dit kreeg ik terug gestuurd van die o zo fijne KNHS!!!!(2eX)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 23:50

Dat is wel waar natuurlijk Knipoog. Maar die vlieger gaat in verzekeringsland niet op Tong uitsteken. Deze maatregel is ingevoerd omdat de KNHS dooooodsbenauwd is dat er ooit wat gebeurt wat nare gevolgen kan hebben. Om zulks voor te blijven stelt de KNHS deze regel in werking voor al haar leden.............. behalve de leden die Z dressuur mogen rijden.
Kijk, het is natuurlijk heel vreemd dat een verzekeringsmaatschappij het goed zou vinden als de ruiters op hetzelfde evenement (wedstrijd) niet aan dezelfde regels hoeven te voldoen, de grootste groep moet met cap en de Z ruiters mogen nog met hoed. Dan lijkt het haast alsof paardrijden veiliger is voor mensen die de klasse Z behaald hebben??

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:29

Nou dat ik weet mocht zo'n tuigje inderdaad niet meer en was het zelf ONveilig.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:44

KNHS schreef:
............. Zonder alle verzekeringsmaatschappijen langs te bellen of er misschien een
uitzondering wordt gehanteerd
, worden wedstrijdorganiserende verenigingen
geconfronteerd met het feit dat ze voor een evenement geen verzekering
rondkrijgen tegen een redelijke prijs. Om te zorgen dat wedstrijden kunnen
blijven bestaan kan de KNHS maatregelen nemen, met goedkeuring van de ledenraad.
.................

Dat verzekeringsargument is dus gewoon GEMAKZUCHT.....
Als je zó snel toegeeft aan alle verzekeringseisen is het ijshockeypak ook niet ver meer weg.

Sjonge jonge, wat een sterke argumenten hebben ze daar bij de KNHS!

Ooit stelden ze ook de regel in dat 70-jarigen niet meer mochten jureren.............
Maar toen enkele notabelen een paar jaar later ook 70 werden werd die regel gelijk weer afgeschaft.
Toen bleek je met je 70e nog wél goed bij je verstand te zijn.

WendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 07:51

Misser schreef:
:r Dan kan je dus net zo goed een champignon opzetten...

@ emeraldo Haha!

Stuitert wel lekker zo'n champignon!!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:12

Ik kan er niets aan doen, maar wij organiseren wedstrijden op een FNRS manege, dus veiligheidshelm verplicht . Per 1 januari gaan we het ook verplicht stellen aan de deelnemende ruiters. Ik had dus een vraagprogramma opgestuurd naar de KNHS, waarin stond vermeld dat men verplicht is om te rijden met een veiligheidshelm met het kenmerk EN 1384 en wat gebeurt er, laten ze staan: verplicht te rijden met een veiligheidscap en halen ze het kenmerk weg Verward , ik snapte er al niks van, maar nu begrijp ik het, dat tuigje. Nou dat tuigje krijg je niet op mijn hoofd, is niet veilig en van een ouderwertse cap kun je geen veiligheidscap maken , dat was niet slim van ze.

Zelf rijdt ik altijd met een veiligheidscap, of het nu jonge of oudere paarden zijn, of het nu onder de man of aangespannen is. Ik heb teveel dingen zien gebeuren, met dodelijke afloop, waarvan ik zeg, dat had misschien voorkomen kunnen worden als er een helm op het hoofd had gestaan. In het verleden reed ik in de Z met hoedje en de overige met een cap, maar sinds afgelopen zomer rijdt ik alles met cap (helm). ER werd wel even raar gekeken in de Z, maar daar trek ik me echt niets van aan.

Wat betreft de verzekering, wij hebben dan het veiligheidscertificaat, maar we moeten net zoveel betalen als iemand die het niet heeft. Wij roepen al jaren dat de verzekering daar wel eens een onderscheid in mag maken Boos! , maar daar wordt tot op heden nog niet naar geluisterd.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:58

Zou je, als je niet op een FNRS manege ook de "automatische" verplichting van een veiligheidscap toe moeten passen?

Wat staat er beschreven voor het organiseren van een buiten wedstrijd op een neutraal terrein?

En dat een verzekering geen onderscheid maakt is wel duidelijk door die 'overgangsregeling' die de KNHS zelf maakt...

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:03

Ook als je niet op een FNRS manege organiseert, maar op een neutraal terrein, is het vanaf 1 april 2005 verplicht om t/m de klasse M2 een veiligheidshelm/cap te dragen, zoals dan vermeld zal staan in de regels van de KNHS

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:03

runningkawa schreef:
[image]

Haha!

gatver.. ik vindt het dus echt lelijk Scheve mond
maargoed zal wel aan mij liggen Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:08

confetti schreef:
Ook als je niet op een FNRS manege organiseert, maar op een neutraal terrein, is het vanaf 1 april 2005 verplicht om t/m de klasse M2 een veiligheidshelm/cap te dragen, zoals dan vermeld zal staan in de regels van de KNHS

van die regeling ben ik op de hoogte Scheve mond

wat staat er tot die tijd beschreven?

Hebben jullie als organiserende vereniging ook bepaalde clausule over een hoofddeksel in de verzekering staan??

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:29

@Gerrie: Ik weet niet precies wat er in de clausule staat, moet ik ff checke. Tot die tijd, 1 april 2005 mag je met je hoedje blijven rijden volgens de regels van de KNHS.
Maar, omdat er bedrijven bij zijn die het verplicht stellen, kun je op je vraagprogramma vermelden dat het dragen van een veiligheidshelm verplicht is, dus dat gaat buiten het reglement om, stond afgelopen keer in de P&S, en is toegestaan.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:17

confetti schreef:
@Gerrie: Ik weet niet precies wat er in de clausule staat, moet ik ff checke. Tot die tijd, 1 april 2005 mag je met je hoedje blijven rijden volgens de regels van de KNHS.

Maar, omdat er bedrijven bij zijn die het verplicht stellen, kun je op je vraagprogramma vermelden dat het dragen van een veiligheidshelm verplicht is, dus dat gaat buiten het reglement om, stond afgelopen keer in de P&S, en is toegestaan

Ik ben heel benieuwd welke bedrijven dit zijn...

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:01

Je bedoelt de bedrijven die een veiligheidshelm verplicht stellen? Dan zijn wij zo'n bedrijf en we zullen wel zien hoe de inschrijvingen dan gaan lopen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:05

Is een vereniging die wedstrijden organiseerd een bedrijf?

Ik doel eigenlijk op de verzekeringsmaatschappij .. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:06

Gerrie, beiden. Er zijn accommodaties (maneges / verenigingen) die een verzekering hebben die helmen verplicht stelt, of lijkt te verplichten.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:14

ach so
die mogelijkheid is er dus ook..
Maar ik blijf wel heel benieuwd confettie hoe het in de clausule staat.
Als je dat wilt checken heel graag

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:31

.. Deze dame kijkt voortaan eerst de vraagprogamma's na voordat ze zich aanmeldt. Of juist NIET aanmeldt.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:51

@Yoki, dat is heel verstandig, kom je zeker niet voor verrassingen te staan Knipoog .

@ Gerrie, heb nog geen tijd gehad om te kijken, zal kijken of ik het vanavond kan vinden

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:13

Lovely schreef:
Dat is wel waar natuurlijk Knipoog. Maar die vlieger gaat in verzekeringsland niet op Tong uitsteken. Deze maatregel is ingevoerd omdat de KNHS dooooodsbenauwd is dat er ooit wat gebeurt wat nare gevolgen kan hebben. Om zulks voor te blijven stelt de KNHS deze regel in werking voor al haar leden.............. behalve de leden die Z dressuur mogen rijden.
Kijk, het is natuurlijk heel vreemd dat een verzekeringsmaatschappij het goed zou vinden als de ruiters op hetzelfde evenement (wedstrijd) niet aan dezelfde regels hoeven te voldoen, de grootste groep moet met cap en de Z ruiters mogen nog met hoed. Dan lijkt het haast alsof paardrijden veiliger is voor mensen die de klasse Z behaald hebben??

sterker nog als ik op zaterdag voor het laatst M2 start en ik ga de volgende dag op een ander concour starten in de Z1 rijd ik binnen die 24 uur zo vreselijk veel beter dat ik dan wel goed genoeg rijd voor een hoedje...