Welke springruiters naar Athene?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:44

Citaat:
Ze heeft veel grote wedstrijden gelopen, misschien wel meer dan Jikke!

Dubbel 0 in Rome heb ik v. Asten nog niet zien doen.
Noem mij eens wat 1.60m parcoursen op die v. Asten met Fleche Rouge foutloos heeft overwonnen.

En hij kan er moeilijk nog wat gaan oefenen zo kort voor de olympische spelen.

Albert Zoer reserve kan ik al helemaal niet volgen als ik de Grote PRijs van Aken zag.........

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:55

Misschien hebben ze (nog) geen dubbel 0 gereden, maar ik heb ze ook nog nooit een parcours zien rijden met 19 en 24 strafpunten...

Dat Albert Zoer reserve is kan ik idd ook niet begrijpen.

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 18:56

Franske schreef:
Dubbel 0 in Rome heb ik v. Asten nog niet zien doen.
Noem mij eens wat 1.60m parcoursen op die v. Asten met Fleche Rouge foutloos heeft overwonnen.

En hij kan er moeilijk nog wat gaan oefenen zo kort voor de olympische spelen.

Albert Zoer reserve kan ik al helemaal niet volgen als ik de Grote PRijs van Aken zag.........

Ik weet niet hoeveel foutloze parcousen deze combinatie heeft afgelegd.
Ik weet wel dat Fleche Rouge al veel grote wedstrijden heeft gesprongen, ook een (groot) aantal succesvol.
Volgens Bert Romp is dit ook een zeer geschikt paard voor grote out-door wedstrijden als die in Athene.

Ook heb ik nog even wat stukjes ergens van het web geplukt Tong uitsteken

Citaat:
Leopold van Asten heeft sinds kort een nieuw toppaard op stal. Het gaat om de 11-jarige Frans gefokte merrie Fleche Rouge (Papillon Rouge x Kissovo). VDL kocht Fleche Rouge aan met het oog op eventuele kwalificatie voor en deelname aan de Olympische Spelen in Athene. Fleche Rouge werd tot voor kort uitgebracht door Samantha McIntosh. De combinatie won afgelopen zomer ondermeer de grote prijs van Valkenswaard.

Citaat:
Vervolgens zorgde zijn sponsor er voor dat hij met VDL Groep Fleche Rouge een paard tot zijn beschikking kreeg, dat nog geschikter was voor de outdoorwedstrijd in de Griekse hoofdstad.

Citaat:
“VDL Groep Fleche Rouge is een toppaard en als een dergelijk paard opeens in handen van een nieuwe ruiter komt zie je dat de opgaande lijn wordt vastgehouden. Dat is Van Asten ook overkomen maar in Luzern toonde deze combinatie in mijn ogen aan over een groeiende vorm te beschikken”, aldus Romp.

Citaat:
Springruiter Leopold van Asten uit Ysselsteyn is vrijdag in Luzern vierde geworden bij de Grote Prijs van Zwitserland. Met zijn paard Fleche Rouge reed Van Asten een foutloos parcours

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 18:57

Candidat schreef:
Misschien hebben ze (nog) geen dubbel 0 gereden, maar ik heb ze ook nog nooit een parcours zien rijden met 19 en 24 strafpunten...

Dat bedoel ik maar!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:04

Ik heb Bruggink in Aken een heel sterk parcours zien rijden. Die mag wat mij betreft wel gaan. Voor de rest heb ik er niet zoveel kijk op.
Emile Tacken mogen ze van mij ook wel sturen!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:07

Citaat:

Als je niet aan de start komt in aken kun je ze ook niet maken Knipoog

Zijn ook de enige rondjes die je van jikke zo op kunt noemen en dan vergeet je die ene balk in de 2e ronde , fantastisch gereden.

Fleche rouge heeft dus alleen in Luzern goed gesprongen en zwitserland ?
In LaBaule beide ronde niet 0
Citaat:
Voor Leopold van Asten was de dubbele foutloze rit een enorme opsteker. “Ik heb er bewust voor gekozen om te proberen foutloos te blijven. Ik ben nog niet goed genoeg op Fleche Rouge ingespeeld om in een dergelijke zware tweede ronde op snelheid alles te vragen.

Kijk dat dat een goed paard is dat snap ik ook wel, maar dat die combinatie nu al zo goed is dat ze zomaar naar de Olympische Spelen mogen...... Het gaat niet alleen om het paard he, maar ook om de combinatie.
Het gaat me niet perse om Fleche Rouge, het gaat me erom dat Jikke veel heeft laten zien met een topruiter als Eric en nu gewoon lekker op de bank mag blijven liggen.
Dan had Bert Romp moeten zeggen : Jongens, alleen de rondjes in Aken tellen!

Dan een paard als Jikke dat het hele jaar al TOP loopt niet eens als reserve mee mag..... dan stinkt het gewoon.

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:17

Franske schreef:
Als je niet aan de start komt in aken kun je ze ook niet maken Knipoog

Daar moet ik je gelijk in geven.

De tweede ronde van Jikke in de Super League was idd ook erg goed.
Dus ik begrijp het ook niet dat ze zelfs niet als reserve naar Athene mogen

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:22

Laantje schreef:
Vandaag tussen 12:00 en 13:00 uur zou bekend gemaakt zijn welke Nederlandse springruiters er naar Athene gaan.
Het is ondertussen al 15:00 uur en ik kan nog steeds niets vinden Verward

Wie weet er al iets meer?

Tja weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt maar het was toch echt om 16.00 op Papendal. De springruiters zijn zelfs gisteravond pas om 22.00 gebeld door Bert Romp.

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 19:34

Insider schreef:
Tja weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt maar het was toch echt om 16.00 op Papendal. De springruiters zijn zelfs gisteravond pas om 22.00 gebeld door Bert Romp.

Nou ja...
Nu weten we het!

Ze hebben het zelfs op NOS Sport uitgezonden!
MET een filpje! Lachen

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:39

Laantje schreef:
Nou ja...
Nu weten we het!

Ze hebben het zelfs op NOS Sport uitgezonden!
MET een filpje! :)

zo, zo... zouden onze mailtjes toch geholpen hebben?! Schijnheilig

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 19:41

kimmy schreef:
zo, zo... zouden onze mailtjes toch geholpen hebben?! Schijnheilig

Die dreigbrief met kogels van mij ook denk ik! Schijnheilig

Arko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:44

In Aken staat alles veel hoger dan in Rome bv. Fleche Rouge heeft al eerder super gelopen in Aken vorig jaar 0 en 4 in de GP. Fleche Rouge heeft ook WK in jerez gelopen, ook daar super.
De bondscoach en zijn commissieleden ( Henk Nooren, Emile Hendrix en willy vd Ham) zullen deze beslissing heus wel doordacht hebben genomen.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:36

Het is alleen zo jammer dat je nu weer allerlei discussies krijgt omdat dit paard natuurlijk pas vrij laat voor Leopold beschikbaar kwam en hij ook niet alles kan rijden met 1 paard. Hij gaat eerst nog in Valkenswaard rijden voor ze naar Athene afreizen dus hoop dat hij de vooroordelen daar de kop zal indrukken. Het is gewoon oliebol wat er in Geesteren gebeurd is want hij heeft zijn paarden super voor elkaar.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:49

Het is nou eenmaal zo, dat de gene die op het laatste moment vorm kunnen tonen meegaan in het team. Eric kon dat in Aken niet. Jammer, ik gunde het hem echt.
Fleche rouge heeft zich als paard bewezen, maar als combinatie met Leopold nog niet echt vind ik, dat zullen ze in Athene moeten bewijzen.
Ik vind wel dat Eric het eigenlijk verdient heeft om reserve te staan boven Albert, verder denk ik dat er weinig andere opties voor het team waren.

We zullen in Athene wel zien of Bert Romp de juiste beslissing heeft genomen. Ik hoop het voor hem. Het blijft toch moeilijk, als bondscoach zijnde. Je maakt nooit voor iedereen de juiste beslissing...

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:59

Lowina won vorig jaar al de Grote Prijs in Redefin en liep een aantal Grote Prijzen achter elkaar bij de eerste zes. Dit jaar veel moeten lopen om zich te bewijzen. Op het laatste moment na Geesteren nog mee naar Aken. Het is een combinatie die nog steeds groeit.
Misschien had Eric de dag voor de wedstrijd weer te diep in het glaasje gekeken en ging het daarom niet zo goed. Kan Jikke helaas niets aan doen.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:11

Vreemd dat het alleen om het paard Fleche Rouge gaat in deze discussie. Er moet ook nog een ruiter op, die het paard (bij dat soort hindernissen) tot op de cm nauwkeurig kan brengen. Dat zie ik een vd Vleuten eerder doen dan Zoer of van Asten.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:19

Dan moeten ze Van der Vleuten wel uit de kroeg houden de avonden voor de wedstrijden. Want het is niet alleen het paard maar ook de ruiter die het moet doen alleen hebben sommige ruiters daar blijkbaar maling aan. Ik vind als je voor een team gaat je je ook zo moet gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:56

Insider schreef:
Dan moeten ze Van der Vleuten wel uit de kroeg houden de avonden voor de wedstrijden. Want het is niet alleen het paard maar ook de ruiter die het moet doen alleen hebben sommige ruiters daar blijkbaar maling aan. Ik vind als je voor een team gaat je je ook zo moet gedragen.

Je opmerking slaat helemaal nergens op, je insinueert dat hij alcoholist is en dat vind ik uitermate nare uitspraken op een openbaar forum!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:46

Dit vind ik ook weer slaan als een tiet op een drumstel inderdaad

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:23

Tsja denk dat er alleen gereageerd werd op een bovenstaade opmerking (Misschien had Eric de dag voor de wedstrijd weer te diep in het glaasje gekeken )...

Maar goed, Jikke was afgelopen jaar idd goed in vorm, had het ze zeker gegund om te gaan. Albert kan met Lowina ook wel mooie dingen laten zien, maar die is volgens mij net iets minder(constant) dan Erik & Jikke.....

JO!!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:46

Tja Insider, Ik denk dat je niet zo moet oordelen over iemand die je helemaal niet kent!
Eric is helemaal niet het type, dat zich nonchalant gedraagt op een wedstrijd als Aken. Hij heeft gewoon wat pech gehad.
Maar werk jij voor de Prive ofzo? Die kunnen ook zo'n lekkere onwaarheden uitkramen, gebaseerd op niks!

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:10

Helaas voor jullie maar ik doe geen uitspraken over mensen die ik niet ken en die ik niet zelf meemaak op wedstrijden. Volgens Pipo insinueer ik dat hij alcoholist is maar dat heb ik niet gezegd. De definitie van een alcoholist is iemand die dagelijks drinkt. Ik zeg alleen dat Van der Vleuten er nogal graag een persoonlijk feestje van maakt op de wedstrijden en dat weet iedereen die op de concoursen mee gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:28

Insider schreef:
Misschien had Eric de dag voor de wedstrijd weer te diep in het glaasje gekeken en ging het daarom niet zo goed. .

Ik vind dit anders een zeer smerige nare insinuatie.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:52

Ik ook pipo, maar misschien ligt het aan het tijdstip en ben ik gewoon niet zo helder meer Verward Knipoog

Ach, terecht of onterecht, ik had de uitkomst iig goed voorspeld Haha! (ga ik nu door voor de koelkast Haha! )

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:11

Citaat:
Ik zeg alleen dat Van der Vleuten er nogal graag een persoonlijk feestje van maakt op de wedstrijden en dat weet iedereen die op de concoursen mee gaat.

??????