Met een pony tussen de paarden starten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:27

Ik zag net nog een bokker voorbij komen die L2 met haar shet rijd.

Wie weet vlieg ik ook ooit alle klasses door als ik met een shet ga starten Knipoog.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:28

chalotje schreef:
Even een vraag: mag je met een C-pony bij de paarden starten???Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Of heb je een typfout gemaakt en hoort er E-pony te staan? Als je 26 bent mag je namelijk toch helemaal geen C pony meer rijden....

Ik weet het 99% zeker dat dat niet mag.
Mijn vader heeft er een weddenschap op verloren Tong uitsteken
Hij had gewed met een kennis dat je met alle pony's ook bij de paarden mocht starten. Maakt niet uit hoe groot, welk ras enz.
Maar toen heeft die kennis het regelement erbij gehaald, daar staat in dat je mag starten met een pony boven de 1.48 meter, dus een E-pony.
Maar op de eilanden mag je wel met kleinere pony's rijden omdat je anders helemaal geen wedstrijd kan vullen. Ook worden er wel uitzonderingen gemaakt. Als je een goede reden hebt waardoor je op een pony kleiner dan een E bij de paarden wilt is dat vaak wel goed. Want je bevoordeeld jezelf er zeker niet mee, maar evengoed kun je dan bovenaan eindigen.

-xxx- MaanMeisje

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:34

Jettie schreef:
Ik ree ook wel es onderling met een paard bij de pony's mee.. (ik ben nog nie zo oud), en dat vinden ze ook oneerlijk.. maar wrom eiglijk? paarden zijn echt niet beter dan pony's ofzo! maarja.. binnenkort iz dr weer een wedstrijd en dan doe ik gwoon maar met de paardjes mee.. vink op zich ook nie zo erg hoor, ik ga gewoon super mn best doen met ons superrschatje... ik rijd eigenlijk alleen op onze paardjes.. ik heb geen pony duz.. en de friesjes zijn superlief duz..! *LOL*

kuskus mij..!

Over het algemeen hebben de paarden betere gangen dan pony's.
Pony's hebben echte ponygangen en paarden, ehh tjsah, echte paardenhgangen... Tong uitsteken Maar een echt paard dat toevallig bij pony's is ingemeten hoort dan natuurlijk ook bij de paarden.
Paarden maken ook makkelijker wissels, maar pony's hoeven dat niet eens, dus dat heeft er niet echt wat mee temaken Knipoog

-xxx- MaanMeisje

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:56

Hier nog een uk! Haha! Ik rijd L1 dressuur met een D pony (1.40), ik vind het alleen jammer dat het springen in de B een meter is. Dat is dan toch wel gelijk heel hoog. Dan ben je met een uk toch wel benadeeld. De afstanden tussen de hindernissen zijn ook best groot.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:00

spyro schreef:
Hoi allen Lachen
Wat vinden jullie ervan als een pony start tussen de paarden?
Zelf ben ik namelijk 26 en start met mijn c pony tussen de paarden.
Nu hoor ik vaak dat je vreemd wordt aangekeken en lager wordt gejureerd.
Nu merk ik daar eigenlijk nog weinig van, maar we halen ook eigenlijk regelmatig 1 e prijzen binnen.
Ja ja wij verslaan regelmatig de paarden Clown en dat met een pony he

Maar in welke klasse zit je?
Ik zou het niet aanraden omdat je met een simpel paardje eigenlijk al niet meer aan kan komen (als je echt mee wilt doen), laat staan een pony, niet omdat ze minder zijn maar je kan toch niet opboksen tegen de paarden van al die goeien.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:17

MaanMeisje, dan zou ik alsnog eens met je vader het reglement erop naslaan want het mag dus gewoon WEL. Ik heb het al diverse malen nagekeken, en bovendien is er dus iemand (ukkiepuk) hier die met haar shet L1 start bij de paarden Haha!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:24

idd, manmeisje, het klopt niet wat je zegt!
de meijne is 1.45 en ik start M2 tussen de paarden, als dat niet zou mogen, hadden ze me nooit een startkaart gegeven bij de KNHS!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:30

Het klopt idd dat je met elke pony tussen de paarden mag starten (al is het (bij wijze van Haha! ) een mini-shet). Ik had vorig jaar een jury die er erg aan twijfelde of het idd was toegestaan.
Mijn vereninging heeft de KNHS gebeld en die bevestigde het. De stokmaat van je pony maakt niet uit als je 18 jaar bent MOET je tussen de paarden starten, ook met een A-pony Knipoog

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:17

ow ghehehe dan heeft mijn vader alsnog de weddenschap gewonnen Tong uitsteken
want hij dacht precies hetzelfde als jullie zeggen Lachen

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:59

ik ken iemand die ook met haar pony tussen de paarden rijd, ik zou het zelf niet doen denk ik....
op sommige wedstrijden moeten we losrijden tussen de paarden en dan word je zowat omver gereden en heel erg vuil aangekeken.... Scheve mond
natuurlijk is dat niet door alle paarden ruiters dat is onzin maar mijn ervaringen zijn er niet echt positief mee

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:04

Keesje schreef:
op sommige wedstrijden moeten we losrijden tussen de paarden en dan word je zowat omver gereden en heel erg vuil aangekeken.... Scheve mond

Mijn pony kijkt gewoon heel boos terug Stoom uit je oren , die paarden bedenken zich dan wel om je omver te rijden en naar de mensen die onvriendelijk kijken lach ik alleen maar Haha! .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:06

Lielle schreef:
MaanMeisje, dan zou ik alsnog eens met je vader het reglement erop naslaan want het mag dus gewoon WEL. Ik heb het al diverse malen nagekeken, en bovendien is er dus iemand (ukkiepuk) hier die met haar shet L1 start bij de paarden Haha!

Precies zoals Lielle het zegt. Lachen

Ik ben dan wel benieuwd welk reglement die kennis heeft bekeken...

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:25

*mandy schreef:
Mijn pony kijkt gewoon heel boos terug Stoom uit je oren , die paarden bedenken zich dan wel om je omver te rijden en naar de mensen die onvriendelijk kijken lach ik alleen maar Haha! .

haha idem! Haha! alleen mij blijven ze omver rijden Bloos!

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:09

Bedankt Karin, ik had wel een paar pagina's teruggezocht maar niet allemaal.
Dit had ik geschreven op een nieuw topic:

Ik vraag me af waarom iedereen die 18 is naar de paarden over gaat?
Eerst hoorde ik dat je niet mee mag doen als volwassene op een pony tussen de paarden.
Zondag heeft er bij ons iemand gewonnen op een pony tussen de paarden. Hoe zit het nou precies?
Ik vind pony's gewoon erg leuk maar ben al lang volwassen. Als ik ooit een pony zou willen kopen (als ik er oooooitt geld voor heb) mag ik dan op dressuur en springwedstrijden starten? Volgens mij maakt het voor endurance niks uit toch?

Alvast bedankt!
Groetjes, Salincky

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:40

Salinicky schreef:
Bedankt Karin, ik had wel een paar pagina's teruggezocht maar niet allemaal.
Dit had ik geschreven op een nieuw topic:

Ik vraag me af waarom iedereen die 18 is naar de paarden over gaat?
Eerst hoorde ik dat je niet mee mag doen als volwassene op een pony tussen de paarden.
Zondag heeft er bij ons iemand gewonnen op een pony tussen de paarden. Hoe zit het nou precies?
Ik vind pony's gewoon erg leuk maar ben al lang volwassen. Als ik ooit een pony zou willen kopen (als ik er oooooitt geld voor heb) mag ik dan op dressuur en springwedstrijden starten? Volgens mij maakt het voor endurance niks uit toch?

Alvast bedankt!
Groetjes, Salincky

Zoals je hierboven kunt lezen mag je als volwassene gewoon met een pony tussen de paarden starten. Haha! Zowel bij springen als dressuur.

Bij het springen moet je alleen wel rekeniong houden met de afstanden omdat die wel op paarden zijn gericht en een pony is iets kleiner.
Bij dressuur kun je niet hoger dan de klasse Z2 (wat overigens voor mij hoog genoeg zou zijn Schijnheilig ). Om bijv. ZZ-licht te starten moet je paard min 1.60m (?) zijn.

Ik rijd met mijn 26 jaar een shet tussen de paarden in de klasse L1 Knipoog

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:05

Lenn"]
Maar in welke klasse zit je?
Ik zou het niet aanraden omdat je met een simpel paardje eigenlijk al niet meer aan kan komen (als je echt mee wilt doen), laat staan een pony, niet omdat ze minder zijn maar je kan toch niet opboksen tegen de paarden van al die goeien.
[/quote]

En wat is echt meedoen volgens jou dan?
Meeste ponyruiters starten gewoon voor hun lol en hebben niet eens de ambitie om Z te worden oid.

[quote="Fidootje schreef:
Heb nu 4 proeven gereden en werd 3x eerste in een rubriek van 11 paarden.
Een van de jury's zei eerst nog flink te hebben zitten lachen omdat ik daar met die pony tussen de Ferro, Jazz en Jetset afstammelingen verscheen, maar ja, hij liep gewoon wel nettere proeven.

Blijkbaar kan zij zich aardig opboksen tegen al die goede Knipoog

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:53

Weet je wat ook zo flauw is, als je in de Z rijdt met een pony, met stang en trens, zeggen ze: Mag dat wel....
Een pony die bij de paarden uitgebracht wordt is wat voor stokmaat ie ook heeft, gewoon een "paard".

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:55

Maar is er echt geen rede waarom paarden en pony's in de dressuur zijn gescheiden? Zo niet, kunnen ze het toch maar gelijk afschaffen!

Aniekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:06

Ik ga zaterdag M1 starten met mijn shet!! Bloos Schijnheilig ik hoop maar dat het goed gaat!!

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:21

ik rij met mijn Fjordenbaaltje L1 tussen de paarden.
Er zijn zoals je ziet nogal wat mensen hier die het doen. mij lijkt er niks mis mee en ik verbaas me ook steeds weer als mensen hun pony verkopen omdat dat `moet` omdat ze 18 worden Verward .

Ik merk zelf nauwelijks nadeel van dat ik met een pony start. Een keer zei een jury voor de proef tegen de schrijfster (die ik kende Haha! ) dat Fjorden niet in een dressuurring horen en dat je daar alleen KWPN`ers moet zien blabla. Toen ze Pjelks middendraf echter had gezien (wat kan die strekken!) was ze helemaal om. En ik was mooi tweede geworden *LOL*

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:24

ik rij in de Z soms ook met S&T, staat liberty best goed Haha!

Soms vragen ze bij mij of ik dat wel mag, ik zo uh, rij bij de paarden, dan mag dat Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 08:26

mooi, dan hoef ik gelukkig neit aan een paard, maar kan ik mooi me pony houden. heb nit alles gelezen, maar hoop dat je met een fjord van 1,36 ook bij de paarden mag starten met springen????

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:53

ukkiepuk schreef:

Bij dressuur kun je niet hoger dan de klasse Z2 (wat overigens voor mij hoog genoeg zou zijn Schijnheilig ). Om bijv. ZZ-licht te starten moet je paard min 1.60m (?) zijn.

Klopt. Bezopen regel trouwens, slaat nergens op.
Maar je kunt met een pony wel hoger starten, als je de grens over gaat. In Belgie en Duitsland geldt deze regel (terecht) niet. Kijk maar in de hoefslag van deze week. Er staat een artikel in over Jana Freund, die met een pony van 1.47 Intermediair rijdt en met een E van 1.52 Grandprix.
Met de laatste wil ze volgend jaar internationaal gaan starten.
Er is ook een nederlandse Welshcob hengst geweest (Boshuis Puzzle) die in Duitsland Grandprix gelopen heeft.
Dus alle pony-bokkers in het Z2 die meer willen, de grens over of de NHS proberen wakker te maken!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:45

idje schreef:
Klopt. Bezopen regel trouwens, slaat nergens op.
Maar je kunt met een pony wel hoger starten, als je de grens over gaat. In Belgie en Duitsland geldt deze regel (terecht) niet. Kijk maar in de hoefslag van deze week. Er staat een artikel in over Jana Freund, die met een pony van 1.47 Intermediair rijdt en met een E van 1.52 Grandprix.
Met de laatste wil ze volgend jaar internationaal gaan starten.
Er is ook een nederlandse Welshcob hengst geweest (Boshuis Puzzle) die in Duitsland Grandprix gelopen heeft.
Dus alle pony-bokkers in het Z2 die meer willen, de grens over of de NHS proberen wakker te maken!

Whaah dat zou stoer zijn met Zorro Haha! Kom je daar met een shet Clown

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:58

Kom ik op de tribune zitten met een spandoek.
Zorro for champion!