Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kenso0wlover schreef:Eigenlijk mogen de juryleden er niet op beoordelen of je paard aan de teugel loopt of niet(staat in het regelement!). Als je maar zorgt dat je goede overgangen rijdt netjes op de letter en goede stellingen. Doeii
crossmonster schreef:in de L1 verwachten ze dat je paard nageeflijk en in aanleuning loopt, je krijgt in de B een winstpunt als de jury vind dat je klaar bent voor de L1
dus , net als fitzroy vind ik dat de ruiter het paard in de B al nageeflijk moet hebben, wil je een winstpunt krijgen, want niet nageeflijk , is dus niet klaar voor de L1
bij ab pony's vind ik het wat anders, vanaf C a D vind ik dat er wel enige nageeflijkheid in de B moet zijn, het hoort immers bij de basis van het rijden, en vooral bij de paarden vind ik dat een jury je best mag korten als je je paard niet nageeflijk hebt in de B
neem dan eerst eens wat langer les, want als je actief B wedstrijden rijd, ben je immers toch ook allang bezig met oefeningen van het L1 ??
als je start in een klasse, dan heb je daar gewoon klaar voor te zijn, en datmoet je van te voren dus al goed aangeleerd hebben, dus voor je start, moet je de basis onder de knie hebben
Suzanne F. schreef:Dat staat nergens hoor!
Eem paard in de B hoort ook nagevelijk te lopen maar hoeft nog niet echt in aanleuning te lopen. Hij hoort netjes op zn eigen benen te lopen in een horizontaal evenwicht. De hand van de ruiter dient hij aan te nemen, te accepteren en te volgen. Als hij niet nageeflijk is doet hij dit niet hoor. Verder zit er naar mijn mening weinig tussen nageeflijk en tegen de hand, een paard is of nageeflijk of tegen de hand. (ik gebruik liever dan dat hij de hand niet aanneemt en volgt, tegen de hand klinkt vaak zo dramatisch)![]()
De B is de basis van de dressuur en nageeflijkheid en voorwaarts gehoorzaam zijn ook enzo.
Suzanne F. schreef:Juist!De hand van de ruiter dient hij aan te nemen, te accepteren en te volgen.
idje schreef:En zo krijg je dus al in de B al die in elkaar getrokken paarden, die helemaal niet weten wat aanleuning en nageeflijkheid is en dat ook nooit zullen weten, omdat hun ruiters beloond worden door juryleden die het helaas ook niet weten.![]()
Zucht.