Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LuvdaTossa schreef:GeJe de mode expert op het gebied van rijjasjes?
essie79 schreef:Ik heb altijd mijn jasje aan. Dat ding heeft mij genoeg gekost en dan zal ik het kreng aandoen ook![]()
Daarom vind ik het ook erger als het regent, veel te bang dat het jasje van wol daar niet zo goed tegen blijkt te kunnen..
GeJe schreef:Als het plenst van de regen (nu hier in Rolde...) doe je dan een regenjas aan? Of laat je je helemaal soep-zeik-nat regenen (je weet wel... dat je je laarzen na de rit kunt leeggieten...)?
CGJ12 schreef:Eén ding moet me wel van het hart.
Als de organisatie besluit dat in zomertenue mag worden gereden, dan MAG de jury zich niet ergeren aan het feit dat mensen daar gebruik van maken.
Te vaak hoor ik dan: "ik vind toch dat een jasje hóórt........." en dus navenant punten.
Dat kan echt niet hoor.
GeJe schreef:Een beetje hoedje kan wel wat regen hebben hoor. Waar ze niet goed tegen kunnen is warmte... leg 'm maar eens achter in de auto zonder doos tijdens de hittegolf dagen... Tegenwoordig zelfs hoedjes met een anti-regenlaagje... ook bij die van zijde.
GeJe schreef:Dat zijn de echte die-hards!![]()
Waarom zou een natuurproduct niet tegen regen kunnen.... heb je ooit gekrompen schapen in de wei zien staan?
essie79 schreef:dat zijn lammetjes toch?![]()
Toen ik mijn Pikeur kocht, dus die wollen versie, werd mij verteld dat bij erge regenval het jasje kun gaan vervormen. En dat viel ook niet onder garantie. Ik weet nu al niet meer wat het was, maar je moest hem gelijk netjes en droog weghangen geloof ik.
(nog eens navragen bij moeders, die weet dat vast wel)
Roxx schreef:Volgens mij kan wollen kleding in de wasmachine krimpen omdat het met heet water wordt gewassen en dan voor het spoelen er ineens een plomp koud water op komt (is mij ooit eens verteld door een wasmachine-verkoper). Een schaap mag dus wel naar de sauna maar mag daarna niet in het koude dompelbad!