Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dominque schreef:het niveau wordt iig beter... er komt iig meer bekendheid dat er junioren etc rubrieken bestaan mede door rabo talentenplan 5 jaar geleden was t nog niet zo bekend hoor de junioren enzo.
angela heeft zichzelf helemaal naar de top gereden. gertjan bruggink ook. de rest eigenlijk ook. en met een duur paard onder je kont kom je er echt niet, je hebt echt een dosis talent nodig. het talentenplan is nooit opgezet om manege mensen te helpen, dus het streeft zn doel echt niet voorbij en daar ging deze discussie om. dacht ik tenminste
Dominque schreef:met een minder paard en talent kom je er ook. op die instructiedagen lopen ook haflingers en fjordjes mee in de dressuur, en volgens mij zijn dat nou niet echt de talenten onder de dressuurpaarden.
staar je niet blind op het talententeam! kijk is naar deze lijst mensen : http://www.paardensport.nl/topsport/talentselectie.asp ja, ook petra van esch zit daartussen maar van de rest heb ik nog nooit gehoord, die krijgen dus allemaal een les van twee topruiters.. gratis, nou als je talent hebt dan leer je daar heeel veel van.
Dominque schreef:ja, ok petra van esch zit daartussen maar van de rest heb ik nog nooit gehoord,.
kimmy schreef:trouwens, was die Angela niet een dochter van een man met een hele grote manege in Almere????ik kan het ook mis hebben hoor.
runningkawa schreef:Ze hebben al een paard, hoeveel hebben er geen paard, moeten een krantje bezorgen voor een manegelesje
maar zijn wel talentjes?
Weet ik raar om te begrijpen als je zelf wel in de situatie zit dat je een paard krijgt, maar vele kunnen nog maar amper een manegeles betalen, laat staan een pony/paard, trailer, inschrijfgeld enz enz
Want dat lukt niet als je maar 1 ouder hebt die net het hoofd boven water kan houden wat betreft gewoon levens onderhoud.
Net zoals dat talentje wat ik toen zag van de ouders die gingen scheiden...
AnoeskaB schreef:Misschien zouden ze zich iets meer op de basis moeten richten. Niet hoger gestart zijn dan Z2, bijvoorbeeld.
Meer mensen de kans geven op extra instructie, ipv een kleine groep (die er toch wel zal komen) heel intensief begeleiden.
marl schreef:Bij onze paarden kijken we erg naar de afstamming. Paarden met een hele bekende afstamming zijn vaak meer waard, omdat ze mogelijk meer talent bezitten. Zou het nu niet zo kunnen zijn dat kinderen van paardenmensen ook talent erven van hun ouders? Dat ze het gevoel voor paarden in de genen mee krijgen??