Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tenslotte lijkt ze niet op enig ras waarbij de manen los mogen, waar dressuur mee wordt gereden. (pasos zijn ook gangenpaarden)

Pasha schreef:oh maar een hengstenvlecht is echt niet moeilijk hoor.. dat kan idereen leren..
Kan je gewoon vlechten?
Nou als je dit kunt moet je precies zo beginnen 3 plukken vlechten en dan doe je gewoon elke x bij de meest linkse pluk pak je een nieuw stuk manen erbij en vlecht je weer en dat doe je bij elke slag zo..
Maar je bedoeld "de achterste pluk" Het is inderdaad niet zo moeilijk en nog leuk om te doen ook
En inderdaad de mooiste oplossing voor een paard met lange manen 
Maar dat probleem zou ik met knotjes nog meer hebben denk ik.
Gaat het niet raar zitten? Misschien moet ik het gewoon een keer proberen. 
Maar dan zou ik het niet om het westernrijden doen dus ik denk niet dat dat het wordt
. Percy schreef:Ik zie de foto's wel maar dan ben ik waarschijnlijk de enige.
Een hengstenvlecht maken heb ik zondag geleerd: je plakt drie plukjes net als bij gewoon vlechten maar elke keer pak je bij het plukje wat links hangt weer een nieuw plukje losse manen erbij en zo ga je door tot je aan het laatste plukje bent, dat kan je dan in een klein vlechtje laten afhangen. Het is wel heel handig als ze helemaal uitgekamt zijn en goed nat anders kom je een hand te kort en wordt het niet netjes.
Ik ging vandaag eens kijken hoe dat nou precies moest maar ik snap het niet geheel, moet je nou die eerste drie plukjes helemaal vlechten en dan pas een nieuw plukje losse manen erbij, of.....?