Het Nederlandse systeem is absoluut het beste.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 02:10

Horsedances"]
Verder hebben ze daar gemengde wedstrijden, kortom iedereen rijdt er door elkaar combinatie 1 = level 4 (= bij ons bijv ZZLicht) , combinatie 2 rijdt PSG, combinatie 3 rijdt M2 etc... De juryleden worden er echt krankjorem van.
[/quote]

Nee hoor, dat heb je fout. Ook in Amerika zijn gewoon aparte klassen voor ieder niveau. Dus de M ruiters rijden netjes tegen de M ruiters, en de Z tegen Z etc. De promotie regel lijkt me inderdaad wel beter, maar ik denk dat dat een beetje moeilijker te realiseren is in Amerika omdat wedstrijd rijden zo ontzettend duur is. Je kunt dan beter een paar keer B rijden en goed scoren en dan een paar maanden thuis trainen totdat je paard klaar is voor de L (terwijl je vergeleken met Nederland bv. nog niet genoeg winstpunten zou hebben) dan duizende dollars spenderen om het benodigd aantal winstpunten te rijden. Bovendien kun je maar beter naar de L promoveren als je 3 keer 70% hebt gereden dan bv. 20 keer 60%.
Veel ruiters beginnen zowiezo beneden aan de ladder en doen ze dat niet, dan lopen ze toch vast (of ze hebben al eravring op hoger niveau)aangezien de jury's in Amerika heel goed zijn opgeleid.
Over het algemeen is de kwaliteit van de Amerikaanse dressuur ruiters enorm gestegen. Ieder land heeft z'n voor en nadelen. Ook in Nederland rijden veel slechte ruiters rond.

[quote="Horsedances schreef:
Het belachelijke van het Amerikaanse systeem is dat ze dit willen blijven hanteren omdat ze zo heilig geloven in VRIJHEID VAN KEUZE. Helaas hebben de paarden daar waarschijnlijk geen stemrechten.

Ach zolang je paard maar te eten krijgt boeit dat stemrecht hem niet hoor Haha!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 03:11

Citaat:
Horsedances schreef:
Verder hebben ze daar gemengde wedstrijden, kortom iedereen rijdt er door elkaar combinatie 1 = level 4 (= bij ons bijv ZZLicht) , combinatie 2 rijdt PSG, combinatie 3 rijdt M2 etc... De juryleden worden er echt krankjorem van.
Reactie van Pril
Nee hoor, dat heb je fout. Ook in Amerika zijn gewoon aparte klassen voor ieder niveau. Dus de M ruiters rijden netjes tegen de M ruiters, en de Z tegen Z etc.

De meeste rijden in de z.g.n. Class of Choice waar de rijders gewoon door elkaar rijden. Omdat ik veel Amerikaanse klanten heb, en af en toe naar de uitslagen kijk, verbaasde ik me over de enorme verschillen, één van de trainster van het Amerikaanse YR team heeft vorige week bij ons gelogeerd, en toen ik haar vroeg hoe dit kwam gaf ze als antwoord dat iedereen maar door elkaar rijdt. E.e.a. wordt veroorzaakt door de vaak enorme afstanden (dat maakt het ook zo duur), maar, in Pensylvania waar zij woont, zijn er net zo veel dressuurrijders als in Nederland, dus daar hoeft dat helemaal niet, maar wordt er wel gebruik van gemaakt, met de door mij geschetste gevolgen.

Daarnaast blijkt wel degelijk dat het Amerikaanse systeem niet werkt, en paardonvriendelijk is. Kijk maar naar de laatste uitslagen van diverse JR/YR wedstrijden in Duitsland waar twee Amerikaanse YR's aan deelnamen, ze waren altijd laatste en voorlaatste, terwijl ze in de US gemiddeld ver boven de 70% scoren. De muziek die ik voor hen gemaakt had, was dan ook niet nodig.

Citaat:
aangezien de jury's in Amerika heel goed zijn opgeleid

Dat is juist, (vooral de professionele juryleden) maar daar komen juist ook de verzuchtingen vandaan, dat het allemaal anders moet. Ik moet er niet aan denken dat je zelf gaat bepalen of je een M of Z combinatie ben.

Maar goed het is niet zo lang geleden dat je in Amerika ook geen rijbewijs hoefde te halen

Citaat:
Ach zolang je paard maar te eten krijgt boeit dat stemrecht hem niet hoor

Maar ik zie (zelfs aan de top) toch wel heel veel (steed meer) paarden, die blijk geven het allemaal niet zo leuk te vinden om boven hun kunnen te moeten presteren. Ik heb aan den lijve ondervonden hoe leuk Darwin het vondt dat hij verlost werd van dat Passage en Piaffe gedoe, en niet meer als een Geisha hoefde te lopen.

Citaat:
Over het algemeen is de kwaliteit van de Amerikaanse dressuur ruiters enorm gestegen

Zeker van degene die in Europa trainen en wedstrijden rijden

Theo