springen met arabier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 01:17

MsCalifornia schreef:
Ik heb zelf een arabische pony (toen 3) zadelmak gemaakt, winstpunt mee gehaald in de dressuur en na anderhalf jaar. Ze was toen 5 als Z springpony voor veel geld naar Amerika verkocht..
Ze was 1 van de betere springpony's die ik heb gezien. Super braaf en groot hart. Niet bang en durfde veel. Fijn karakter, en super springvermogen. (vooral goede barrage en jachtpony's )

Even ander onderwerp hr... maar hecht je niet zoooveel aan je paard dat je hem nooit meer kunt doorverkopen??? Ik zou dat echt nooit kunnen.... Scheve mond

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:00

ik ben het helemaal met je eens! waarom zou een arabier niet kunnen springen? dit is werkelijk onzin!
ik heb zelf ook een arabier, die springt wel aardig, nog niet goed, maar ja ze heeft het ook maar een paar keer in haar leven gedaan.
Een arabier is een heel erg veelzijdigpaard, die dus alles kan, en ze kunnen ook zeker springen hoor!
het is net als bij andere paarden, de ene kan het beter dan de andere, maar ik zie echt niet in waarom een arabier niet kan springen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:13

_Margarita_ schreef:
...maar ik zie echt niet in waarom een arabier niet kan springen!

Waarschijnlijk omdat sommige mensen onder 'springen' alleen het Z of hoger verstaan. En daar zie je idd niet zoveel Arabieren.

Maar B, L of M of gewoon een oefenparcoursje is IMO ook 'springen'. Of wordt dat als 'huppelen' gezien? Haha!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:23

Fareeh schreef:
Even ander onderwerp hr... maar hecht je niet zoooveel aan je paard dat je hem nooit meer kunt doorverkopen??? Ik zou dat echt nooit kunnen.... Scheve mond

Ze kunnen je zoveel bieden dat je geen andere keuze hebt.
En er hangen nog veel factoren aan gebonden.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:32

wij hebben 2 arabieren gehad en we gingen er af en toe mee springen en die van ons die wilde niks liever dan dat
ze deden het nog liever dan dressuur
en bij ons werden ze er veel pittiger van
dus het is gewoon onzin

MsCalifornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:13

Fareeh en RanouK: Toen mijn vader de pony voor mij kocht, stond al vast voor welk bedrag ze over een paar jaar weg zou gaan. Heb haar zelf aangereden en naar de Z springen gereden (in 2 jaartjes) en er zat nog veel meer in, hele fijne, sterke, brave pony. Met veel springvermogen en veel durf.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:22

Karin schreef:
Waarschijnlijk omdat sommige mensen onder 'springen' alleen het Z of hoger verstaan. En daar zie je idd niet zoveel Arabieren.

Maar B, L of M of gewoon een oefenparcoursje is IMO ook 'springen'. Of wordt dat als 'huppelen' gezien? Haha!

nee dat heet Knol Hupsen Haha!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:18

Ik ken zat arabieren die goed kunnen "springen" of "knol hupsen". Tong uitsteken Haha!
Ik zou me er niks van aantrekken hoor, succes 12 december!

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 23:01

Jura schreef:
Dat is waar! En daarnaast is ook nog zo dat door het exterieur sommige rassen vaak veel meer moeite hebben met het sluiten en verzamelen in de dressuur. Je hebt het bij KWPN-ers al, die overbouwd zijn (er stond pas een mooi plaatje in de hoefslag geloof ik). Zo'n paard kan zich nooit echt gaan dragen, sluiten, verzamelen. Jur heeft hetzelfde probleem, die heeft lichamelijk ook wat minpunten. Toch zijn we wel Z1 geworden, maar veel hoger zal nooit lukken. Op mijn opleiding zijn we nu bezig met exterieur beoordelen en dat is eigenlijk heel interessant, want het is gewoon zo dat een paard met een minder geschikte bouw minder ver kan komen in de sport. Natuurlijk doet karakter ook heel veel en er zullen dan ook wel uitschieters zijn die het wel redden.

Zoals bij mijn wedstrijden, ik rijd nu B en ik ga de hele tijd gelijk op met een hele dikkie fries, haha hij glanst wel altijd mooi, maar ik bedoel maar...dat paardje kan echt alles!!

sheba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:23

ik heb zelf ook arabiertje en daar spring ik L mee en dat wil heel best

Debbiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:28

op mijn oude manege reed ik het liefst op een arabier..... maar die was ook niet echt dol op springen..... maar als ze srong sprong ze goed...... dus sommige kunnen het wel en sommige niet, maar het ligt ook aan het karakter.... dus sucses en ga het gewoon proberen! Bloos

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:35

Dan veeg jij die vooroordelen toch lekker van tafel door te laten zien wat die van jou kan Lachen In mijn ponytijd werd de springring voornamelijk belaagd door welshjes, new forestjes en arabiertjes. En er was eigenlijk niemand die je serieus afrekende op wat voor pony je had.