Harde ererondes.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eefjeflip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:00

In het reglement van het KNHS staat:
Hoofdstuk 7 - Parade
Artikel 7
1. Het staat wedstrijdgevende organisaties vrij om een parade te laten verrijden, mits een en ander in het vraagprogramma is vermeld.
2. het staat deelnemers vrij aan de parade deel te nemen.

Het is dus niet verpicht om eraan deel te nemen en dat betekent dat je na de parade je prijs op mag gaan halen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:09

manzano schreef:
Je hoort je paard/pony ten alle tijden onder controle te hebben!!

Idd, GROOT GELIJK! En heb je dat niet, dan moet je niet gaan springen, maar thuis net zo lang oefenen totdat je m wel onder controle hebt, wnat je brengt andere mensen er echt mee in gevaar. Het ''skippyballen'' is natuurlijk heel vervelend, maar als je wel een normaal tempo aanhoudt is dat voor anderen niet vervelend lijkt mij. Misschien kun je ook gewoon s een x draven of hem op de stop trekken of op volte zetten, dan leert ie misschien rustig een ereronde te lopen. Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:16

Eefjeflip Tong uitsteken

In het reglement van de KNHS staat(disciplinereglement springen):

Rangschikking
Artikel 248-individuele rangschikking en prijsuitreiking.

5. Een prijswinnaar moet bij de prijsuitreiking aanwezg zijn met het paard(een van de paarden) warmee ze zijn geplaatst n de desbetreffende rubriek. Om veiligheidsredenen kunnen hierop door de jury uitzonderingen worden gemaakt. Indien een prijswinnaar zonder geldige reden niet bij de prijsuitreiking aanwezig is, kan de jury naar eigen goeddunken beslissen om de prijs niet uit te keren. De organisatie moet daarom in het vraagprogramma vermelden hoeveel prijswinnaars bij de prijsuitreiking aanwezig dienen te zijn. Als dat aantal niet in het vraagprogramma of het programma wordt vermeld, moeten alle geplaatste deelnemers bij de prijsuitreiking aanwezig zijn.

Als je dingen uit het reglement overneemt moet je het wel goed doen Knipoog

YellyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:45

Belachelijk om dan gediskwalificeerd te worden zeg!! Maar aan de andere kant ook wel grappig dat je pony al die andere inhaalt!...Lachen

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:56

YellyBelly schreef:
Belachelijk om dan gediskwalificeerd te worden zeg!! Maar aan de andere kant ook wel grappig dat je pony al die andere inhaalt!...Lachen

Uuhm grappig!?? Meer uberirritant!! Het is heel vervelend om zo'n crosspony naast je te hebben lopen en dat ie dan iedereen inhaalt, hiermee steekt ie alle pony's aan, lijkt mij niets grappig aan.. Scheve mond

Eefjeflip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:35

Dat betekent dus dat je wel bij de prijsuitreiking aanwezig moet zijn, maar je hoeft niet deel te nemen aan de parade. Je kunt dus dan de ring verlaten en hoeft niet mee te huppelen met de parade.
Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:14

Parade is iets anders dan de ereronde bij de prijsuitreiking van het springen eefjeflip.
Een parade is een afsluiting van het concours en wordt aan het einde van de dag verreden met alle deelnemers, ook de niet prijswinnaars.

SPRINGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 12:18

Ik kan wel proberen om hem op de volte te zetten (heb ik al wel es gedaan)
maar dan gooit ie je dr zo af en gaat ie alleen nog harder verder
maar het is al wel beter geworden want vroeger had ik er helemaaal
geen controle over, toen bleef ie nog doorscheuren tot ie zelf dacht van; ik stop maar eens.

SPRINGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 12:24

manzano schreef:
Ik ken de officiele regelementen niet, maar ik vind het helemaal niet zo belachelijk van een jury om je te waarschuwen met een mogelijke diskwalificatie. Je brengt anderen in gevaar!!!! Voor je het weet zijn er de grootste ongelukken. Denk dat je best thuis kan oefenen. Rij gewoon vaak met muziek ofzo!! Je hoort je paard/pony ten alle tijden onder controle te hebben!! Gekke sprongetjes zullen niet zo erg zijn, of dat huppelen, maar een paard wat aan de ren gaat........

nou, zo ongelukken kom er ook niet van hoor
daarvoor kijkt ie wel uit, zo dom is hij ook niet

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:14

We bedoelen ook niet dat jouw pony ongelukken maakt, maar het kan wel gebeuren dat de hele groep door jouw pony aan de kletter gaat. En dan kunnen er wel ongelukken gebeuren. Gewoon veel oefenen en anders moet je na de prijsuitreiking de ring maar verlaten en bedanken voor de ereronde, ik denk dat de jury hier meer begrip voor heeft als voor een pony die aan de haal gaat. Suc6!! Ik hoop dat het je het nog wel voor elkaar krijgt dat ie zich normaal gaat gedragen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:37

Als jij de rest in haalt zijn er ook paarden die kunnen denken: heeee, wedstrijdje!!! Joehoe! Lekker scheuren. En blijkbaar als jij hem wil stoppen door bijv. de volte dan lig je er af. Dat noem ik toch wel een "ongelukje". Ook al waren er tot nu toe blijkbaar geen ernstige gevolgen.

Eefjeflip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:40

Ik ben het met wendyK eens.