Wie rijd er met zijn/haar FRIES wedstrijden???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:00

Kom kijken zaterdag naar de Brabantse Kampioenschappen in Bladel! Dan doe ik mee met mijn Friese hengst Wolter in de Z1. Ik rijd Friezenwedstrijden omdat ze reuze gezellig zijn (je mag idd meedoen met een Fries zonder papieren, alleen niet voor selectie voor het NK voor Friezen in Kootwijk) maar de jurering maakt helemaal niets uit hoor! Als je goed rijdt kom je er op "gewone wedstrijden" net zo goed! De Friezenwedstrijden staan ook in de Paard en Sport en in Zuid-Nederland organiseert fokvereniging Zuid-Nederland wedstrijden in de winter in Geldrop en fokvereniging Limburg in Helden Panningen.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 00:23

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 00:24

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 00:25

Laatst bijgewerkt door steinstein op 18-08-04 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 00:27

beek402

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:54

Ik heb ook met een fries wedstrijden gereden (Z1 en ook nog een merrie) en kan zeggen dat je soms in het nadeel bent bij een jury en soms in het voordeel. Ook ik heb wel eens meegemaakt dat er een jury naar mij toe kwam en mij vertelde dat je met een fries geen wedstrijden moet rijden (toen reed ik M2) en ja dan weet je dat je geen punten krijgt. Maar op andere momenten ben je misschien in het voordeel omdat de jury juist wel van friezen houdt. Ik had trouwens altijd een voordeel met mijn friesje bij de jury`s die niet fries minded waren omdat ik een wat luxere fries had. Maar uiteindelijk heeft ieder paard wel wat en het ene paard valt in de smaak bij de ene jury en het andere paard bij de ander. Ik ben van mening dat je met ieder paard Z kunt worden en dat je gewoon voor jezelf moet rijden. Gemiddeld genomen wordt er heus wel gekeken naar de manier van rijden en niet alleen naar het type paard.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 16:59

Heb zo`n jury niet aangeklacht die zei dat je met een fries geen wedstrijden moet rijden. Belachelijk zeg. Ik heb ook een luxe fries en hij heeft ook geen sokken, misschien dat ze niet zien dat hij een fries is hahaha

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:44

Je kan Bodien(op bokt) wel eens vragen, die rijdt ook met (volgens mij) 2 Friezen wedstrijden. Zij rijdt ook heel vaak voorin het klassement, dus ik denk dat zij er wel positief over is! Alvast succes ermee! Lachen

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 10:27

marije1987 schreef:
Je kan Bodien(op bokt) wel eens vragen, die rijdt ook met (volgens mij) 2 Friezen wedstrijden. Zij rijdt ook heel vaak voorin het klassement, dus ik denk dat zij er wel positief over is! Alvast succes ermee! Lachen

Okee bedankt. Tot nu heb ik zowiezo alleen maar mensen die met friesen wedstrijden rijden positief gehoord.

beek402

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:05

wat ik wel heb gemerkt dat het er ook vanaf hangt waar je in Nederland westrijden rijdt, in Friesland is het al heel gewoon dat men met een fries paardje komt, maar in Noord-Holland en in Overijssel en Gelderland is het minder gewoon. Ik heb met hetzelfde paardje in al deze provincies gereden (t/m de Z) en moet zeggen dat het wel uitmaakt waar je rijdt (en ook wel of je met een merrie of hengst/ruin rijdt). Maar als ik jou was zal ik het altijd doen!