Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
liza van loon schreef:@MadDonna: Niet altijd nee. Mijn pony is erg onzeker van zichzelf en dat krijg je er niet zomaar uit. Maar je kunt het natuurlijk wel voorkomen door zelf goed op de situaties te reageren, waardoor hij op langer termijn misschien wat zekerder van zichzelf wordt.
MadDonna schreef:De oplossingen worden toch erg veel gezcocht in het niet functioneren van het paard, maar het is toch echt een samenspel. Als een paard iets niet wil, natuurlijk niet in alle gevallen, dan ligt dat toch aan de ruiter/amazone (ff knuppel in hoenderhok gooien)
Carol schreef:Ik heb ook een paard die erg kijkerig is, ik heb heel veel problemen gehad ook thuis, staken, bokken, stijgeren, noem het meer op. Nu heb ik hem inderdaad zo ver dat hij thuis bijna alles voor me doet, maar zodra het maar iets te spannend word op wedstrijd of te veel te zien, kan ik zo stil staan en laat ie me zitten. Ik denk dat Nick (zo heet ie dan) het altijd zal blijven houden, ik hoop natuurlijk van niet, maar ik leef met je mee, en weet hoe moeilijk het is!!!!
Carol schreef:Ik heb ook een paard die erg kijkerig is, ik heb heel veel problemen gehad ook thuis, staken, bokken, stijgeren, noem het meer op. Nu heb ik hem inderdaad zo ver dat hij thuis bijna alles voor me doet, maar zodra het maar iets te spannend word op wedstrijd of te veel te zien, kan ik zo stil staan en laat ie me zitten. Ik denk dat Nick (zo heet ie dan) het altijd zal blijven houden, ik hoop natuurlijk van niet, maar ik leef met je mee, en weet hoe moeilijk het is!!!!