Bezweet in de ring minpunten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:25

Th0mas schreef:
oefff mijne zweet eigenlijk nooit dus mijn pony heeft echt flinke conditie Lachen

Conditie en zweten heeft niet tot nauwelijks relatie met elkaar, dus dat zegt helemaal niets.

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:27

Ik vind dat als een combinatie een 4 scoort voor bv het wijken en een 8 op verzorging krijgt en daarmee net 156 punten krijgt niet terecht.Ik heb nog nooit een onvoldoende op verzorging gegeven. wel een keertje een 6(paard niet ingevlochten) maar een 8 is gewoon teveel.
maar dat is mijn mening.

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:42

Een 8 staat voor goed.Ik denk niet aan promoveren als ik dit punt geef.
Als de onderdelen slecht gaan geef ik een 4.
Zelf vind ik dat het niet zoveel uit maakt of een paard/pony dik in zijn wintervacht zit,niet iedereen is in de gelegenheid zijn paard of pony te scheren.
Laatst bijgewerkt door Sambo op 15-10-04 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:43

Je hebt zweten en zweten:

Toen ik Tol de eerste jaren uitbracht op wedstrijden ging hij er zwart in en wit uit van de spanning. Dat zal toch wel opgemerkt moeten zijn door de jury. Maar dan zal de jury niet zeggen "oh hij zweet, daar krijgt ie een minpunt voor". Nee, spanning WAARDOOR het zweten komt is uiteraard meer opvallend en zal afgestraft bij harmonie tussen ruiter en paard, gehoorzaamheid vd hulpen en uiteraard ook per onderdeel dat er spanning ontstaat.

Krackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:13

Nistria schreef:
Salinero was bijna wit van het schuim tijdens de Olympische Spelen...

Ja het leek wel een schimmel *LOL*

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 07:40

Mijn paard zweet ook erg snel, helemaal 's zomers dan zweet ze al na een kwartiertje stappen , en gister bijvoorbeeld, toen heb ik 50 minuten gereden en gewoon normaal, in de bak etc. en heeft ze op sommige plekken schuim staan, en is ze helemaal bezweet!! 't was koud, dus zie je van die mooie druppeltjes ontstaan, hahahaha als ik daar minpunten voor zou krijgen, had ik nooit een goed cijfer voor de verzorging.... en bij ons komt het niet door spanning, want als dat er is, zweet ze nauwelijks

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:56

Fedde gisteren flink bezweet in de L2 dressuur: 2x een 8 voor verzorging.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:58

Het ligt er aan waar het zweten vandaan komt. Als ik zie dat een paard echt een hele dikke wintervacht heeft en helemaal doorweekt is, dan vind ik dat niet bepaald de wedstrijdconditie die gevraagd wordt bij de verzorging.

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:15

heb wel eens te horen gekregen dat ik minder punten voor de verzorging zou krijgen omdat mijn pony een dikke wintervacht heeft.

Maar ik neem aan dat je geen minpunten ervoor krijgt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:05

Marah"]
heb wel eens te horen gekregen dat ik minder punten voor de verzorging zou krijgen omdat mijn pony een dikke wintervacht heeft.

Maar ik neem aan dat je geen minpunten ervoor krijgt
[/quote]

Dat kan wel hoor, men wil op wedstrijd nl graag een paard in wedstrijdconditie zien, en dat betekent oa: met korte gladde vacht (geschoren of onder dekens, als je paard van zichzelf wel dikke vacht ontwikkelt).

[quote="Fitzroy schreef:
Het ligt er aan waar het zweten vandaan komt. Als ik zie dat een paard echt een hele dikke wintervacht heeft en helemaal doorweekt is, dan vind ik dat niet bepaald de wedstrijdconditie die gevraagd wordt bij de verzorging.