Wat vinden jullie van dit commentaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 23:03

Nou, allereerst allemaal bedankt voor jullie leuke reacties. Ik zit hier helemaal te blozen... Bloos! . Ik vind zelf Jumper ook een leuk paard, met veel karakter en uitstraling, en hij (en ik ook dus...) heeft al zoveel meegemaakt en is daar puur op karakter doorheen gekomen, dus het doet me pijn dat sommige mensen hem zo afkraken!
Er is inderdaad een tijdje geweest dat hij wat ingevallen was bij de flanken, en inderdaad valt dat bij zo'n lange rug extra op. Maar inmiddels is dit niet meer zo, dus daar kan het niet aan liggen.
Maar ik moet wel zeggen dat het toch ontmoedigend werkt, dat als je je proef nog moet rijden, je zo'n opmerking hoort. En oefenen doen we evengoed wel, en we zijn tenslotte in anderhalf jaar tijd naar de L2 met wp gekomen, en dat terwijl ik niet zo heel vaak weg ga dus ik laat echt de moed niet zakken. Maar ik vind wel dat gaat om hoe je rijd (en dat doe ik ook echt wel eens heel slecht hoor!) en niet om hoe je paard eruit ziet. En ik vind het zeker kwetsend als je zulke opmerkingen keer op keer krijgt, terwijl je zelf juist zo trots op je paard bent *LOL*

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:11

Ik kan er nog steeds niet bij hoor dat ze dat zeggen .Voor zover ik zie
is het écht een leuk paard.T lijkt tegenwoordig wel een wedstrijd wie heeft
de mooiste grand-prix knol onder zijn reed.Het plezier in het rijden stond toch voorop Verward Fijn dat ze dat zo onderuithalen..

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 00:11

ik snap er echt niets van joh, dat de jury´s dat gezegd hebben. Het is helemaal geen lelijk paard Verward kvind hem juist wel mooi en hij heeft een leuke uitstraling!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 00:15

Kan je niet eens vragen wát ze lelijk vinden aan je paard?
Misschien is hij heel fotogeniek, maar ik zie er niets lelijks aan Knipoog

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 00:15

Lekker doorrijden
Er is niets mis met jou paard!
Ik vraag me af waar je vaak rijdt, ik start zelf met een fjord maar hoor nooit zoiets.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:38

Ik vind het een mooi paard *LOL* .Als dat commentaar bij mij op de coupon had gestaan, nou dan was er wel een briefje naar de KNHS gegaan , want dat pik ik niet . Wij zeggen altijd: ieder paard kan Z lopen, maar het ene paard zal 10 passen nodig hebben om de baan door te gaan en de andere 5. Ik heb al met zoveel verschillende rassen gereden, waaronder een tinker en een appie, die zijn allemaal in de Z gekomen. Met de appie was het best wel moeilijk, want dan werd er weer eens gezegd dat een paard met stippen dit niet zou kunnen Verward . Gewoon doorgaan en je niets aantrekken van het commentaar. Ik blijf het een leuke combi vinden OK dan!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:40

Ik geloof dat als me dat nog een keer zou gebeuren dat ik inderdaad naar een jury toe zou gaan en het op de man/vrouw af vragen. Niet aanvallend of beledigend, maar gewoon vragen wat er in zijn/haar ogen dan mis is met je paard.

Afgezien van wat een ander ervan vindt, als jij lekker dressuurt, springt en crosst met m, en je kunt m volledig vertrouwen en hij doet ook nog eens goed zijn best, dan heb je toch een superpaard??? En superpaarden zijn heeeeel knap!!!

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:58

wat is er mis met dat paard?? Sorry maar ik zie het niet? Een leuk dier dat van alle markten thuis is !! Lekker verder rijden en vooral genieten!
succes!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:02

Ik zag in je profiel dat hij ook ster is, dan zal die zeker niet lelijk zijn. Vind hem op de foto's juist mooi. Dus laat ze lekker ouwehoeren. Ik zou gewoon door gaan met wedstrijden en kijken hoe ver je komt. succes!!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:36

Ik zie ook niks mis aan jouw paard. Ok, niet ieder paard heeft de ideale bouw voor een dressuurpaard. Ik kan er over meepraten.
Mijn paard is springgefokt, steil achterbeen dus. Heeft bolle lendenen en is achter overbouwd. Verder heeft ze een verticale halsrichting (wat wel dressuur is) én ze is maar 1.60m. Ook niet bepaald een ideaalbeeld van een dressuurpaard, ik weet het. Knipoog Ik merk ook op wedstrijden dat ik soms lager wordt gepunt omdat mijn paard niet op Salinero lijkt. Maar goed, laatst heb ik al die Salinero-rijders terug gepakt (of ze waren er toen niet) en was ik mooi allereerste! In de L1 weliswaar maar ik was er superblij mee.
Misschien is het een idee om je proef een keer op te nemen met een videocamera. Dat geeft alweer een hele andere kijk op de zaak. Maar ja, feit is: dressuur is een jurysport.
Niet opgeven dus en lekker door blijven rijden, het loont vanzelf een keer! OK dan!

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:41

Juryleden kunnen soms zo raar doen he. Ik had eerder een D-pony die nou niet bepaald elegant was, maar ik deed altijd des te meer m'n best! In de toen nog niet-opgesplitste L-dressuur (volgens veel mensen was heel knap dat ik dat met die pony kon halen!) deed ik het zelfs goed! En het leuke is dan, dat wanneer je tijdens de parade naast een superluxe pony staat met alles erop en eraan, dat niet zij, maar JIJ de prijs mag ophalen. WRAAK!!
Trek je er helemaal niks van aan, je leert er een heleboel van en laat ze maar eens zien wie hier goed kan rijden!!!

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:52

ik vind het een prachtig paard Bloos! Haha!

echt waar, ik vind m hartstikke mooi en ik ken paarden met een hele hoop minder uitstraling hoor.
en ik denk dat dit commentaar uiteindelijk alleen maar meer motivatie geeft

succes met m Lachen

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:22

Ik vind het juist een mooi paard! Bloos! waar halen die jury leden weg dat het een lelijk paard is Verward Verward slaat nergens op. Ze zijn gewoon jaloers volgens mij. Mooi paard hoor!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:32

Waar hebben die juryleden last van? Er is toch helemaal niks mis met je paard!! Ik vind het een mooi dier.. geef de moed niet op en laat ze wat zien! OK dan!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:55

*spiekt even in profiel*

Ik vind dat je een onwijs leuk paard hebt! Niks aantrekken van dat geklets, gewoon lekker voor jezelf rijden.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:43

Ik ga even wat scannen uit een hoefslag van 2 jaar geleden. Daar won pas een paard de Grand Prix met een zeer lelijke aftekening op het hoofd. Het was er wel eentje met een zeer mooie bouw, alleen het hoofd was absoluut niet mijn smaak.
Ik weet niet precies wie het nu weer was.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:55

Ik heb hem via google gevonden.
Afbeelding

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:38

Wat vinden de juryleden hier op Bokt nu van als jullie dit lezen? Vinden jullie dat je zulk commentaar kunt geven?

Kijkt dat er misschien rijtechnische problemen kunnen ontstaan bij bepaalde types, dat kan...maar om nu op voorhand al te roepen dat het niets wordt. Of op een coupon schrijven dat je aan ander paard moet kopen. Schandalig.....

Ik vind dat je een ontzettend leuk paard hebt Lekker bekkie heeft ie.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:40

Inspekteur hierboven is van Wendela, dat is niet zomaar de eerste de beste. Het is ook een ggk KWPN dekhengst.

Verder vind ik dat juryleden zulk commentaar voor zich moeten houden, doen ze dat niet zou je er melding van moeten maken.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:42

RanouK schreef:
Ik heb hem via google gevonden.

Dat is Inspekteur (van stal van Baalen)
Eerst heeft marlies hem gereden (reed hem op het EK young riders) en wendy van der helm en Vincent van Gasselt hebben hem ook nog gereden.
Inderdaad een mooi paard.En succesvol Knipoog

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:06

Ik zie niets abnormaals aan je paard..2de foto in je profiel toont hij juist super.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat een jury(of wie dan ook) bij mij niet met zo een opmerking wegkomt......
Ik zou hun er zeker op aangesproken hebben....wel op een nette manier maar toch had ik verhaal gehaald.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:08

kadans16 schreef:
Dat is Inspekteur (van stal van Baalen)
Eerst heeft marlies hem gereden (reed hem op het EK young riders) en wendy van der helm en Vincent van Gasselt hebben hem ook nog gereden.
Inderdaad een mooi paard.En succesvol Knipoog

Dat weet ik, zo heb ik hem ook gevonden. Lachen
Maar kon er niet zomaar opkomen, maar met hoefslag nr.8 2002 bij de hand zo gevonden. Haha! Het artikel over dat Marlies hem reed bij de young riders staat erin.

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:46

Ik vind hem prachtig! OK dan!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:30

Ik vind het een hartdstikke mooie paardje hoor..! En loopt netjes..!
En ik ken dat soort opmerkingen.. Ik hoor ook vaak genoeg, wat komt die nou weer doen met die karrehit.. Niet in wedstrijden dan.. Dat was ik eerlijk gezegt wel van plan als Lady oud genoeg is.. Bloos Gewoon wat B-proefjes, misschien L. En dat is dan een trekpaard.. En ik ben op Tekla een paar x naar de les geweest (moeder van Lady, is dus ook een trekpaard) en dan kreeg ik weer van die opmerkingen, wat komt die nou doen met die knol..? En dat soort dingen.. Je gewoon niks van aan trekken, en vooral laten zien, dat je paard wel degelijk mooi kan lopen! En dat het wel een slim en mooi paard is..! (waar ik als ik de foto zie, niet over hoef te twijfelen)

Sanne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:03

wat een rare opmerkingen krijg jij zeg... ik vind jou paard op de foto eigenlijk best heel mooi Bloos ik snap niet dat ze dit kunnen zeggen!! laat ze maar gewoon wat zien dat jullie een supermooi stel zijn *LOL*