Wie weet vlieg ik ook ooit alle klasses door als ik met een shet ga starten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chalotje schreef:Even een vraag: mag je met een C-pony bij de paarden starten???Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Of heb je een typfout gemaakt en hoort er E-pony te staan? Als je 26 bent mag je namelijk toch helemaal geen C pony meer rijden....
Jettie schreef:Ik ree ook wel es onderling met een paard bij de pony's mee.. (ik ben nog nie zo oud), en dat vinden ze ook oneerlijk.. maar wrom eiglijk? paarden zijn echt niet beter dan pony's ofzo! maarja.. binnenkort iz dr weer een wedstrijd en dan doe ik gwoon maar met de paardjes mee.. vink op zich ook nie zo erg hoor, ik ga gewoon super mn best doen met ons superrschatje... ik rijd eigenlijk alleen op onze paardjes.. ik heb geen pony duz.. en de friesjes zijn superlief duz..!![]()
kuskus mij..!
spyro schreef:Hoi allen![]()
Wat vinden jullie ervan als een pony start tussen de paarden?
Zelf ben ik namelijk 26 en start met mijn c pony tussen de paarden.
Nu hoor ik vaak dat je vreemd wordt aangekeken en lager wordt gejureerd.
Nu merk ik daar eigenlijk nog weinig van, maar we halen ook eigenlijk regelmatig 1 e prijzen binnen.
Ja ja wij verslaan regelmatig de paardenen dat met een pony he
![]()
Keesje schreef:op sommige wedstrijden moeten we losrijden tussen de paarden en dan word je zowat omver gereden en heel erg vuil aangekeken....
Lielle schreef:MaanMeisje, dan zou ik alsnog eens met je vader het reglement erop naslaan want het mag dus gewoon WEL. Ik heb het al diverse malen nagekeken, en bovendien is er dus iemand (ukkiepuk) hier die met haar shet L1 start bij de paarden
Salinicky schreef:Bedankt Karin, ik had wel een paar pagina's teruggezocht maar niet allemaal.
Dit had ik geschreven op een nieuw topic:
Ik vraag me af waarom iedereen die 18 is naar de paarden over gaat?
Eerst hoorde ik dat je niet mee mag doen als volwassene op een pony tussen de paarden.
Zondag heeft er bij ons iemand gewonnen op een pony tussen de paarden. Hoe zit het nou precies?
Ik vind pony's gewoon erg leuk maar ben al lang volwassen. Als ik ooit een pony zou willen kopen (als ik er oooooitt geld voor heb) mag ik dan op dressuur en springwedstrijden starten? Volgens mij maakt het voor endurance niks uit toch?
Alvast bedankt!
Groetjes, Salincky
Lenn"]
Maar in welke klasse zit je?
Ik zou het niet aanraden omdat je met een simpel paardje eigenlijk al niet meer aan kan komen (als je echt mee wilt doen), laat staan een pony, niet omdat ze minder zijn maar je kan toch niet opboksen tegen de paarden van al die goeien.
[/quote]
En wat is echt meedoen volgens jou dan?
Meeste ponyruiters starten gewoon voor hun lol en hebben niet eens de ambitie om Z te worden oid.
[quote="Fidootje schreef:Heb nu 4 proeven gereden en werd 3x eerste in een rubriek van 11 paarden.
Een van de jury's zei eerst nog flink te hebben zitten lachen omdat ik daar met die pony tussen de Ferro, Jazz en Jetset afstammelingen verscheen, maar ja, hij liep gewoon wel nettere proeven.
ukkiepuk schreef:
Bij dressuur kun je niet hoger dan de klasse Z2 (wat overigens voor mij hoog genoeg zou zijn). Om bijv. ZZ-licht te starten moet je paard min 1.60m (?) zijn.
idje schreef:Klopt. Bezopen regel trouwens, slaat nergens op.
Maar je kunt met een pony wel hoger starten, als je de grens over gaat. In Belgie en Duitsland geldt deze regel (terecht) niet. Kijk maar in de hoefslag van deze week. Er staat een artikel in over Jana Freund, die met een pony van 1.47 Intermediair rijdt en met een E van 1.52 Grandprix.
Met de laatste wil ze volgend jaar internationaal gaan starten.
Er is ook een nederlandse Welshcob hengst geweest (Boshuis Puzzle) die in Duitsland Grandprix gelopen heeft.
Dus alle pony-bokkers in het Z2 die meer willen, de grens over of de NHS proberen wakker te maken!