Franske schreef:Dubbel 0 in Rome heb ik v. Asten nog niet zien doen.
Noem mij eens wat 1.60m parcoursen op die v. Asten met Fleche Rouge foutloos heeft overwonnen.
En hij kan er moeilijk nog wat gaan oefenen zo kort voor de olympische spelen.
Albert Zoer reserve kan ik al helemaal niet volgen als ik de Grote PRijs van Aken zag.........
Ik weet niet hoeveel foutloze parcousen deze combinatie heeft afgelegd.
Ik weet wel dat Fleche Rouge al veel grote wedstrijden heeft gesprongen, ook een (groot) aantal succesvol.
Volgens Bert Romp is dit ook een zeer geschikt paard voor grote out-door wedstrijden als die in Athene.
Ook heb ik nog even wat stukjes ergens van het web geplukt
Citaat:
Leopold van Asten heeft sinds kort een nieuw toppaard op stal. Het gaat om de 11-jarige Frans gefokte merrie Fleche Rouge (Papillon Rouge x Kissovo). VDL kocht Fleche Rouge aan met het oog op eventuele kwalificatie voor en deelname aan de Olympische Spelen in Athene. Fleche Rouge werd tot voor kort uitgebracht door Samantha McIntosh. De combinatie won afgelopen zomer ondermeer de grote prijs van Valkenswaard.
Citaat:
Vervolgens zorgde zijn sponsor er voor dat hij met VDL Groep Fleche Rouge een paard tot zijn beschikking kreeg, dat nog geschikter was voor de outdoorwedstrijd in de Griekse hoofdstad.
Citaat:
“VDL Groep Fleche Rouge is een toppaard en als een dergelijk paard opeens in handen van een nieuwe ruiter komt zie je dat de opgaande lijn wordt vastgehouden. Dat is Van Asten ook overkomen maar in Luzern toonde deze combinatie in mijn ogen aan over een groeiende vorm te beschikken”, aldus Romp.
Citaat:
Springruiter Leopold van Asten uit Ysselsteyn is vrijdag in Luzern vierde geworden bij de Grote Prijs van Zwitserland. Met zijn paard Fleche Rouge reed Van Asten een foutloos parcours