Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Als je goed in je wedstrijdboekje leest staat er echt niet dat je een rechtgesteld paard moet hebben maar een paard dat redelijk gehoorzaam is.
Okkie1 schreef:Nee, je moet jureren op de klasse. Hier zie je bijvoorbeeld heel veel jury's die wel een 3 durven te geven maar geen 8 voor een goede oefening. Vind ik belachelijk. De minpunten mogen gestraft worden als die in die klasse wel goed horen te zijn maar de pluspunten mogen ook beloond worden.
WWWiske schreef:Zaterdag jl. waren er bij een wedstrijd in de L2 slechts 5 combinaties van de 20 met een minimale winst.
Het secretariaat vertelde mij dat de jury erg "streng" was........ nu vraag ik mij af is een "strenge" jury altijd een goede juryhoe denken jullie hier over?
Levy schreef:ook dit gaat natuurlijk niet altijd op. Gewoon goed rijden betekent een winstpunt, klaar.
Randy01 schreef:Meerderen in dit topic vinden het fijn als een jurylid wat tips op je protocol zet hoe je dingen kunt verbeteren. Ik vind dus dat een jurylid hiertoe helemaal niet verplicht is. Een jury is er om iets te constateren en je hebt les om dingen te verbeteren. Een jury die na elke proef een heel verhaal onderaan neerzet waardoor de tijden uitlopen, daar hou ik niet van. Begin liever op tijd....
Citaat:Verder het verhaal van andere mensen die dan in de B rijden met een M2 paard ofzo (wat volgens mij al niet mogelijk is want ze moeten dan minimaal L2 starten (uit mijn hoofd gerekend, pin me er niet op vast))
Randy01 schreef:Meerderen in dit topic vinden het fijn als een jurylid wat tips op je protocol zet hoe je dingen kunt verbeteren. Ik vind dus dat een jurylid hiertoe helemaal niet verplicht is. Een jury is er om iets te constateren en je hebt les om dingen te verbeteren. Een jury die na elke proef een heel verhaal onderaan neerzet waardoor de tijden uitlopen, daar hou ik niet van. Begin liever op tijd....
Verder het verhaal van andere mensen die dan in de B rijden met een M2 paard ofzo (wat volgens mij al niet mogelijk is want ze moeten dan minimaal L2 starten (uit mijn hoofd gerekend, pin me er niet op vast))
, maar loop eigenlijk nooit uit.
). Het plaatje kan heel anders zijn dan dat zij denken, dus kan ik het maar beter laten opschrijven...
WWWiske schreef:5 wat ik bedoel aan te geven: ga eens naar een gemiddelde ZZGP wedtrijd, daar rijdt bijna iedereen winst, daar gaat het niet meer om de 60 % maar om de prijzen.
Waar het mij om gaat is: lage punten = slecht gereden staat voor mij als een paal boven water, en lijkt mij logisch, maar goed gereden= weinig punten door strenge jury
Randy01 schreef:Dat gaat niet op voor ZZ-l en ZZ-Z. Meestal hebben de eerste 5-6 geplaatsten (of minder nog) winst en de rest niet....
Goed gereden = weinig punten door strenge jury kán heel jammer zijn omdat dat nét die ene wp kan schelen.... Op zich zou ik zeggen: jammer dan, volgende wedstrijd haal je die wp dan zéker wel binnen. Maar voor een combi die de wp-en bij elkaar moet schrapen kan dit idd demotiverend werken. Daar heb je wel gelijk in....