scheren jullie je wedstrijdpony/paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:01

Ik doe de mijne liever niet ,aangezien ie dan metamorfoost
naar een roze speenvarkentje Nagelbijten / Gniffelen
Maar da komt omdat ie palomino is en dan krijg je dat, t
ziet er dan echt niet uit
Dus ik heb nu in augustus al met de koude nachten de deken erop gehad.
En ik denk dat ik em morgen weer erop leg s'nachts.
Ik hoop em dit jaar niet te hoeven scheren.
Wel doe ik eens in de 4 weken zijn witte benen scheren dat is chiquer Cool

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:03

Eigenlijk heb ik Pasha nog nooit geschoren maar zit er dit jaar wel over te denken...
Want het word echt zon dikke teddybeer in de winter vooral haar hals en benen.. tjah net waar de deken niet zit dus want ze staat gewoon buiten in de winter en snachts lekker binnen maar dat haar komt er wel

Dus is dat eigenlijk niet slecht? Helemaal scheren en toch naar buiten doen.. en nee zon half scheer model is geen optie

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:05

mijn pony zit heel kort in zn vacht, dus niet echt nodig maar op stal scheren ze wel veel paarden die erg dik in vacht zitten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:34

wel 2 jaar gedaan, maar dit jaar waarschijnlijk niet meer. Want de zomervacht word er heel dof van, en mist gewoon die lekkere glans!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:06

Die van mij zweet niet heel snel, en komt ook niet onzinnig dik in het haar, dus ik scheer niet. Wel een deken op!

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:53

ik hoef me paard niet te scheren Haha! ook als ik hem
geen deken op doe komt hij niet super dik in de vacht
*LOL*

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:45

Die van mij krijgt een enorme vacht. Niet meer droog te krijgen na het rijden, hij moet dus zeker geschoren worden. Dan krijgt hij een winterdeken om en pas ver in het voorjaar, als hij een dunnere deken op krijgt of dekenloos verder kan, groeit zijn haar pas weer en die winterdeken is echt niet superdik. Het enige nadeel is dat hij zo verkleurt: van zwart naar muisgrijs Huilen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:39

Nee mijne gaan vroeg onder de deken, en dan kan het best. Ze gaan alleen overdag de wei in, dus dan is het ook niet zo koud als snachts.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:14

Ik ruil mijn paard in de winter altijd in voor een ijslander.. ( of zou hij een bontjas gekocht hebben)

Afbeelding

Die benen en die hals!! In de zomer is hij dan zooo mooi en in de winter echt zo'n ijslander... Ziet er niet uit, mijn instructrice zegt niet scheren, ook omdat hij een uitloop stal heeft ( een afdak met stallen eronder die dicht kunnen maar hij kan onder t afdak lopen, zie je wel op de foto) en dna behoorlijk op de oosten wind staat, heel erg guur.. Maarja onder t rijden zweet hij zich kapot , hij zweet normaal eigenlijk nooit en nu is hij echt nat, en hij wordt niet droog, maarja ik weet t niet hoor...

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:26

Ik scheer dit jaar voor het eerst niet, ze bleef vorig jaar zo mooi dun in de vacht, dat het eigenlijk niet nodig is!