Wat denk jij tijdens een dressuurproef?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:01

netjes rijden..HOEKEN IN Haha! en voorwaarts houden die banaan...en dan JIPPIE we zijn er bijna Haha!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:10

Ik ben altijd mijn oefeningen tijdens de proef aan het evalueren Haha! Als iets fout ga zit ik halverwege de oefening te balen en soms denk ik dat ging wel netjes.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:05

Ik ben supergeconcentreerd, ik denk van te voren, en nu even heel goed opletten maar als t goed gaat denk ik vooral wat anderen ervan zullen denken, maarja

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:30

En dan gaan we nu een beetje naar links, ow... daar moeten we naar rechts, aai, dat had iets ruimer gemogen, oliebol hij doet ut niet (mooi strekken ofzo Knipoog), ah, dat gaat beter, poedersuiker wen dat gaat je punten kosten.... enz...

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:33

tijdens mijn laatste dressuurproefje dacht ik van dit is gewoon niks voor ons geen gedressuur meer!!!! Verdrietig alleen maar endurance maarre kben inmiddels al weer aan het voorbereiden voor de volgende dressuur wedstrijd want ik vind het ook toch wel leuk!!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:37

Geen idee.............
Ik ben zo geconcentreerd dat je op je kop kunt gaan staan en dat ik je nog niet zie..
Mn moeder zegt vaak op belangrijke wedstrijden; "geniet ervan" maar dat kan ik echt niet tijdens een proef.
Als ik de ring in kom lijkt het alsof ik in een soort 'trans' ben, Nistria & ik worden 1 en alle dingen die ik doe gaan automatisch...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:02

De laatste keer was werkelijk het enige wat ik dacht:
'Tússen de bordjes blijven!! *galopperend* oliebol! we moeten de bocht om! de BOCHT om! *perst pony, die rechtuit wil op de korte zijde, door de wending'
Schijnheilig

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:06

Afgelopen juni in Almelo had ik zoooo geoefend op geconcentreerd rijden dat toen er een jack russel door mijn ring heen rende (vier keer heen en weer) ik hem dus echt niet zag en gewoon doorreed! Jammer was wel dat de jury toen mn proef stillegde totdat die hond gevangen was....

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:26

Vorige week na 2 jaar weer eens wedstrijd gereden en mijn moeder las voor en dat was de eerste keer voor haar. Dus ik was meer bezig met de proef uit mijn hoofd rijden en blij zijn dat ik mijn paard langs de hekjes kreeg dan dat ik echt bezig was met hoe het rijden op zich ging.
Moeten we volgende keer weer doen, want dan heb ik geen tijd om me druk te maken, en de punten bevielen me wel Haha!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:27

Ik zeg rustig vaan.. hoo.. braaf.. en waar nodig: goedzo.. en ik verroer geen VIN want dan zit hij alweer iets raars te doen haha.. nee dat is niet leuk

en wat ik denk, ook zoiets:
Nistria schreef:
Geen idee.............
Ik ben zo geconcentreerd dat je op je kop kunt gaan staan en dat ik je nog niet zie..
Mn moeder zegt vaak op belangrijke wedstrijden; "geniet ervan" maar dat kan ik echt niet tijdens een proef.
Als ik de ring in kom lijkt het alsof ik in een soort 'trans' ben, Nistria & ik worden 1 en alle dingen die ik doe gaan automatisch...

alleen valt onze eenheid te betwijfelen haha

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:43

Ik ben altijd erg zenuwachtig tijdens de proef.....meestal denk ik "niet rennen, niet rennen" omdat de spanning nog wel eens over wil slaan op mijn paard en die gaat dan dus rennen.....
En dat ik voor me moet kijken en moet lachen....

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:04

Tja, das een goede, dat weet ik echt niet. Ik ben ook altijd hypergeconcentreerd.. Al moet ik wel zeggen dat ik echt kan genieten van een wedstrijd.. Als het allemaal heerlijk loopt kom ik echt stralend de ring uit. Ik denk nooit na over de onderdelen die de mist in gaan.. jammer dan. Ik rijd stuk voor stuk, en voel gewoon iedere seconde wat mijn paard doet en wat ik daarmee aan moet.. Ik denk meer aan de voorbereiding van ieder onderdeel dan aan een onderdeel zelf..

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 07:24

Zondag dacht ik: hield deze proef maar nooit op. Ik zat zo te genieten, kon alles met mijn paardje doen en voelde me zelfs Anky soms Bloos .
Ik had één keer een black-out op wedstrijd, en toen wilde in inderdaad dat ik mocht stoppen Bloos! . Ik was gewoon helemaal verdwaald in de bak Bloos! .

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 07:27

was dit maar voorbij Schijnheilig

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:21

Lielle schreef:
teugels op maat houden, niet te hard, binnenbeen, dat soort dingen

Idd.
En dan tussendoor, oeh oliebol dat was niet zo netjes dat wordt vast een 4, oh opletten volgende onderdeel. Lachen

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:33

hahaha wat een leuke reacties allemaal...

als het niet goed gaat denk ik van: Grom grom grr.... doe het nou eens maar meestal denk ik van: had ik nou toch maar de zweep erbij gehouden...ik weet niet wat dat is maar ik doe hem altijd weg voor de proef ook al zeg ik van nou hou ik hem net als ik de ring in rij laat ik hem toch vallen Clown
Maar laatst op de clubwedstrijd was echt m'n toppunt Gaaaap..
het ging echt verrot niks wou en toen dacht ik NOU HEB IK GEEN ZIN MEER... en toen ben ik gewoon gestopt met rijden en liet m'n pony maar rond tuffen niks geen stelling enzo gewoon dom figuren rijden...
had ik nog 163 Waha.. nja goed

Zondag ging het super en toen dacht ik: Tralaalaalaaaa dit loopt lekkerrrrr Haha! haha
Nog een x Nog een x Clown

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:21

Tijdens de proef ben ik zo geconcentreerd (soms ook wel overgeconcentreerd denk ik) dat ik volgens mij nergens echt bewust over nadenk. Ik stuur voor wat ik waard ben, probeer de lezer te verstaan (ookal weet ik het eigenlijk zelf ook wel) en maak ervan wat ik kan. Vaak weet ik bij het verlaten van de ring al niet meer wat ik precies gedaan heb tijdens de proef en welke onderdelen wel en niet goed gingen. Ik zorg dan ook altijd voor videomateriaal, anders kan ik mijn proef dus absoluut niet beoordelen Haha!.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:47

Soms was ik liedjes aan het zingen die ik dan net op de radio had gehoord, dan rij je lekker ontspannen je rondje hoor! Lachen

En soms dan had ik even ummmm.... links??? ooopssss, andere linker kant Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:47

Nistria schreef:
Geen idee.............

Dat 1e stuk kan ik me in vinden.
De 2e... uhm.. ik geniet altijd (behalve als het mega slecht gaat, dan zit ik zo van "ach, volgende keer beter")
En de 3e.. gots ging het maar automatisch Tong uitsteken

Ik ben wel heel geconcentreerd en ik voel wanneer iets gaat lukken of niet. Als ik voel dat het niet gaat lukken weet ik dat ik niet moet gaan prutsen, maar gewoon moet blijven zitten en proberen door er toch naar toe te rijden. En als het dan niet lukt.. dan trek ik nog wel eens een gekke bek naar iemand die staat te kijken Clown (He Laura?:D)

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:49

ik ben in mijn proef altijd heel erg geconcentreerd, dan let ik nergens op alleen op mijn pony (en op wat mijn voorleester zegt)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:51

Kwaidie schreef:
Ik heb tijdens de proef vaak een liedje in mijn hoofd als het goed gaat! Daar wordt ik vrolijk van!

Zingen (ook al is het 'inwendig') tijdens een proef lijkt me in mijn geval geen strak plan, dan vergeet ik de hele voorlezer. Haha!

Tijdens een endurancewedstrijd zing ik vaak bijna hardop, vooral 'Op de grote stille heide' in de versie van Brigitte Kaandorp doet het goed. Haha!

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:35

Karin schreef:
Zingen (ook al is het 'inwendig') tijdens een proef lijkt me in mijn geval geen strak plan, dan vergeet ik de hele voorlezer. Haha!

Inderdaad, Ik rij sowieso altijd mijn eigen versie van de proef (ik ben altijd zo geconcentreerd en gespannen dat ik compleet dichtklap en de voorlezer ongeveer negeer) en als ik dan nog erbij ga zingen...
Voor de proef en tijdens het inrijden denk ik altijd "Dit gaat makkelijk lukken! Ik kan het best, gaat allemaal goed komen!" En dan meen ik het ook nog.
En zodra ik de ring inrijd denk ik altijd "Waarom dacht ik in godsnaam dat ik dit zou kunnen? Ik ga alles fout doen, ik rij zo slecht, What was I thinking toen ik me inschreef?" enz. enz.
Ik ben een beetje negatief over mijn eigen kunnen. Ik was een keer 2e, maar was niet eens naar de prijsuitreiking gegaan omdat ik toch zeker wist dat ik waardeloos gereden had. Ik liep toen ook enorm te zeiken op de jury, maar dan van "Wat is dat nou voor domme jury? Deze score slaat nergens op! Ik had niet eens de helft hiervan moeten hebben, ik verdien de 2e plaats niet." Bloos
Ach ja t is niet gemakkelijk om mij tevreden te krijgen. Schijnheilig

Tygahno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:40

Ik heb altijd een hele vervelende gewoonte en dat is om tijdens een proefje de kantine in te kijken en dan kijken of ik nog bekenden zie en dat is meestal wel het geval Bloos!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:26

Tygahno schreef:
Ik heb altijd een hele vervelende gewoonte en dat is om tijdens een proefje de kantine in te kijken en dan kijken of ik nog bekenden zie en dat is meestal wel het geval Bloos!

Ja en dan verstijf je, of wil je het EXTRA goed doen wat averechts werkt Haha!.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:46

heel deuntje zit er dan in mijn hoofd van tralala nu gaan we daar heen teetette en nu weer zo tralalaa egt heel raar maar zo kom ik mn proef door Tong uitsteken Haha!