Cap in het Z1 en Z2 vanaf 2005, waar of niet ??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 10:21

Klopt obelixje daar heb je gelijk in.
Maar ja ik vind dat we het n beetje gaan overdrijven.
Met voetbal kun je ook tegen een doelpaal oprennen of vallen.
Hoef je ook geen helm op Knipoog

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:48

als je met voetbal tegen een paal loopt, heb je alleen met jezelf te maken. Hier heb je te maken met 600 kg eigen mening... Lijkt me niet te vergelijken...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:59

Op de een of andere manier zijn voetbal en tennis toch de sporten waar relatief de meeste ongelukken gebeuren. Daarbij vergeleken is paardrijden nog redelijk veilig.

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:54

Uit een onderzoek van de Rijksuniversiteit van Groningen blijkt dat de paardensport een van de sporten is waarbij mensen vaak langdurig letsel oplopen. Daarbij komt dat over een langere periode de mensen er vaak nog steeds door belemmerd worden. Misschien dat paardensport niet de sport is met de meeste ongelukken, maar vaak zijn de "erge" ongelukken wel terug te vinden in de paardensport.. En dat de ruiters in het Z1 meer ervaren zijn, zal op papier wel zo zijn, maar is natuurlijk een stompzinnig excuus om geen goede bescherming op je hoofd te zetten. Ik weet niet of jullie wel eens bij een prijsuitreiking te paard hebben gezien, maar daar zie ik de Z'ers net zo stuiteren als de L'ers en de M'ers.. En die voetballers hebben toch ook niet voor niets scheenbeschermers om? En hockeyers een kunstgebitje.. en laten we uiteraard de zwemmers niet vergeten met hun badmuts Knipoog

Dat het mooier lijkt, ben ik het absollut mee eens, maar als iedereen er een draagt valt het straks toch niet meer op... Ik bedoel die pothelmen leken eerst toch ook nergens op Haha!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 19:09

Ja wollie daar heb je ook gelijk in maar ik wil ook
helemaal geen discussie starten over veilig of niet veilig hoor!
Daar is het een beetje te warm voor Haha!
Ik vroeg me alleen af of iemand er al een echte verklaring Slim van had of niet?En dan bedoel ook officieel van de KNHS of FEI