nog eens wat anders doet!
over marijnissen geen klachten.
ben er zelf nog nooit geweest, en kan dus niet oordelen.
maar heb inderdaad gehoord dat sander goed lesgeeft en vind hem ook erg aardig. Lachen
daar zal je mij niet over horen.
ik ben zo niet!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:59

Mickey schreef:
Kunnen we het misschien wat meer ontopic houden ipv verschillende stallen te bespreken.

sorry Bloos
maar dit soort reacties krijg je wel als iemand hier zomaar over begint.
Terwijl het toppic hier niet over gaat in feite!

@ fresco: heb je nog gestart? Zoja, wat waren je punten?
en hoop je snel een keer te zien op taams!
laat het even horen als je nog een keer komt.
het is er erg gezelig en fijn om te rijden.
en na de wedstrijd is het in de kantine ook altijd fijn om even wat te drinken en wachten op je uitslag Knipoog

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 21:33

Zo meiden weer even ontopic...:
Ik kan zeker de 11e december starten bij Taams en ben daar erg blij mee!
Naar wat ik heb gezien, zag het er super netjes bij en toen ik de weg naar de kantine vroeg, werd ik vriendelijk te woord gestaan door een jongen! OK dan!
Dus ik ga hard trainen en hoop de 11e weer wat puntjes bij elkaar te rijden! *LOL*
Wie rijdt er nog meer en in welke klasse....?

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:42

fresco schreef:
Zo meiden weer even ontopic...:
Ik kan zeker de 11e december starten bij Taams en ben daar erg blij mee!
Naar wat ik heb gezien, zag het er super netjes bij en toen ik de weg naar de kantine vroeg, werd ik vriendelijk te woord gestaan door een jongen! OK dan!
Dus ik ga hard trainen en hoop de 11e weer wat puntjes bij elkaar te rijden! *LOL*
Wie rijdt er nog meer en in welke klasse....?

ik start ook weer!
gister ook gestart (gisteravond)
in de M1 rijd ik.
en met het andere paardje L2.
ik was er gisteravond dus wel, wie is jou instructrice dan?

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:45

Ik start hier ook graag. De laatste keer was ik met de trailer( omdat mijn veewagentje gepikt is!!!) en was ik alleen. Er kwam meteen iemand om mij te helpen met lossen en kon ik rustig opzadelen.
Ook de "bak-assistent"is altijd uiterst vriendelijk.
Ik vind de buitenbak super rijden, op de langsvarenende bootjes na(in de zomer).Maar ja ook dat went.
Helaas voor mij voorlopig niets meer, maar wie weet ooit........