Team voor Athene wordt morgen bekend gemaakt ?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:19

Kayla schreef:
Haha oplettende lezer Haha! OK dan!

Haha Haha!

Ben idd erg benieuwd. Heb zelf wel een vaag vermoeden.. we shall see Knipoog

Nare positie voor Coby ja..... ach ja.. again: we shall see Tong uitsteken

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:19

Een eenvoudige sleutelbeenbreuk kan met veel rust heel makkelijk en snel herstellen!
Gelukkig maar! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:22

Ik mis Jikke Huilen Verdrietig

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:44

PAPENDAL/ARNHEM – De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie heeft vandaag op het Nationaal Sportcentrum Papendal te Arnhem de teams bekend gemaakt die Nederland gaan vertegenwoordigen op de Olympische Spelen. Deze teams zien er als volgt uit:

Dressuur:
· Marlies van Baalen (Brakel) – Blom’s Idocus
· Edward Gal (Harskamp) – Gestion Lingh
· Anky van Grunsven (Erp) – Gestion Salinero / Gestion Krack C
· Sven Rothenberger (Bad Homburg, Ger) – Barclay II
Reserve: Imke Schellekens –Bartels (Hooge Mierde) – Gestion Lancet
Bondscoach: Bert Rutten (Hunsel)
Teamveterinair: Hans van Schie (Wassenaar)

Springen:
· Gert-Jan Bruggink (Weerselo) – Joël
· Leopold van Asten (Duizel) – VDL Groep Fleche Rouge
· Gerco Schröder (Tubbergen) – Eurocommerce Monaco
· Wim Schröder (Tubbergen) – Eurocommerce Montreal / Eurocommerce Berlin
Reserve:Albert Zoer (Echten) – Lowina
Bondscoach:Bert Rutten (Goirle)
Teamveterinair: Albert van Unen (Vinkega)

Bron: www.knhs.nl

* Waarom neemt Wim Schröder twee paarden mee?
* Moet Bert Rutten uit Goirle geen Bert Romp zijn?

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:50

Wim Schroder is geselecteerd met Montreal maar als er met dat paard in Nederland nog iets gebeurd dan kan hij Berlin meenemen. Dat zelfde geld voor Anky. Als er iets met Salinero gebeurd nog in Nederland gaat Krack mee. Verder zijn Albert Zoer voor het springen en Imke Bartels reserve voor de dressuur. Albert gaat mee naar Athene en Imke kan uiterlijk op 16 augustus worden opgeroepen om naar Athene te komen.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:52

[quote="Laantje"]Tsja, maar ik neem aan dat je als top-ruiter wel degelijk weet waar je mee bezig bent.
En dat je dus ook weet wat de gevolgen van veel en zware trainingen kunnen zijn.
Ook neem ik aan dat deze "insider" een echte insider is Lachen

Topruiters hebben een trainer die voor hen als adviseur functioneert. Anders hadden ze geen trainer nodig als ze alles zelf konden doen.
Coby is dus Antoinette's houvast en leidraad in wat ze doet omdat die de ervaring heeft en het dus 'zou' weten.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:52

Pipo schreef:
Ik mis Jikke Huilen Verdrietig

Dito

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:09

En wie gaat er nou voor de SGW......????

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:15

Staat nix van op knhs.nl...........

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:17

Dat had ik al gedacht. Net de mooiste tak van sport....

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:21

Alice Naber Lozeman heeft zich niet geplaats volgens de regels van NOC*NSF dus er gaat niemand want zij was als enige nog in de race voor een ticket.

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:10

Laantje schreef:
PAPENDAL/ARNHEM – De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie heeft vandaag op het Nationaal Sportcentrum Papendal te Arnhem de teams bekend gemaakt die Nederland gaan vertegenwoordigen op de Olympische Spelen. Deze teams zien er als volgt uit:

Dressuur:
· Marlies van Baalen (Brakel) – Blom’s Idocus
· Edward Gal (Harskamp) – Gestion Lingh
· Anky van Grunsven (Erp) – Gestion Salinero / Gestion Krack C
· Sven Rothenberger (Bad Homburg, Ger) – Barclay II
Reserve: Imke Schellekens –Bartels (Hooge Mierde) – Gestion Lancet
Bondscoach: Bert Rutten (Hunsel)
Teamveterinair: Hans van Schie (Wassenaar)

Springen:
· Gert-Jan Bruggink (Weerselo) – Joël
· Leopold van Asten (Duizel) – VDL Groep Fleche Rouge
· Gerco Schröder (Tubbergen) – Eurocommerce Monaco
· Wim Schröder (Tubbergen) – Eurocommerce Montreal / Eurocommerce Berlin
Reserve:Albert Zoer (Echten) – Lowina
Bondscoach:Bert Rutten (Goirle)
Teamveterinair: Albert van Unen (Vinkega)

Bron: www.knhs.nl

* Waarom neemt Wim Schröder twee paarden mee?
* Moet Bert Rutten uit Goirle geen Bert Romp zijn?

Bij Anky staan toch ook twee paarden!

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:12

DaniellevA schreef:
Bij Anky staan toch ook twee paarden!

Och ja... Had ik nog niet eens gezien Blond

Maar ik dacht dat iedere ruiter maar één paard mee mocht nemen...

ooksjefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 21:12

Als ik Antoinette was zou ik een kort geding aanspannen tegen deze Hans van Schie, want door zijn advies kan ze nu thuis blijven, en zit het NL landenteam met de gebakken peren.

S'tjonge wat zijn we toch weer professioneel bezig Verward

MorLor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:56

Ik denk dat Hans van Schie heus wel goed gekeken heeft naar Jarwo voordat hij deze beslissing maakte. Als Jarwo in Athene niet door de keuring zou komen krijgt hij pas echt heel Nederland over zich heen.
Ik vind het heel sneu voor Antoinette, maar ik denk dat ze niet zou moeten twijfelen aan van Schie. Ik neem aan dat hij het beste met het paard voor heeft ?? Hij is toch niet voor niets team-dierenarts!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:14

Laantje schreef:
Tsja, maar ik neem aan dat je als top-ruiter wel degelijk weet waar je mee bezig bent.
En dat je dus ook weet wat de gevolgen van veel en zware trainingen kunnen zijn.
Ook neem ik aan dat deze "insider" een echte insider is Lachen

Maar zoals ik al zei, een "beetje" grof Schijnheilig

Dus iemand op bokt zegt dat ze de paard naar de kloten rijd en jij geloofd dat gelijk Verward

ik vind dat heel vreemd!

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:14

MorLor schreef:
Ik denk dat Hans van Schie heus wel goed gekeken heeft naar Jarwo voordat hij deze beslissing maakte. Als Jarwo in Athene niet door de keuring zou komen krijgt hij pas echt heel Nederland over zich heen.
Ik vind het heel sneu voor Antoinette, maar ik denk dat ze niet zou moeten twijfelen aan van Schie. Ik neem aan dat hij het beste met het paard voor heeft ?? Hij is toch niet voor niets team-dierenarts!!

Hans van Schie is niet Antoinette's dierenarts hij geeft alleen advies. Dus hij krijgt advies van de dierenarts van Antoinette die zegt dat het paard weer aan het lopen is voor vertrek naar Athene. Hans van Schie zegt het vervolgens in overweging te nemen maar is nog geen meter vertrokken of hij belt Rutten om te zeggen dat het niets wordt. Hij is niet eens de persoon die Jarwo behandeld dus kan hij er ook niets over zeggen.

ooksjefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 01:39

Citaat:

Hans van Schie zegt "het wordt niks", de eigen dierenarts zegt "het kan nog best wel eens meevallen". Wat is dan in onze geviciliseerde democratie de oplossing, laat een onafhankelijke derde en/of vierde er maar eens naar kijken.

Misschien is het wel zo dat van Schie op zijn p*k getrapt is omdat Jarwo zonder overleg met hem naar een Duitse kliniek getransporteerd is.

We leven in een beschaafd land, maar als het aankomt op de selectie-procedure voor de OS, lijkt het meer op een bananen-republiek. Het zou interessant zijn om de verder carriere van die van Schie te volgen, net zoals destijds de keeper van Malta die 15 keer moest vissen tegen Spanje.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 03:50

Deze avond hadden wij iemand op bezoek die slechts zijdelings betrokken is bij de dressuursport, maar wel een mediaman op en top is.

Het enige wat hij kwijt wilde over deze hele situatie was :

Vervang de naam Antoinette Falandt door de naam Anky van Grunsven
Vervang de naam Jarwo........................................Gestion Salinero.
Vervang de naam veterinair van Antoinette door de naam veterinair van Anky van Grunsven.

Et Voila !

Theo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 07:57

ooksjefke schreef:
Als ik Antoinette was zou ik een kort geding aanspannen tegen deze Hans van Schie, want door zijn advies kan ze nu thuis blijven, en zit het NL landenteam met de gebakken peren.

Dat kan ook heel negeatief uitpakken voor Antoinette, want ze zou daar een plaatstje mee kunnen veroveren te koste van Marlies. Ik weet niet hoe sportief Coby is...... En daar is op Bokt al eerder over gediscussierd.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:40

Nou daar gaan we al. De vraag is nu wie heeft het lef om Antoinette te steunen? Geen dierenarts die zijn vingers durft te branden door de bureaucratie en inderdaad zal Antoinette van Coby waarschijnlijk niet hoeven verwachten dat die de wereld gaat bewegen om dit voor de OS op te lossen zodat haar dochter alsnog thuis kan blijven. Ook niet zo heel gek toch? In mijn ogen ligt hier meer een taak van de KNHS (lees bondscoach). Maar die vragen niet eens hoe het met Jarwo gaat of bellen niet even om te zeggen goh Antoinette wat ontzettend sneu voor je, we hopen dat het snel goed komt en sterkte. NIEMAND laat wat horen. Ja oke collegaruiters en bekenden wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:49

Over verschil van inzicht gesproken.

Bij de springruiterequipe wordt iemand geselecteerd met een gebroken sleutelbeen en bij de dressuurequipe laten ze iemand thuis waarvan het nog de vraag is of die idd niet kan starten in Athene.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:19

Idd een enorm negatieve benadering van de bondscoach. Hij heeft er duidelijk blijkbaar sowieso weinig vertrouwen in dat Antoinette met een fitte Jarwo hoger zou scoren als Idocus, anders had hij haar veel meer tijd gegunt.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:33

Ik hoorde gisteravond op het nieuws (NOS) dat Alice Naber - Lozeman wel gaat Verward

Missydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:41

K vin dat ze af moeten wachten hoe Jarwo is begin augustus. Jarwo haalt hogere punten dan Idocus, of ze moeten wel Imke in het team doen en Marlies als reserve.