starten met jasje bij 30 graden!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:27

GeJe de mode expert op het gebied van rijjasjes?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:28

Ik doe het gewoon wat rustiger aan met dit weer, veel stappen en maar een beetje losdraven/galloperen.
dan overleef je die 6 min in dat jasje ook wel. en ik zorg dat er iemand met een flesje water bij de ring staat dat als ik eruit kom gelijk kan bijtanken

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:34

LuvdaTossa schreef:
GeJe de mode expert op het gebied van rijjasjes?

Nou, zo zou ik het niet willen noemen, maar ben wel voorstander van mooie spullen. Ook een mooi passend rijjasje kan daar bij horen. Dat niet iedereen daar een paar honderd euro voor over heeft, kan ik me wel voorstellen... het is dan juist leuk om iemand te kunnen helpen met een model wat "maar" 150,= kost of zo.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:36

CGJ12 schreef:
...Was het geen vent??? Haha!

Nee het was geen vent, en ik hoorde vanmiddag dat ze nu ook tot het Z mag gaan jureren

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:01

CGJ12 schreef:
Welnee.
Jij past toch keurig in 36/38???
(of vergis ik me nu heel erg??? Bloos! )

Nee, je zit aardig in de buurt. Lachen

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:36

Tis maar goed dat je niet op de Olympische Spelen moet starten. Zie je ze daar al in zomer tenue rijden?? Denk dat het daar nog een tikje warmer is dan hier..

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:08

We mochten in zomer tenue maar heb gewoon mn jasje aan gehouden. Had er niet zo heel veel last, mn paard vond het ook wel lekker, ze liep super iig!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:00

De discussie over wel of niet zomertenue (en dan nog niet eens de vraag: wat mag met zomertenue) zal nog wel een tijdje blijven bestaan.

De KNHS houdt erg vast aan oude regeltjes en tradities (en daar is absoluut wat voor te zeggen), maar soms mogen ze wel eens wat losser worden.

Als het plenst van de regen (nu hier in Rolde...) doe je dan een regenjas aan? Of laat je je helemaal soep-zeik-nat regenen (je weet wel... dat je je laarzen na de rit kunt leeggieten...)?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:13

Eén ding moet me wel van het hart.

Als de organisatie besluit dat in zomertenue mag worden gereden, dan MAG de jury zich niet ergeren aan het feit dat mensen daar gebruik van maken.
Te vaak hoor ik dan: "ik vind toch dat een jasje hóórt........." en dus navenant punten.
Dat kan echt niet hoor.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:31

Ach "ergeren" is misschien een te groot woord.... "jammer vinden" is misschien beter op zijn plaats.
Maar inderdaad: als de organisatie zomertenue toestaat, dan is dat zo. Kun je als jurylid hoog en laag springen... Erg kinderachtig als jury's zich niet zo profi kunnen opstellen dat ze dat geheel buiten beschouwing laten.

En ja: ik vind een jasje e.d. mooier en netter, maar het gaat uiteindelijk wel om het rijden... toch?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:38

Ik had zaterdag ook een wedstrijd op het heetst van de dag! Gewoon inrijden zonder jasje en die paar minuten wedstrijd doe ik gewoon mijn jasje aan!

Het is gewoon netter en mooier!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:06

Ik heb altijd mijn jasje aan. Dat ding heeft mij genoeg gekost en dan zal ik het kreng aandoen ook Haha!

Daarom vind ik het ook erger als het regent, veel te bang dat het jasje van wol daar niet zo goed tegen blijkt te kunnen..

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:13

essie79 schreef:
Ik heb altijd mijn jasje aan. Dat ding heeft mij genoeg gekost en dan zal ik het kreng aandoen ook Haha!

Daarom vind ik het ook erger als het regent, veel te bang dat het jasje van wol daar niet zo goed tegen blijkt te kunnen..

Dat zijn de echte die-hards! OK dan!

Waarom zou een natuurproduct niet tegen regen kunnen.... heb je ooit gekrompen schapen in de wei zien staan? Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 11:18

GeJe schreef:
Als het plenst van de regen (nu hier in Rolde...) doe je dan een regenjas aan? Of laat je je helemaal soep-zeik-nat regenen (je weet wel... dat je je laarzen na de rit kunt leeggieten...)?

Wat denk je van je dure hoedje? Met regen weer doe ik dat 'lu....' cappie op. Bij te erg weer mag je toch ook naar binnen?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 11:21

CGJ12 schreef:
Eén ding moet me wel van het hart.

Als de organisatie besluit dat in zomertenue mag worden gereden, dan MAG de jury zich niet ergeren aan het feit dat mensen daar gebruik van maken.
Te vaak hoor ik dan: "ik vind toch dat een jasje hóórt........." en dus navenant punten.
Dat kan echt niet hoor.

Dat vond/vind ik dus ook! Daar zijn de regels ook voor. Natuurlijk is met jasje mooier, ben zelf ook erg gevoelig voor 'mooi' heb daarom ook een Pikeur (als je dat zo schrijft...) maar bij die hitte geef ik daar plots veel minder om, haha.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 11:23

Ophelia schreef:
Tis maar goed dat je niet op de Olympische Spelen moet starten. Zie je ze daar al in zomer tenue rijden?? Denk dat het daar nog een tikje warmer is dan hier..

Daarom heb ik afgezegt toen ze me belde om te rijden voor die gouden plak. Cool

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:23

Een beetje hoedje kan wel wat regen hebben hoor. Waar ze niet goed tegen kunnen is warmte... leg 'm maar eens achter in de auto zonder doos tijdens de hittegolf dagen... Tegenwoordig zelfs hoedjes met een anti-regenlaagje... ook bij die van zijde.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 11:32

GeJe schreef:
Een beetje hoedje kan wel wat regen hebben hoor. Waar ze niet goed tegen kunnen is warmte... leg 'm maar eens achter in de auto zonder doos tijdens de hittegolf dagen... Tegenwoordig zelfs hoedjes met een anti-regenlaagje... ook bij die van zijde.

Handig dat anti-regenlaagje, zo een wil ik voor mijn volgende hoedje ook! Maar iemand bij ons op stal zei dat ze haar hoedje weg had kunnen gooien na goede regenbui... Verward Was helemaal slap! Dus doe ik uit voorzorg maar geen hoedje op, hoewel ik het wel veel mooier vind staan, zo'n hoedje (idd met een mooi jasje, dat heeft wel iets!) Al zou het daar niet om mogen gaan

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:42

GeJe schreef:
Dat zijn de echte die-hards! OK dan!

Waarom zou een natuurproduct niet tegen regen kunnen.... heb je ooit gekrompen schapen in de wei zien staan? Haha!

dat zijn lammetjes toch? Haha!

Toen ik mijn Pikeur kocht, dus die wollen versie, werd mij verteld dat bij erge regenval het jasje kun gaan vervormen. En dat viel ook niet onder garantie. Ik weet nu al niet meer wat het was, maar je moest hem gelijk netjes en droog weghangen geloof ik.
(nog eens navragen bij moeders, die weet dat vast wel)

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 11:48

essie79 schreef:
dat zijn lammetjes toch? Haha!

Toen ik mijn Pikeur kocht, dus die wollen versie, werd mij verteld dat bij erge regenval het jasje kun gaan vervormen. En dat viel ook niet onder garantie. Ik weet nu al niet meer wat het was, maar je moest hem gelijk netjes en droog weghangen geloof ik.
(nog eens navragen bij moeders, die weet dat vast wel)

Wol krimpt in de was toch ook?! Het jasje kan wel iets hebben hoor maar hele bakken water is iets te veel van goede.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:54

Volgens mij kan wollen kleding in de wasmachine krimpen omdat het met heet water wordt gewassen en dan voor het spoelen er ineens een plomp koud water op komt (is mij ooit eens verteld door een wasmachine-verkoper). Een schaap mag dus wel naar de sauna maar mag daarna niet in het koude dompelbad! Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 12:59

Roxx schreef:
Volgens mij kan wollen kleding in de wasmachine krimpen omdat het met heet water wordt gewassen en dan voor het spoelen er ineens een plomp koud water op komt (is mij ooit eens verteld door een wasmachine-verkoper). Een schaap mag dus wel naar de sauna maar mag daarna niet in het koude dompelbad! Haha!

Ga het haast n x willen proberen Bloos! Arm schaap!

maar het klinkt wel zinnig, van die warme en koude water.