Vanaf wanneer hoedje ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:07

Ik ben wel jurylid en ik vind het gewoon verzorgd staan. Wel merk ik dat ook in deze regio er in de lagere klassen steeds vaker met cap gereden wordt.
Het hoedje lijkt een beetje 'uit'.

Zelf ben ik vanaf de M1 met hoedje gaan rijden. Als ik nu weer met een nieuw paard zou starten zou ik ook weer tot de M mijn ouderwetse capje van stal halen.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:21

ik reed altijd wedstrijden in het noorden, en daar was het vanaf de Z1 hoedje en niet eerder. Nu woon ik niet meer in het noorden, maar als ik nu in het midden van het land ga beginnen met starten, start ik gewoon met een cap. Ik ben dat zo ontzettend gewend, dat ik er een raar gevoel bij zou hebben als ik L of M rij met een hoedje. Nee hoor, gewoon vanaf de Z1

wel jammer dat dat hoedje dan zo lang ongebruikt in de kast ligt....

instructies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:25

Ik start alleen vanaf de klasse Z1 met een hoedje, anders vind ik het niet gepast.

rusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:31

ik vind een cap veel mooier bij ponyruiters.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:43

Hier in het zuiden zie je wel steeds meer dat er eerder met een hoedje wordt gestart. Ik vind op het vroegst in het M en zelf heb ik pas in het Z1 met hoedje gestart en met m'n nieuwe zou ik het precies ook zo doen.

LindaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:58

Ik dacht dat er plannen waren om de cap te verplichten, ook in de hogere (Z) klasses. Vanwege de veiligheid.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:18

LindaT schreef:
Ik dacht dat er plannen waren om de cap te verplichten, ook in de hogere (Z) klasses. Vanwege de veiligheid.

Zou ik wel jammer vinden. Qua veiligheid ben ik het er helemaal mee eens maar het is toch de kers op de taart als je dan toch in in de hoogste klasse van de basissport mag starten.
Als het dan nog mag start ik in ieder geval met hoedje vanaf het Z. Maar ik neem aan dat ze de regel niet binnen nu en een half jaartje veranderen is het wel? Anders moet ik nog even wat meer gas gaan geven Knipoog

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:32

Pieternel je hebt helemaal gelijk! Net of mensen die op een hoog niveau rijden nooit van hun paard vallen! Anky kan ook vallen hoor!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:33

Ik vind dat ik mijn hoedje verdien in de klasse M, omdat ik er dan hard voor gewerkt heb met mijn haflinger, maar eigenlijk krijg ik toch wel de kriebels als ik denk dat ik mijn cap moet afdoen, omdat ze niet flauw is met een paar bokken.. dus ja.. voor de veiligheid blijft het voorlopig een cap.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 16:48

Yoghurt schreef:
Pieternel je hebt helemaal gelijk! Net of mensen die op een hoog niveau rijden nooit van hun paard vallen! Anky kan ook vallen hoor!

Ja maar dan breekt ze een been Haha!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:52

Citaat:
Soms zie je zulke klunsen met een hoedje... dat hoort gewoon niet!

Ik vind een klusje met een cap een net zo groot klunsje als met een hoedje. Ik snap niet waar mensen zich druk om maken. Laat iedereen het lekker zelf weten.

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 08:34

Mij werd in de ruitersportzaak bij ons verteld dat het nu vanaf april 2005 geloof ik verplicht was om tot en met de klasse Z met een cap te rijden... Vandaar dat ik ook nog geen hoedje heb gehaald, want ik wil eerst het antwoord van de knhs afwachten (had daarheen gestuurd of dat nou verplicht was vanaf 2005...) Had me er wel erg op verheugd eigenlijk Scheve mond

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 08:35

Gister op de FNRS ondernemersdag werd er verteld dat tot met de klasse MII met een veiligheidscap gereden moest gaan worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:34

Dat zou ik best een goede oplossing vinden.
Krijgen we ook geen gezeur meer wanneer je een hoedje 'verdiend' hebt. Het mag dan pas vanaf het Z.

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:53

maar je mag dus gewoon in 2005 nog met een hoedje rijden in de Z? Aangezien ons verteld werd in de ruitersportzaak dat dat vanaf april 2005 niet meer mocht tot en met de klasse Z...

InekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:43

Ik ben vandaag naar de Horse event in Deurne geweest en Imke Schellekes Bartels gaf een clinic en jawel zoals het gezegde;goed voorbeeld doet goed volgen, ze droeg een helm.(Veiligheidscap) en het was een supergave clinic. Ik hoop dat veel amazones haar als voorbeeld nemen. Het maakt niet uit wat je draagt laat je verstand spreken!!!!!! Cool

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:22

ik vind vanaf m2 of Z.
maar ik kan heel goed begrijpen als je al meerdere paarden in het Z hebt gereden,en er weer eentje in het L start,gewoon je hoedje ophoud,maar dan heb je ook je "sporen wel verdient" (hoe kom ik erop!)

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 06:11

InekeP schreef:
Ik ben vandaag naar de Horse event in Deurne geweest en Imke Schellekes Bartels gaf een clinic en jawel zoals het gezegde;goed voorbeeld doet goed volgen, ze droeg een helm.(Veiligheidscap) en het was een supergave clinic. Ik hoop dat veel amazones haar als voorbeeld nemen. Het maakt niet uit wat je draagt laat je verstand spreken!!!!!! Cool

Maar op wedstrijd zullen we haar niet met cap zien. Haha!