Rechterachterbeen van Ulla Zalzgebers paard....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:44

idd heel storend. Ik vind dat ze er wel punten op moeten aftrekken. Medisch of niet, het is storend en slordig. Als Salinero per ongeluk een keer zo'n stap maakt zou ie ook aftrek in punten krijgen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 18:51

Idd, als zo'n tik 1 keer voorkomt wordt het gerekend als misstap, maar als het dier het continu doet mag het ineens wel ?

Ik vind het gewoon niet kloppen in het plaatje, kan het dier nog zo mooi lopen, het stoort gewoon erg ( mij wel tenminste )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:02

Ik had zelfs de indruk dat hij hem af en toe iets sleepte.Ben wel blij dat iedereen het gezien heeft .Ik dacht eerst dat ik zat te muggezifte omdat ik graag wilde dat anky won Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:09

Dat heeft Rusty altijd al. Scheve mond

Dát vind ik wel erg storend, vooral omdat je het in meerdere oefeningen terugvinft. Die commentator zei dat de jury het probleem kende en er daarom geen punten voor aftrok. Rolleyes

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:12

Ik hoorde juist dat dat "het beroemde rechterachterbeentje" van Rusty is... Dus het zal wel allang bekend zijn enzow...

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:55

Ik deed al mijn uiterste best om Rusty aan het schrikken te maken *schrik dan!*, maar idd, dat achterbeen, dat zag er gewoon NIET uit. Kan me er ook niet in vinden dat dit 'zomaar' goedgekeurd zou worden. Het totaal plaatje vond ik Rusty ook heel wat houteriger dan Salinero, die danste met zijn hele lijf, oortjes erop, staart los en gaan met die banaan. Rusty maakte weinig foutjes, maar 't zag er niet lekker uit, vooral dat achterbeen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:12

Ik heb al meerdere keren horen zeggen dat de jury dit gewoon goedkeurd. Ik vind het absoluut niet terecht, het is een vorm van onregelmatigheid, denk een hanetred en ik vind niet dat dat onbestraft mag blijven, zeker niet op dit niveau.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:29

Vond het hele kleine stukje wat ik heb gezien van Ulla er maar fors uitzien. Heel wat anders dan het ubersierlijke van Anky met der paardje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:31

Rusty heeft deze hele OS nog niet zo gepiaffeerd als vandaag.

Daar hebben best een paar uurtjes werk in gezeten gisteren Schijnheilig Schijnheilig

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:57

sluit me aan bij laui! !

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:56

Maar de stap van Bonfire werd toch ook getolereerd? Waarom dan niet een 'achterbeentje' van Rusty?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 00:12

Heeft er iemand een link van een filmpje van Ulla´s kür ??
Ik heb het helaas niet kunnen zien Verdrietig !

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 00:23

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 00:31

Vanavond nog even wat stukjes in de herhaling gezien en ik blijf erbij dat ik dit eigenlijk niet vind kunnen, dat ze dat zomaar tolereren...

Ik had het nog nooit gezien, ben niet zo'n tvkijker en kijk alleen met dit soort grote dingen. Dus nu viel het me voor het eerst op.

Je zou eens in een gewone M of Z wedstrijd met een paard moeten komen dat zo'n tred heeft, kan je er yes op zeggen dat het op je protocolletje staat denk ik

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 05:53

Wat raar ... Hier zeiden ze juist dat Rusty's beentje haar wel degelijk punten zou kosten. Verward

Ik vind het in ieder geval erg jammer om te zien, vooral als je van voren kijk en dat beentje opzij maait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:01

Guinevere schreef:
Wat raar ... Hier zeiden ze juist dat Rusty's beentje haar wel degelijk punten zou kosten. Verward

Ik vind het in ieder geval erg jammer om te zien, vooral als je van voren kijk en dat beentje opzij maait.

Nouja ik keek dan ook naar Ned2 he, en dat die vent er nou vanstand van heeft kun je neit zeggen. Rolleyes
De uitgestrekte galop noemde hij gisteren alweer uitgestrekte draf. Rolleyes

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:54

silvana schreef:
Ben wel blij dat iedereen het gezien heeft

Zelfs een leek ziet het nog Haha! dus je hebt geluk dat écht iedereen het gezien heeft...

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:54

ja dat is mij ook opgevallen.
Hij loopt zelfs stukjes niet rad, ben bang voor slijtage.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:58

SANEX schreef:
Het moet jullie vast ook wel opgevallen zijn, dat rechterachterbeen van het paard van Ulla klopt af en toe niet helemaal.

Rare knikjes en tikjes tijdens de passage, in galop en draf ook af en toe wel wat,soms maait ie 'm opzij, soms zet ie 'm heel hoog onder...

Daar kunnen ze toch niet dwars doorheen kijken?
Of ben ik nou zo dom ?

Het commentaar zonet was dat de jury daar niets omgaf, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

Wat jullie ?

Klopt, maar het rechter achterbeen van Salinero was ook duidelijk zwakker als het linker. Gaan jullie daar nu ook een topic over openen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:00

janna schreef:
Ik vind de olympische paarden zowiezo wat typisch in de beweging/stand van de benen.
Rusty gaat achter heel erg wijd. Ik zou een jong paard daar op laten staan. Salinero loopt met zijn achterbenen voor elkaar, in plaats van naast elkaar (tenminste, dat zag ik heel duidelijk op de beelden van maandag toen hij recht op de AC lijn liep). Weltall loopt een viertakt galop (viel me in Aken op), en zijn draf vind ik ook niet echt.. Maakt de correctheid dan toch niet uit? Kunnen paarden die niet correct in de beweging zijn dan zo ver komen? Waarom selecteren we daar dan zo streng op?

Je kunt er een hele lijst van maken en dat roept vraagtekens op inderdaad Verward. Bijvoorbeeld over paarden die achter slepen in een 'verheven gang' als passage...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:00

Sammm schreef:
Nouja ik keek dan ook naar Ned2 he, en dat die vent er nou vanstand van heeft kun je neit zeggen. Rolleyes
De uitgestrekte galop noemde hij gisteren alweer uitgestrekte draf. Rolleyes

Inderdaad ik zat helemaal te schelden! Als je het niet snapt zeg dan gewoon niks.. Boos!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:06

Op zich is het niet vreemd dat een paard niet aan alle benen even sterk is. Het perfecte paard wat links en rechts even soepel en sterk is, dat bestaat volgens mij niet. Dus wat dat betreft vind ik het niet zo erg dat Rusty (ik tik elke keer Rystu, zucht) rechtsachter meer 'moeite' heeft zeg maar.
Het storende is dat hij doordat hij RA zwakker is zo raar doet met dat been, dat heb ik Salinero niet zien doen. Het is een storend gezicht en in de piaffe zat ik me op te vreten en af te wachten tot het over was.
Recht van voor was ook duidelijk te zien dat hij maaide met z'n voorbenen. Tsja, dat doen er wel meer, ziet er niet perfect uit, maar da's een beetje jammer. Zoals gezegd: het perfecte paard bestaat niet. Rusty is zo ver gekomen dus ik gok dat hij verder wel goed in elkaar steekt Knipoog en uiteraard heeft Salinero ook zo zijn mindere puntjes, maar mij zijn ze niet zo heel erg opgevallen (en ik beschouw mezelf als een leek). Maar goed, ik kan het niet vaak genoeg zeggen: het perfecte paard moet nog geboren worden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:16

Laui, op dat niveau zou dat verschil tussen links en rechts niet meer zichtbaar moeten zijn. Eén van de doelen van dressuur gaat daar immers over en dat staat ook zo omschreven.
Het is niet iets om af te doen van ach, dat heeft ie nu eenmaal .

ludiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:18

nu hebben we het eigenlijk alleen maar over de hanetred van rusty maar is het jullie niet op gevallen dat ze steeds dde zelfde proef rijd dat concludeerden mijn vader en ik tenminste en toen we de opnames van 2000 bekeken wisten we het zeker , heel erg vreemd Verward

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:25

ludiekje schreef:
nu hebben we het eigenlijk alleen maar over de hanetred van rusty maar is het jullie niet op gevallen dat ze steeds dde zelfde proef rijd dat concludeerden mijn vader en ik tenminste en toen we de opnames van 2000 bekeken wisten we het zeker , heel erg vreemd Verward

Frits zei het ook (of ik verbeelde het me), dus daar hoef je geen andere opnames voor te kijken.