Waarom Sven en niet Marlies of Imke ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:32

Horsedances schreef:
Het Nederlandse voetbalteam zit in Portugal dankzij de jeugd (6-0 tegen Schotland). De beste speler van Oranje, Arjen Robben, komt net kijken. En neemt ook nog eens de beslissende penalty tegen Zweden, terwijl de ervaren rotten het dun door de broek loopt.

Imke en Marlies zijn evenveel door de wol geverfd, ik denk zelfs dat ze meer EK's hebben gereden (vele malen ..ponies/junioren/youngriders) dan Sven.

Theo

Precies,ze zeggen de jeugd heeft de toekomst,geef de jeugd dan een kans en wacht niet tot ze ouder zijn en de kans er mischien niet meer is.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 21:33

Citaat:
Bert weet wat hij doet, en rijden kan hij ook Daar heb je gewoon echt bewondering voor als regionale wedstrijdruiter! Bert zit bij onze rijvereniging in Stramproy.

Dat klopt want ik heb Bert een aantal malen shows zien rijden tijdens de wedstrijden bij de Ijzeren Man (de schoonvader van Sven)

Theo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:39

Horsedances schreef:
Dat klopt want ik heb Bert een aantal malen shows zien rijden tijdens de wedstrijden bij de Ijzeren Man (de schoonvader van Sven)

Theo

Insinueer je hiermee dat er vriendjespolitiek gespeeld is?

Als ik Bert te paard zie ben ik toch wel onder de indruk van zijn rijkunst.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 21:49

Pipo schreef :

Citaat:
Als ik Bert te paard zie ben ik toch wel onder de indruk van zijn rijkunst.

Maar als bondscoach gaat het om glijkunst.

Theo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:14

Horsedances schreef:
Pipo schreef :

Maar als bondscoach gaat het om glijkunst.

Theo

Zoals ik net ook al vroeg, insinueer jij dat de keuzes van de selectiecommissie en Bert Rutten op vriendjespolitiek zijn gebaseerd ipv op de prestaties van de desbetreffende personen?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:46

Ik vind dat inderdaad een stevige uitspraak Theo.

Kan je dat hard maken?

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:00

Hard maken kan je natuurlijk nooit, maar iedereen weet toch wel ondertussen wel dat er in het dressuurwereldje vaak zeg maar moelijk te begrijpen dingen gebeuren Haha!
Denk dat die schoonvader van Sven ook wel wat invloed heeft (zachtjes uitgedrukt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:05

Magique schreef:
Hard maken kan je natuurlijk nooit, maar iedereen weet toch wel ondertussen wel dat er in het dressuurwereldje vaak zeg maar moelijk te begrijpen dingen gebeuren Haha!
Denk dat die schoonvader van Sven ook wel wat invloed heeft (zachtjes uitgedrukt)

Sven heeft ook gewoon constant gepresteerd!

Niemand beweert dat er nooit iets gebeurd maar het was :
1. een selectiecommissie en Rutten die dit hebben besloten.

2. Niemand heeft er wat aan dat er een slecht team naar Athene gaat, Rutten zal zeker zo tijdens de voetbalweken zeer bewust worden van het feit dat hij niet zo als Advocaat behandeld wil worden en daarom gewoon het team (waarvan hij denkt dat het het beste is) sturen naar Athene.

Maar iedereen zal zo zijn eigen belangen hebben..........

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:33

Het Dressuurwereldje is klein.

Dat Bert her en der een show rijdt... tja... dat vind ik niet bepaald relevant aan een dergelijke selektie. Zoals Pipo zegt: het bestaat uit een 3 koppige commisie (Frenk Jespers, Rien vd Schaft, en wie was die 3e ook alweer?)

Enniewee... dat de beste maar mogen winnen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:03

Volgens mij is Sven ook niet met paardrijden begonnen nadat ie Nederlander werd Verward.

William

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:03

Tyrza, DaniellevA, Theo
Geen onbekenden in de wereld van dressuur, jullie weten hoe het er aan toe gaat in de top, niet de logica maar de politiek geldt vaak. Wat betreft Sven, hij reed een goede kur (echter een oude kur met de bekende muziek), maar als je kijkt naar de X-factor (een idols term) dan ontbreekt die volgens mij en was die wel aanwezig bij Imke en Marlies. Op safe spelen begrijp ik niet omdat de drie beste resultaten tellen voor het landenresultaat en Anky, Edward en Antoinette redelijk safe en constant zijn, en eigenlijk het landenresultaat bepalen. Sven is dan het vierde wiel aan de wagen en of die voor een verassing kan zorgen? Denk het niet want iedereen kent hem in de international dressuurwereld. Een verassing zou juist een jonge combinatie als Imke of Marlies te sturen en die zonder druk de ring in te sturen. Fris en vrolijk hun proeven rijden en hopen dat dat wordt gewaardeerd. Maar ja dat gebeurt waarschijnlijk niet, wat betreft de reserve, zoals eerder al werd opgemerkt is de vierde combinatie eigenlijk de reserve omdat er maar drie resultaten tellen voor de landenwedstrijd en er ook maar max. 3 combinaties van een land in de finale uit mogen komen. Kortom regels zijn te interpreteren en te manipuleren, alhoewel de bondscoach dat zeker niet doet en er duidelijke keuzes zijn gemaakt zonder er omheen te draaien. Wat dat betreft weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Wat de regels betreft, iedereen weet dat je je hond moet aanlijnen bij de wedstrijden, als ik met mijn hond loop niet an de lijn komt de ringmeester direct op me af, gisteren (en eergisteren en de dag daarvoor en de week daarvoor) loopt het hondje (leuk dier hoor..) van Anky en Sjef lekker los rond en niemand die er wat van zegt. Zeker goed afgericht.... Niet om te zeiken maar zo zijn mensen

Nu lekker slapen en misschien denk ik er morgen weer anders over (denk het niet) Clown

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:50

William schreef:
............... Wat betreft Sven, hij reed een goede kur (echter een oude kur met de bekende muziek), maar als je kijkt naar de X-factor (een idols term) dan ontbreekt die volgens mij en was die wel aanwezig bij Imke en Marlies.

Vergeet dan ook even niet dat Sven in Athene te maken krijgt met een vakjury en niet met een publieksjury.............
Móchten de plaatsingen in de dressuursport worden opgemaakt mbv een applausmeter, dan was de keuze zeker op Marlies gevallen.
Maar op een Idocus die op het niveau loopt zoals hij dat deed in Moskou zit Bert echt niet te wachten.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:06

Even heel simpel gekeken:
Sven was tijdens het NK overall 3e, boven Imke en Marlies, de GP was het belangrijkst, hier was hij ook 3e boven I&M.
Bij de Junioren ging het precies hetzelfde, Lotje en Dierderik waren zeker, mijn plaatsje was ook erg dichtbij, Inge Verbeek wordt verassend 2e en ze mag mee!!
Ik denk dat het NK gewoon een super belangrijk meetpunt was.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:12

Ik snap alleen niet waarom Antoinette zoveel krediet krijgt.
2 jaar geleden heeft ze goed gepresteerd toen ze voor het eerst meeging, maar heb haar de laatste keer gezien en vond er eigenlijk niet zoveel aan.

Ook valt het me zondag op tv weer op dat Jarwo achter altijd in een spoor draaft.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:11

CGJ12 schreef:
Maar op een Idocus die op het niveau loopt zoals hij dat deed in Moskou zit Bert echt niet te wachten.

En zó fantastisch liep hij ook niet in Nijmegen.

Maar verder heb ik gewoon alle vertrouwen in de bondscoach, die man weet en ziet meer dan wij stuurlui.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:01

Moskou is alweer een tijd geleden en Idocus lijkt zijn leven gebeterd te hebben Haha!. Maar toch... Daarom vroeg ik al eerder of ik de enige ben die vindt dat Idocus zo verbeterd is, ook tussen zijn paardenoortjes.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 15:47

Ik heb inmiddels de motivatie van onze bondscoach gehoord, zijn cijferlijst bekeken, en de onderbouwing voor zijn beslissingen zijn m.i. valide. Hoewel je natuurlijk alles van vele kanten kan benaderen. Maar Bert staat nu éénmaal aan het stuur.

Het is een heel lang verhaal maar het komt er in principe op neer dat Marlies (de scores van de 3xGP opgeteld) het recht op de vierde plaats had, maar dat Bert voor de progressie van Barclay en Sven heeft gekozen.

Citaat:
Drie beste nationale Grand Prix’s opgeteld:

Jarwo: 217,960
Blom’s Idocus: 214,34
Barclay: 211,375
Gestion Lancet: 209,666

Verder begrijp ik dat gezeur over Jarwo echt niet, tijdens de laatste EK in Hicksteadt hebben ze ook laten zien dat ze een heel goede GP kunnen rijden, (ze waren volgens mij zelfs de beste Nederlandse combinatie) en in Nijmegen (na pas weer een aantal dagen training) waren de scores ook niet slecht.

Theo
Laatst bijgewerkt door Horsedances op 29-06-04 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

wendela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:56

Maar op een Idocus die op het niveau loopt zoals hij dat deed in Moskou zit Bert echt niet te wachten.[/quote van CGJ12) Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
SORRY HOOR MAAR DEZE OPMERKING IS ECHT OM TE HUILEN !!!! Dit was een van liesje haar eerste Grand Prix optredens en dat is wel geteld al ruim 1 1/2 jaar geleden ( als het niet langer is ) Dokus heeft Liesje nooit meer in de steek gelaten en is alleen maar met sprongen vooruit gegaan . Maar wat ook nog wel eens mensen vergeten is dat Dokus hengst is ....... en ik weet hoe ze kunnen reageren . Maar ja je kunt overal wel wat achter zoeken . Nu worden alleen maar weer nare dingen omhoog gehaald , maar denk eens aan overwinningen van lies en dokus ? bijv. den bosch , zwolle enz enz . Dus laten we ook de olympiade positief bekijken ......gaat het goed heeft meneer gelijk ........ gaat het niet dan heeft meneer gefaald. dus afwachten maar .

groetjes wendy

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:02

Dat t een hengst is daar heeft een jury niks mee te maken en een bondscoach ook niet. Ik vind het een plaatje van een beest maar in Nijmegen was hij ook niet op zijn best. Als de bondscoach voor het meest betrouwbare viertal wil kiezen dan geef ik m groot gelijk. En iemand uitkiezen is meer dan alleen wat scores optellen, toch?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:06

Citaat:
Maar wat ook nog wel eens mensen vergeten is dat Idocus hengst is .......

Dat mag op dit niveau niet meer uitmaken vind ik. Lingh, Krack, Lancet zijn ook hengsten.

Verder hoop ik dat Bert de goede keus heeft gemaakt en dat Sven zijn progressie behoudt..

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:09

We zullen het zien jongens.

Bert is ook niet van gisteren...

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 16:12

Wendela hoera, je hebt volkomen gelijk. Zoals boven reeds aangegeven had Marlies recht op die plaats, maar het heeft onze bondscoach behaagt te kiezen voor progressie, en daar moet je dan maar mee leren leven.

We krijgen nu (helaas weer) de tijd van haat en nijd. Jarwo was stokkreupel in Nijmegen, Sven's manier van rijden was niet om aan te zien, de trainingmethode's van Anky en Sjef worden weer als zeer dier-onvriendelijk bestempelt, Idocus wordt afgerekend op zijn prestaties in Moskou etc....

Is er misschien een Hugo Borst in de zaal Haha!

Theo

wendela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:19

ok inderedaad dat het een hengst is mag inderdaad niet meer uitmaken . Maar het zijn en blijven echte kerels !!!!!

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:31

Gail schreef:
Ik vind het een plaatje van een beest maar in Nijmegen was hij ook niet op zijn best. Als de bondscoach voor het meest betrouwbare viertal wil kiezen dan geef ik m groot gelijk. En iemand uitkiezen is meer dan alleen wat scores optellen, toch?

Hier ben ik het niet helemaal mee eens hoor,want de scores zeggen toch juist wie er beter is,het gaat er toch juist om wie wat scoort,en dan te kijken over een langere periode,wie er het beste heeft gescoord. Verward Volgens mij heeft Marlies beter gescoord dan Sven hoor de laatste tijd!! En ik heb meer mensen comentaar over Sven horen geven dan over Marlies,en helemaal over het plaatje van Marlies is niks aan te merken,Marlies werd niet voor niets als mooiste combinatie aangeschreven op het N.K. het plaatje was gewoon super!!En dat kan je van Sven zijn totaal beeld niet zeggen!!En waarvoor is Sven meer betrouwbaar dan Marlies. Verward Marlies scoort Internationaal beter als Sven.

En een Duitser die in Duitsland nergens bij komt en maar voor Nederland gaat rijden,word hier in het team geplaats. Verward Terwijl er een topamazone is die zich beschikbaar stelt (En er recht op had.),maar omdat ze toevallig nog geen O.S. heeft gereden,is ze niet betrouwbaar genoeg. Verward BULLSHIT! Want als we zo gaan beginnen,kan bijna iedere ruiter maar beter thuis blijven en komt er niemand aan de bak!!
Laatst bijgewerkt door DaniellevA op 29-06-04 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

wendela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:38

Helemaal mee eens daan !!!! Marlies en Dokus zijn gewoon een bloedmooi en super chique plaatje ( net als jij en festivo ).Ze kunnen eigenlijk niet om hun heen maar het is toch gebeurd. Alles wijst erop dat Marlies beter is en was dan Sven . Maar ga dat de kat maar wijs maken ....... Ik denk dat ik nu maar mijn mond ga houden . We shall see!!!!!! laten we er het beste van maken.