amondi schreef:Correct is correct, netjes over de rug, geen enkel verzet, vlot voor het been voorwaarts, of correcte overgang terug.
De vraag is dan ook: als alles goed en correct is waarom geven zoveel jury's dan op zo'n punt zo vaak een 6. b.v. punt 18 van proef 7, dat is een normale overgang van galop naar arbeidsdraf, altijd een 6 ook als het GOED is. Goed staat voor een 8 maar je krijgt een 6.
Terwijl op voltes, gebroken lijnen, halsstrekken e.d. altijd zeer verschillend gepunt wordt door jury's. Kijk je eigen protocollen maar na, hoevaak geef je een afwijkend cijfer naar boven op zo'n klein punt en waarom? Wat moet je doen om een 7 of een 8 te verdienen? We hebben het over de B en niet over M/Z.
Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens, ik kwam een keer bij de jury voor commentaar ( ik rij L2 ) en die vertelde wat er wat minder ging en waar ik aan moest werken en toen zei hij: ' de overgangen van galop naar draf deed je wel heel goed. '
heel goed... ik kijk op mijn protecol; 2 keer een 7... sinds wanneer is een 7 heel goed
Maar ik kom ook vaak genoeg jury's tegen die wél durven punten. Ik rij voor mijn overgangen wel 7-ens en 8-en ( nu, maar had dat ook wel in mijn B-proeven ).
Het valt me wel op dat IM/IZ jury's wel meer durven te punten, eerder een 3 of een 9 geven.